Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjøpt herfra? Er de til å stole på? Fornøyd?

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer, noen er som eBay. Dvs, det er ting du også finner der.

Om de er til å stole på kommer jo helt an på hvem selgeren er.

Etsy er jo bare en «samle plass», men ment for små business. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd å ikke få varene mine, synes Etsy har en samling med mer "ordentlige" folk enn Ebay. Litt mer ymse på sistnevnte. Men man vet aldri. 

Anonymkode: 989ce...aa1

• Liker 1
Skrevet

Etsy er jo en samlingsplass for veldig mye forskjellig og veldig mange forskjellige. Jeg har handlet fra Etsy, stort og smått i ca 10-12 år, bare en gang har jeg opplevd en misforståelse og fikk tilsendt noe annet enn det jeg bestilte men det ble fort ordnet og jeg fikk tilsendt det jeg hadde betalt for. Helt grei kvalitet på det meste, god service på de fleste, jeg kjøper stort sett fra de som jeg ser har gode anmeldelser. Har kjøpt fine linkjoler som har kostet en del, jakker, skjørt, bluser, sko mm..  kvalitetsmessig synes jeg det er en del hakk opp fra f.eks ebay. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (59 minutter siden):

Varierer, noen er som eBay. Dvs, det er ting du også finner der.

Om de er til å stole på kommer jo helt an på hvem selgeren er.

Etsy er jo bare en «samle plass», men ment for små business. 

etsy er jo hovedsaklig for små virksomheter som selger ting som er håndlaget.

Så er konseptet utvannet endel de siste årene ved at man har lagt til vintage og materiell, og etterhvert åpnet for at det er lov å ha hjelp i produksjonen. Men det som skiller etsy fra f.eks ebay er fortsatt fokuset på det håndlagde.

Anonymkode: 34fe0...b33

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (1 time siden):

Noen som har kjøpt herfra? Er de til å stole på? Fornøyd?

Takk for svar

glemte å svare på spørsmålet: Har handlet veldig mye på etsy gjennom 15 år, og stort sett ikke opplevd problemer.

Anonymkode: 34fe0...b33

AnonymBruker
Skrevet

Du får kikke på litt reviews og hvorvidt den aktuelle shopen har starseller badge eller ei.

Jeg henger en del på EtsySellerForums siden jeg selv har startet en liten shop, så jeg ser litt hva som foregår fra selgernes side. Der er det stor frustrasjon over urimelige kunder, iallfall 😂 Husk å lese all info om prosesseringstid og den slags så du vet hva du kan forvente. Det er mange kunder som knapt gidder lese gjennom forventet leveringstid. I tillegg holder de selger ansvarlig for pakker som sitter fast i tollen eller poststreiken som har vært i UK.

Men som kjøper virker det relativt sikkert at du ikke taper penger. Det er ofte Etsy refunderer hele beløpet umiddelbart etter en klage selv om den er 100% urimelig. Det går gjerne ut av lomma på selger. Det er faktisk blitt et problem at en del kunder spekulerer i dette. De gjør en bestilling, avbestiller selv om pakken er levert nærmeste postkontor. Får beløpet refundert og pakken i tillegg. Til stor frustrasjon for selger, naturligvis. Og på toppen av det hele får man en dårlig review som ødelegger stjernestatistikken og man mister seller badge osv. Ok, det var litt inside info.

Anonymkode: 91962...ab9

Skrevet

Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...