Gjest sinnatagen Skrevet 3. januar 2006 #21 Skrevet 3. januar 2006 Har ikke bruk for noe trøst jeg, er ikke lei meg... men en kopp te derimot...
lillesky Skrevet 3. januar 2006 #22 Skrevet 3. januar 2006 Du kan sende dem en klage via internett. http://www.hm.com/corporate/do?action=contactviewhome
Gjest Gjest_sinnataggen_* Skrevet 3. januar 2006 #23 Skrevet 3. januar 2006 Takk! Men jeg tror jeg lar det ligge...
Pasha Skrevet 3. januar 2006 #24 Skrevet 3. januar 2006 Butikken kan ikke vite når du kjøpte/fikk skjerfet... og selv om du kunne ha vist sykemeld fra en periode (grunnen til at du ikke kom før) så kunne du jo ha kjøpt skjerfet senere. Kan jo hende at hun i kassa var litt vel sur, men hun har nok regler hun må følge hun også. Skulle hun i verste fall bli sparket pga av deg?
Gjest gjest Skrevet 4. januar 2006 #25 Skrevet 4. januar 2006 Jeg syns det er litt rart at folk bruker ordet krav og rettigheter når de skal bytte noe.. Med mindre varen er ødelagt på noe vis, så har man jo faktisk ikke krav på å få byttet noe som helst.. Det er faktisk butikken som bestemmer det helt selv.. Så med mindre hm har gitt en garanti til kundene som tilsier at de bytter hva som helst uten kvittering til full pris - noe jeg ikke har sett at de har - så syns jeg ikke du fikk urimelig behandling..
Shagya Skrevet 4. januar 2006 #26 Skrevet 4. januar 2006 Det er nok lett å la sin vrede gå utover ekspeditørene, men de får ikke gjort noe med regelverket. Ikke vet jeg, men du hørtes kanskje ikke så hyggelig ut du heller ?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #27 Skrevet 4. januar 2006 De er jo ikke interessert i å høre alle kundenes grunner til at de ikk ehar kunnet komme. De er jo ikke din arbeidsgiver...de forholder seg kun til hva du gjør, ikke hvorfor. Du kom ikke innen fristen ergo får du ikke bytte med samme rettigheter. Enkelt og greit. Service er noe annet enn regler som de må følge. Du kunne jo ha fått noen andre til å gå og bytte for deg / få igjen pengene.
Gjest HM ansatt Skrevet 5. januar 2006 #28 Skrevet 5. januar 2006 Hm hadde bytterett med full pris de to første dagene i romjula...etter det måtte det fremvises kvittering om du ville ha full pris tilbake. Vi er over 50 ansatte i hver butikk(bare ta Oslo sentrum; Oslo City, Stenersgata, Stortorget, Karl Johan og Aker brygge+ Bogstadveien) Det er bare de ansatte. Tenk deg alle kundene vi har daglig. Det sier seg selv at med så mye kunder, så må vi sette opp en lik regel for alle. Uasnett hvor snille og søte de ser ut til å være. Vi må følge regler for at det ikke skal skli helt ut. Vi har ufattelig mange svindlere og svindelforsøk per dag. Det er beklagelig om du opplevde dårlig service, men om du går inni deg selv, så må du se at det ekspeditøren gjorde var riktig. Nå er det heller ikke å se bort i fra at en del kunder som kommer inn er i "krigs" humør når de kommer inn for å klage, bytte eller reklamere på varer. Tenk deg hvordan det er å stå på den andre siden og få tverre, sinte mennesker som skriker og spytter på deg, når alt du prøver på er å gjøre er jobben din. Som kunde burde flere tenke seg litt om hvordan de snakker til butikkansatte. Jeg har iallefall hatt flere kunder som er direkte ufine og ha spydige undertoner når de snakker til meg, og beklager, jeg er en av dem som ikke lar meg tråkke på. Jeg svarer tilbake om folk er frekke med meg, for det har de ingen rett til! Som kunde skal du behandle ansatte med respekt, da får dere automatisk bedre service også. Det sier seg vel egentlig selv. What goes around, comes around.
Gjest gjest1 Skrevet 5. januar 2006 #29 Skrevet 5. januar 2006 Hele poenget mitt var vel (igjen!) Dårlig service fra denne damen bak kassen (og ikke nødvendigvis fordi jeg ikke fikk viljen min, men fordi hun var frekk og sur, selvom jeg syntes kanskje at det var litt veeel vrangt!) ← Da var det vel henne som person som var problemet, ikke HM som du antydet i utgangspunktet. Eller hva? Det kan godt hende butikksjefen eller andre i konsernet kunne ha gitt deg full pris tilbake, men hun som ekspeditør har antakelig ikke lov å tenke selv i sånne saker. uansett, det var HUN som var sur og tverr, ikke butikkjeden HM.
