Gå til innhold

Når er det vanlig at innskrivning til første klasse skjer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan finner en ut av datoen?

Anonymkode: 5173d...50e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går barnet i barnehage? Her jeg bor tar barnehagen seg av alt det praktiske rundt innskrivning, "bli-kjent-dager" på skolen og sånt. Det eneste vi foreldre gjør er å fylle inn et enkelt skjema som vi får tilsendt i posten. Tror alle førsteklassingene kom fra samme barnehage tilogmed (liten skole). 

Anonymkode: 69724...2bf

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik besøk med foreldre på skolen da? På innskrivningdagen?

Anonymkode: 5173d...50e

AnonymBruker
Skrevet

Her hos oss er det ikke innskrivning på skolen slik jeg husker det fra jeg var liten med at vi møtte opp på skolen med foreldre og vi ble høytidelig skrevet inn med rektor til stede osv. Med våre barn fikk vi tilsendt et brev fra nærskolen med instruks til hvordan vi meldte inn barnet på kommunen sine nettsider. Dette brevet kom vel på høsten året før skolestart. Så på vårparten var skolestarterene på besøk på skolen 2 ganger, 1 hvor foreldre kunne være med og den siste gangen bare med barnehagen. Begge besøkene var det barnehagen som organiserte. Og i juni fikk vi tilsendt et brev med hvilken klasse, lærer og klassekamerater man skulle gå med, samt informasjon om 1 skoledag med tider og hvor oppmøte var, og plan for dagen.

Dette er i Bærum.

Anonymkode: fe0a1...f1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her hos oss er det ikke innskrivning på skolen slik jeg husker det fra jeg var liten med at vi møtte opp på skolen med foreldre og vi ble høytidelig skrevet inn med rektor til stede osv. Med våre barn fikk vi tilsendt et brev fra nærskolen med instruks til hvordan vi meldte inn barnet på kommunen sine nettsider. Dette brevet kom vel på høsten året før skolestart. Så på vårparten var skolestarterene på besøk på skolen 2 ganger, 1 hvor foreldre kunne være med og den siste gangen bare med barnehagen. Begge besøkene var det barnehagen som organiserte. Og i juni fikk vi tilsendt et brev med hvilken klasse, lærer og klassekamerater man skulle gå med, samt informasjon om 1 skoledag med tider og hvor oppmøte var, og plan for dagen.

Dette er i Bærum.

Anonymkode: fe0a1...f1d

Dette er ganske likt vår opplevelse i Bergen i fjor

Anonymkode: 2d1c6...f61

Skrevet

Her er det besøk på skolen på våren hvor man får møte lærer. Det kommer brev i posten om dato. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...