Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i et ekteskap hvor kona endelig har begynt å jobbe. Dette etter mange år som student.

Jeg har i hele perioden hun har studert støttet henne både med penger, motivasjon og tilstedeværesle. Hun har ikke manglet all verden..
Når hun var ferdig med utdannelsen så ga jeg beskjed om at det er ønskelig at hun skal være med å bidra til det økonomiske, noe som selvsagt var helt greit.  

Problemet oppstår nå i etterkant av at hun begynte å jobbe. Hun benekter for at hun har fått lønn etter flere måneder grunnet feil hos lønningsavdeling mm. etc.

Jeg har tilgang til hennes konto og ser at hun får lønn, men likevel benekter hun dette. (Hun vet ikke at jeg vet)

Begrunner at hun har penger med at hun har solgt en veske, noen sko etc..

Noen som har noen tips om hva jeg burde gjøre, og ikke minst hva kan være årsaken til at hun gjør dette?

Anonymkode: 850a9...1de

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette første gang hun har vist tendenser til å lyve, eller har hun hatt slike tendenser hele tiden? Min mann lyver for moro skyld, og han vet ikke at jeg vet… 

Jeg setter hardt mot hardt, og krever at han bidrar. Det samme bør du gjøre.

Anonymkode: 88eb8...3ab

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært veldig skeptisk til dette, mulig hun sparer for å forlate deg, nå som hun har surfa gratis på deg i mange år.

Anonymkode: db4e0...bf8

• Liker 45
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde vært veldig skeptisk til dette, mulig hun sparer for å forlate deg, nå som hun har surfa gratis på deg i mange år.

tanken her har slått meg...
hun har surfa på meg gratis de siste ti årene. 
nå endelig har hun fått en god jobb (1mnok) og har sikkert mulighet til å stå på egne ben.
er nesten slik att jeg har lyst å lene meg tilbake for å se hvor veien går videre... 

Endret av mannendin
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er dette første gang hun har vist tendenser til å lyve, eller har hun hatt slike tendenser hele tiden? Min mann lyver for moro skyld, og han vet ikke at jeg vet… 

Jeg setter hardt mot hardt, og krever at han bidrar. Det samme bør du gjøre.

Anonymkode: 88eb8...3ab

Har ikke hatt behov for å følge med om hun lyver eller ikke tidligere.  Helt tilfeldig at jeg har funnet ut av dette akkurat nå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser at første innlegget ble anonymt.  Er førstereis her på forumet så beklager dette:)

• Liker 4
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er i et ekteskap hvor kona endelig har begynt å jobbe. Dette etter mange år som student.

Jeg har i hele perioden hun har studert støttet henne både med penger, motivasjon og tilstedeværesle. Hun har ikke manglet all verden..
Når hun var ferdig med utdannelsen så ga jeg beskjed om at det er ønskelig at hun skal være med å bidra til det økonomiske, noe som selvsagt var helt greit.  

Problemet oppstår nå i etterkant av at hun begynte å jobbe. Hun benekter for at hun har fått lønn etter flere måneder grunnet feil hos lønningsavdeling mm. etc.

Jeg har tilgang til hennes konto og ser at hun får lønn, men likevel benekter hun dette. (Hun vet ikke at jeg vet)

Begrunner at hun har penger med at hun har solgt en veske, noen sko etc..

Noen som har noen tips om hva jeg burde gjøre, og ikke minst hva kan være årsaken til at hun gjør dette?

Anonymkode: 850a9...1de

Dump henne. 

Du er kjernekar som støttet henne hele veien. Fortjener ikke deg.

Anonymkode: 3cf12...221

• Liker 2
Skrevet

Vet hun ikke at du ser kontoen hennes, har hun glemt det eller har du "lånt" hennes bankid og logget på for å sjekke? 

• Liker 3
Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

Vet hun ikke at du ser kontoen hennes, har hun glemt det eller har du "lånt" hennes bankid og logget på for å sjekke? 

har tilgang til hverandres kontoforhold. Enklest slik.  Da slipper jeg maset om at det er tomt hos henne:)
tror ikke hun forstår at tilgangen gjelder begge veier...

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
mannendin skrev (Akkurat nå):

har tilgang til hverandres kontoforhold. Enklest slik.  Da slipper jeg maset om at det er tomt hos henne:)
tror ikke hun forstår at tilgangen gjelder begge veier...

Vel. Er dette så veldig rederlig da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hatt en samboer som gjorde det samme. Han ville aldri fortelle hva han fikk utbetalt eller hvor mye penger han hadde. Først da han flytta ut fant jeg at han hadde kjempegod lønn og hadde mer penger på bok enn han sa. Han gikk mye bak ryggen min når det gjaldt ting. Den gang hadde vi bankutskrifter og de hadde han glemt igjen da han flyttet. Hadde løyet i 9 år. 

Anonymkode: b920c...4e9

• Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet
Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

hva mener du?  Jeg, og du kan disponere hverandres kontoer om vi samtykker til dette. Ikke noe uredelig overhodet.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Snublefot62 said:

Svært mange gjør det slik, så er ingenting galt med det. 

Anonymkode: b1eab...b63

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Spørre om hun har penger den dagen lønna kommer inn på sms og hvis svaret er nei sende screenshot av banksaldoen hennes... ? 

Anonymkode: bf514...129

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

S

På sms

Anonymkode: bf514...129

AnonymBruker
Skrevet

Du burde være litt i forkant.

Er det noe som er lurt å tenke på før et brudd?

Anonymkode: 20d1a...121

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
mannendin skrev (2 minutter siden):

hva mener du?  Jeg, og du kan disponere hverandres kontoer om vi samtykker til dette. Ikke noe uredelig overhodet.

Nei det er absolutt ikke urederlig. :) 

Jeg ville sagt at jeg visste hun hadde fått lønn, og så tatt det derfra. Høres ikke ut som et bra forhold..

Anonymkode: 7f26d...f08

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er økonomisk utroskap vil jeg påstå, og et solid svik. Du kan ikke være feig i forhold til å konfrontere dette.

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
mannendin skrev (11 minutter siden):

tanken her har slått meg...
hun har surfa på meg gratis de siste ti årene. 
nå endelig har hun fått en god jobb (1mnok) og har sikkert mulighet til å stå på egne ben.
er nesten slik att jeg har lyst å lene meg tilbake for å se hvor veien går videre... 

Et par ting som kan skje. Hvis du sier at hun lyver og beviser dette, så kan det hende at hun forteller at hun er på vei ut av forholdet nå, men at hun ikke hadde tenkt til det før ex antall mnd. Eller hun tar seg sammen og begynner å betale som hun burde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...