Gjest gjest 0 Skrevet 5. januar 2006 #30 Skrevet 5. januar 2006 Som kunde burde flere tenke seg litt om hvordan de snakker til butikkansatte. Jeg har iallefall hatt flere kunder som er direkte ufine og ha spydige undertoner når de snakker til meg, og beklager, jeg er en av dem som ikke lar meg tråkke på. Jeg svarer tilbake om folk er frekke med meg, for det har de ingen rett til! Som kunde skal du behandle ansatte med respekt, da får dere automatisk bedre service også. Det sier seg vel egentlig selv. What goes around, comes around.← Du skal være glad jeg ikke er din butikksjef! Da hadde jeg gjort alt i min makt for å få deg ut av bedriften. Den holdningen er uffattelig uproffesjonell! Vanskelige kunder er en del av jobben din, og din jobb som selger er å overbevise kunden om at du vil gjøre alt for at kunden skal være fornøyd... Jeg er enig i at folk bør være hyggeligere mot butikkpersonalet, men selgerne er butikkens ansikt ut og er dermed den en sint kunde henvender seg til. Jeg har taklet hundrevis av sinte kunder, og innimellom har terskelen min vært litt for lav. Men da innrømmer jeg at jeg har gjort en dårlig jobb iallefall!
HM ansatt Skrevet 5. januar 2006 #31 Skrevet 5. januar 2006 Tro meg...det er ikke de som sutrer jeg har noe imot...det er de som nesten flyr over disken og skriker at vi er tyver og kjeltringer...Jeg er da kunde selv steder, og det kunne ikke falle meg inn å være så frekk som så mange kunder kan være. Sier ikke at personalet alltid er så hyggelig heller, men for Gud skyld; Hvor er normal høflighet og folkeskikk blitt av...??? Så du hadde står heeelt rolig og smilt ditt søteste smil i denne situasjonen? Kunde kommer inn og er fiendlig. Han handler og du er litt stresset og gir 5 kroner for lite tilbake. Kunde ser på deg med et stygt blikk og sier høyt" ER DU DUM? TROR DU JEG ER DUM? KAN DU IKKE REGNE?" Du står der forvirret og skjønner ikke helt hva som skjer... "Dere er tyver og kjeltringer alle sammen, jævla hore!" Men om du hadde taklet dette uten å se sinna ut, WOW! Da er du en person som liker å bli tråkket på og ta imot dritt ass
Gjest gjest1 Skrevet 5. januar 2006 #32 Skrevet 5. januar 2006 Du skal være glad jeg ikke er din butikksjef! Da hadde jeg gjort alt i min makt for å få deg ut av bedriften. Den holdningen er uffattelig uproffesjonell! Vanskelige kunder er en del av jobben din, og din jobb som selger er å overbevise kunden om at du vil gjøre alt for at kunden skal være fornøyd... Jeg er enig i at folk bør være hyggeligere mot butikkpersonalet, men selgerne er butikkens ansikt ut og er dermed den en sint kunde henvender seg til. Jeg har taklet hundrevis av sinte kunder, og innimellom har terskelen min vært litt for lav. Men da innrømmer jeg at jeg har gjort en dårlig jobb iallefall! ← Enig med vampyra - det er de butikkansattes jobb/ansvar at kunden er fornøyd. Dere må aldri glemme at det er kunden som betaler lønna deres, enten de er sure eller søte når de gjør det. Hundre kroner er hundre kroner uansett
Gjest gjest1 Skrevet 5. januar 2006 #33 Skrevet 5. januar 2006 "Dere er tyver og kjeltringer alle sammen, jævla hore!" Men om du hadde taklet dette uten å se sinna ut, WOW! Da er du en person som liker å bli tråkket på og ta imot dritt ass ← For en dum ting å si.
Gjest gjest 0 Skrevet 5. januar 2006 #34 Skrevet 5. januar 2006 Tro meg...det er ikke de som sutrer jeg har noe imot...det er de som nesten flyr over disken og skriker at vi er tyver og kjeltringer...Jeg er da kunde selv steder, og det kunne ikke falle meg inn å være så frekk som så mange kunder kan være. Sier ikke at personalet alltid er så hyggelig heller, men for Gud skyld; Hvor er normal høflighet og folkeskikk blitt av...??? Så du hadde står heeelt rolig og smilt ditt søteste smil i denne situasjonen? Kunde kommer inn og er fiendlig. Han handler og du er litt stresset og gir 5 kroner for lite tilbake. Kunde ser på deg med et stygt blikk og sier høyt" ER DU DUM? TROR DU JEG ER DUM? KAN DU IKKE REGNE?" Du står der forvirret og skjønner ikke helt hva som skjer... "Dere er tyver og kjeltringer alle sammen, jævla hore!" Men om du hadde taklet dette uten å se sinna ut, WOW! Da er du en person som liker å bli tråkket på og ta imot dritt ass ← Nå er vi langt uten for temaet til trådstarter, men siden h*n har gått sin vei går det sikkert bra. Måten du skriver på sier at du er uproffesjonell! En proffesjonell ville i et slikt tilfelle snakket rolig til personen og bedt hun eller han roe seg ned eller forlate butikken (gitt tilbake riktig pengesum først) Det finnes mennesker som ikke klarer å oppføre seg, og det er faktisk en del av din jobb å håndtere det på en skikkelig måte. At du blir sur og frekk tilbake viser bare alle de andre rundt dere at du ikke klarer å gjøre en god jobb. Og nei, jeg er nok den siste som lar meg tråkkes på. Men denne situasjonen har faktsik ikke noe med det å gjøre.
