Gå til innhold

HM- dårlig gjort!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_HM ansatt_*
Skrevet

Som jeg sa tidligere...normale sure kunder takler jeg finfint :)

Det er de "psykotiske" som du så pent sa det, jeg ikke er så nådige mot :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tro meg...det er ikke de som sutrer jeg har noe imot...det er de som nesten flyr over disken og skriker at vi er tyver og kjeltringer...Jeg er da kunde selv steder, og det kunne ikke falle meg inn å være så frekk som så mange kunder kan være. Sier ikke at personalet alltid er så hyggelig heller, men for Gud skyld; Hvor er normal høflighet og folkeskikk blitt av...???

Så du hadde står heeelt rolig og smilt ditt søteste smil i denne situasjonen?

Kunde kommer inn og er fiendlig. Han handler og du er litt stresset og gir 5 kroner for lite tilbake. Kunde ser på deg med et stygt blikk og sier høyt" ER DU DUM? TROR DU JEG ER DUM? KAN DU IKKE REGNE?"

Du står der forvirret og skjønner ikke helt hva som skjer...

"Dere er tyver og kjeltringer alle sammen, jævla hore!"

Men om du hadde taklet dette uten å se sinna ut, WOW! Da er du en person som liker å bli tråkket på og ta  imot dritt ass ;)

Naturligvis skal du forholde deg rolig. Du er butikkens ansikt utad så det er faktisk din jobb å sørge for at kunde går glad og fornøyd ut av døra - og dermed kommer tilbake en annen gang. Uten kunder hadde du heller ikke hatt noen jobb.

Skrevet
Jeg vet ikke hva du definerer som å svare tilbake, men jeg sa aldri at jeg sa "stygge" ting til kunden.

Uansett så spiller det egentlig ingen rolle, da jeg er en av de ansatte som gang på gang har fått skryt for servicen min...Det sier vel litt om de kundene som kanskje ikke har vært så fornøyd...Jeg er ingen rævsleiker og det kommer jeg aldri til å bli heller. Noen kunder TRENGER ikke å komme tilbake. Ikke når de lager ubehagelige situasjoner for ansatte og andre kunder.

Bra du ikke er butikksjefen min da, for min var enig med meg ;)

Med en slik holdning kan ikke dere ha mange kunder igjen. :overrasket:

Skrevet
Da var det vel henne som person som var problemet, ikke HM som du antydet i utgangspunktet. Eller hva?

Det kan godt hende butikksjefen eller andre i konsernet kunne ha gitt deg full pris tilbake, men hun som ekspeditør har antakelig ikke lov å tenke selv i sånne saker.

uansett, det var HUN som var sur og tverr, ikke butikkjeden HM.

Jeg vil minne om at ansatte representerer firmaet de jobber i uansette om det er Mc Kinsey & company, en kommune eller H&M.

Bedriften er de ansatte. Derfor er det alltid en uting med vrange og sure ansatte, for ethvert firma.

Skrevet

En ting er når en kunde klager på en vare eller butikken jeg jobber i, det kan jeg takle profesjonelt, men jeg synes det blir en HELT annen ting når kunden sier noe som går på meg som person, da TAR jeg det nemlig personlig! Jeg hadde i hvert fall ikke tålt å bli kalt "hore", men jeg ville unngått å synke så lavt som å bruke kallenavn tilbake. Men jeg hadde nok blitt temmelig sint.

Det verste jeg har blitt kalt av en kunde som var misfornøyd med en vare er "kjerring", som jo kanskje ikke er så ille, men jeg sa klart i fra at jeg syntes vedkommende ikke hadde noen som helst grunnlag eller rett til å kalle meg det. Han ba om unnskyldning da han hadde tenkt seg om.

Skrevet

Jeg jobber i butikk, og jeg er helt enig at det er helt essensielt å ta vare på kundene så de kommer igjen. Men det er faktisk noen kunder det ikke er verdt å prøve å gjøre fornøyde, ikke i forhold til den prisen det ville kostet.

Vi hadde en kunde en gang som var ekstremt kravstor, og hans krav ville gått utover de andre kundene i butikken. Han var i tillegg utrolig frekk, og kjeftet opp min kollega som var blid og imøtekommende slik hun pleier å være. Han klaget på det han fikk for prisene og at det tok for lang tid, kort sagt alt var galt.. Han krevde at min kollega skulle gjøre noe som går langt utover hennes arbeidsoppgaver, og ville gjort at ingen av de andre i butikken kunne fått hjelp. I tillegg blir det veldig dårlig stemning i butikken med slike skrikende kunder. Kunder som kommer inn i butikken kan misforstå situasjonen og tro at det er vi ansatte som er kranglete. denne kunden gikk rasende ut av butikken. Først ringte han butikksjefen, deretter sjefen for hele firmaet. Begge syntes ikke det var verdt å prøve å ta vare på en slik kunde når de fikk høre historien. Det finnes faktisk kunder som aldri kan bli fornøyd, og jeg tror han var en av dem.

Hadde også en kunde som spydde opp edder og galle til min kollega. Min kollega svarte da kunden tilbake (på en vennlig men bestemt måte), for selv butikkansatte har grenser for hva de skal finne seg i. Dagen etter kom kunden tilbake og unskyldte sin oppførsel. han hadde krangla med kona, det var derfor han var så sur.

Gjest gjest 0
Skrevet

Ja men da klarte hun å si ifra til kunden på en skikkelig og proffesjonell måte!

Hvis du snakker med en sinna kunde og klarer å bevare både roen, høffligheten og proffesjonaliteten, DA har du klart å skape en fornøyd kunde!

Ikke ved å hisse deg opp og vise et grinete uttrykk.

Skrevet

Har du en sint og kranglete kunde, så hold kjeft og la kunden tømme seg. Etterpå er kunden som oftest lettere å ha med å gjøre!

(Gjelder sikkert ikke alle typer kunder, men det funker på mange)

Skrevet

Ja men da klarte hun å si ifra til kunden på en skikkelig og proffesjonell måte!

Hvis du snakker med en sinna kunde og klarer å bevare både roen, høffligheten og proffesjonaliteten, DA har du klart å skape en fornøyd kunde!

Enkelte kunder blir aldri fornøyde. Glad sjefer ikke tolererer personangrep - aldri sett annet enn forståelse blant andre kunder når en slik kunde blir bortvist.

Størsteparten av "sure" kunder må bare få kjefte litt først før man kan få igang en samtale om løsningen :)

Gjest gjest 0
Skrevet

Jo men løser man det på denne måten gjør man det de aller fleste i bransjen gjør feil!

Man ønsker at kundene skal bli ambassadører for bedriften, og det oppnår man ikke på den måten. Behandler man sure kunder pent og klarer å snu deres holdning til butikken kan man fort få en som abefaler venner og kjente å handle der. (det kan fort være 10 - 20 nye kunder!)

Jeg har vært en hissig kunde som har følt meg dårlig behandlet. (Jeg har riktignok ikke angrepet eller slengt dritt til ansatte) Men hvis jeg blir behandlet skikkelig selv om jeg har dårlig humør anbefaler jeg butikken til andre. Takler de situasjonen dårlig kommer jeg aldri tilbake og gjett om jeg sprer eder og galle videre til andre. Og jeg er ikke en unik kunde.

Gjest Isabellas
Skrevet

Åh, je er i samme situasjon! Kjøpte et skjørt på nyttårsaften som jeg ikke har fått byttet enda pga sykdom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...