Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hverdagen begynner virkelig å strammes inn nå, rentene går opp flere ganger i året, mat koster skjorta og strømmen er en luksusvare....

Skjønner virkelig ikke hvordan folk kan ha det fint om dagen, jeg har selv 40 000 utbetalt hver måned og må leve fra lønning til lønning.

Og nei, jeg har ikke ett gigantisk boliglån som spiser opp hele lønna, jeg har en 45kvm leilighet med rundt 1,5 i lån.

Noen tips til hvordan man kan få det mer romslig økonomisk? Virker nesten som man er nødt å finne seg en partner for å ha god råd nå til dags....

Anonymkode: 12544...a80

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du bør gå gjennom regnskapet ditt. Du har god lønn og hvis du har lite sånn så sløser du nok. Som regel får man en aha opplevelse at man virkelig bruker mer penger enn en tror.

Anonymkode: d2fea...c25

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da disponerer du pengene dine feil. Jeg har litt mer enn deg inn i måneden og lever helt fint.

Anonymkode: 20573...b5b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo vurdere å få deg en jobb på kveldstid/helger.

40 000 er lite i dagens samfunn, eventuelt spise på jobb om du har mulighet for dette, da sparer du en god del.

AnonymBruker
Skrevet

Endre nedbetalingstiden på lånet kan gi litt utslag pr. mnd. Ellers planlegge handling til punkt og prikke, ikke bruke noe penger på en brus her, en bolle der osv. Lag all lunsj hjemme og ta med til jobb. Hvis du må drikke brus, kjøp store flasker og hell over på halvliterflaske som du tar med til jobb (ikke like godt, men duger for avhengigheten :) ) . Si opp alt av abonnementer man ikke bruker. Endre mobilabonnement. Bruk bil minst mulig og mest mulig effektivt. Gå tur og trene ute/hjemme i stedet for treningssenter. Gå gjennom alt av klær og ting, og selg det du ikke trenger. Gå gjennom forsikring. Lag sparekonto til uforutsette utgifter - gjerne bare 500,- pr mnd. Mange måter å spare på. 

Anonymkode: a3b75...70e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da disponerer du pengene dine feil. Jeg har litt mer enn deg inn i måneden og lever helt fint.

Anonymkode: 20573...b5b

Her er et godt tips, sørg for at du har litt mer enn 40k utbetalt så klarer du deg fint skal du se. 👍

Anonymkode: 95b4f...ea2

• Liker 5
Skrevet

Er uføretrygdet med netto 25.000 inkl leietaker i mnd og 1.5 mill i lån. Har tre biler stort hus. Har det greit økonomisk. Mangler ingen ting. Var på Granka i 14 dgr for 1 mnd siden. Bli voksen og lær deg økonomi!!!

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan 40k være problematisk for en som er singel og har lån på 1,5?

Anslag forbruk:

Lån 10k
Div. regninger  7k
Dagligvarer 3k
Annet forbruk 10k

Da har jeg satt annet-posten til et ganske generøst beløp og likevel kan det spares 10k per måned...

Anonymkode: f1400...8f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Shackle skrev (3 minutter siden):

Du kan jo vurdere å få deg en jobb på kveldstid/helger.

40 000 er lite i dagens samfunn, eventuelt spise på jobb om du har mulighet for dette, da sparer du en god del.

De fleste arbeidssteder gir ikke ut gratis mat.

TS. Har du barn? 

Hvor mye går til huslån, strøm og bil i mnd? Hva er matbudsjettet på i mnd? Hva sitter du igjen med? 

Anonymkode: 1276c...261

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hverdagen begynner virkelig å strammes inn nå, rentene går opp flere ganger i året, mat koster skjorta og strømmen er en luksusvare....

Skjønner virkelig ikke hvordan folk kan ha det fint om dagen, jeg har selv 40 000 utbetalt hver måned og må leve fra lønning til lønning.

Og nei, jeg har ikke ett gigantisk boliglån som spiser opp hele lønna, jeg har en 45kvm leilighet med rundt 1,5 i lån.

Noen tips til hvordan man kan få det mer romslig økonomisk? Virker nesten som man er nødt å finne seg en partner for å ha god råd nå til dags....

Hvor går pengene? 

Anonymkode: d9e7a...2a9

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 3-4 000 hver 2 uke , går på sosial stønad. Så har ikke noe mye penger, har nesten ikke råd til mat, hygieneartikler eller noe. Har så vidt råd til å leve. Så 40 000 kr høres veldig mye ut for meg. 

Anonymkode: 1274e...693

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste arbeidssteder gir ikke ut gratis mat.

TS. Har du barn? 

Hvor mye går til huslån, strøm og bil i mnd? Hva er matbudsjettet på i mnd? Hva sitter du igjen med? 

Anonymkode: 1276c...261

Jeg har ingen barn.

Utgiftene mine er følgende:
Boliglån - 14 000 ,-
Bil - 1 500 ,-
Strøm (ink internett) - 2 000 ,-
Mat - ca 5 000 ,-
Forsikringer - 1 500 ,-

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener 5000 mindre og sparer store beløp hver måned, hva bruker du egentlig penger på ?

Anonymkode: e811a...561

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen barn.

Boliglån - 14 000 ,-
Bil - 1 500 ,-
Mat - ca 5 000 ,-
Forsikringer - 1 500 ,-

15000 til overs altså. Hvor er problemet?

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Før du kan gjøre noen endringer, må du se hvor pengene dine går. Ikke shopp noe, gå gjennom regningene dine. Har du faste trekk fra kontoen på abonnement? Må du ha de?

Det er forskjell på hva man ønsker seg og hva man faktisk har behov for.

Jeg har omtrent samme boliglån som deg og inntekt. Men jeg har også et barn. Jeg sparer 5-10k i måneden.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ingen barn.

Boliglån - 14 000 ,-
Bil - 1 500 ,-
Mat - ca 5 000 ,-
Forsikringer - 1 500 ,-

Hvorfor betaler du så mye på boliglånet? Billånet nevnte du ikke tidligere.

Uansett, de utgiftene du listere opp her er 24k. Det er 16k igjen. Du har allerde tatt med maten (som er høy for en person). Da bruker du 16k på tull hver måned??

Anonymkode: 28bf4...457

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tjener 5000 mindre og sparer store beløp hver måned, hva bruker du egentlig penger på ?

Går litt penger til reise, og generelt livsopphold...

Prøver å få en liten miniferie med ca 3 mnd mellomrom for å beholde psyken.

Skrevet

Jeg har ingen barn.

Boliglån - 14 000 ,-
Bil - 1 500 ,-
Mat - ca 5 000 ,-
Forsikringer - 1 500 ,-

Hmm, samme lån, men jeg betaler 6500 pr mnd

AnonymBruker
Skrevet

I alle dager, jeg har halvparten av din lønn, og jeg klarer meg ok.

Anonymkode: 21584...dd1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ingen barn.

Boliglån - 14 000 ,-
Bil - 1 500 ,-
Mat - ca 5 000 ,-
Forsikringer - 1 500 ,-

Og så setter du fyr på resten av pengene...?

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Du har utgifter på ca 24.000,- og til overs litt over 15.000? Hvordan kan dette være trangt? Hva bruker du penger på?  Hvis du skal redusere noe, burde du gå over matbudsjettet, 5000kr er mye for en pers egentlig

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...