HM ansatt Skrevet 5. januar 2006 #35 Skrevet 5. januar 2006 Jeg vet ikke hva du definerer som å svare tilbake, men jeg sa aldri at jeg sa "stygge" ting til kunden. Uansett så spiller det egentlig ingen rolle, da jeg er en av de ansatte som gang på gang har fått skryt for servicen min...Det sier vel litt om de kundene som kanskje ikke har vært så fornøyd...Jeg er ingen rævsleiker og det kommer jeg aldri til å bli heller. Noen kunder TRENGER ikke å komme tilbake. Ikke når de lager ubehagelige situasjoner for ansatte og andre kunder. Bra du ikke er butikksjefen min da, for min var enig med meg
Gjest gjest 0 Skrevet 5. januar 2006 #36 Skrevet 5. januar 2006 Jeg vet ikke hva du definerer som å svare tilbake, men jeg sa aldri at jeg sa "stygge" ting til kunden. Uansett så spiller det egentlig ingen rolle, da jeg er en av de ansatte som gang på gang har fått skryt for servicen min...Det sier vel litt om de kundene som kanskje ikke har vært så fornøyd...Jeg er ingen rævsleiker og det kommer jeg aldri til å bli heller. Noen kunder TRENGER ikke å komme tilbake. Ikke når de lager ubehagelige situasjoner for ansatte og andre kunder. Bra du ikke er butikksjefen min da, for min var enig med meg ← Jeg synes nå det sier en del om din butikksjef jeg da....
HM ansatt Skrevet 5. januar 2006 #37 Skrevet 5. januar 2006 Jaja...men det du mener...men få bedrifter ville akseptert en slik oppførsel hos en kunde. Heller ei ville hatt slike i butikken sin igjen....
Gjest gjest 0 Skrevet 5. januar 2006 #38 Skrevet 5. januar 2006 (endret) Nei det er greit nok, men hva vet du om den kunden vill lagt igjen flerfoldige tusen ved en senere anledning? Og dessuten har dette en innvirkning på kundene som får med seg situasjonen. Hadde jeg stått i kø bak denne kunden ville jeg blitt imponert av en butikkansatt som hadde taklet dette skikkelig. Hadde h*n taklet det på din måte ville jeg fått et dårlig inntrykk av butikken og personen, selv om jeg hadde hatt forståelse for det. Samtidig må du ikke glemme det som er noe av det viktigste for en butikk! Det er kunder som snakker pent om din butikk til andre. personer som blir dårlig behandlet forteller det videre til ti personer (i snitt) og det kan ha ganske stor innvirkning på salget. Kanskje ikke for hm, men hvis mange av hm sine ansatte har samme holdning som deg kan det til slutt få konsekvenser... Og som du selv har lagt merke til, har det vært en del klaging på hm her inne, og internett er en av dagens største medium for å klage/skryte av en butikk. Endret 5. januar 2006 av Vampyra
HM ansatt Skrevet 5. januar 2006 #39 Skrevet 5. januar 2006 Ja, ser den...klart kunder legger merke til det, men i denne ekstreme situasjonen var folk bare glad for at han gikk. Dessuten så vil ikke vi ha truende kunder i butikken uansett hvor mye penger de legger igjen. Vet at mye kommer på folkemunne om HM, men det er ikke annerledes med andre butikker heller...Om det er klær, møbler eller hva det måtte være...slike ting vil allitd oppstå, om det er kunden, den ansatte eller begge parters feil.
Gjest gjest 0 Skrevet 5. januar 2006 #40 Skrevet 5. januar 2006 Jepp, men det er jo det man gjerne vil unngå Problemet er vel at det har vært veldig mye om hm i det siste. Jeg har ikke bare sett det her inne, men også blandt store deler av min omgangskrets. Og det er ikke særlig bra for HM. Tenk på det neste gang du får en urimelig kunde. Og du, nå var utgangspunktet vårt en ganske normal men litt hissig kunde, ingen psykopat...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå