AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Skrevet 18. april 2023 Jeg vet ikke hva booking kommer til å gjøre. Jeg venter på svar. Jeg bestillte et ikke refunderbart hotel med et uhell. Jeg trodde at jeg hadde trykket av for refunderbart. Jeg skal reise i slutten av august. Dersom booking gir meg tilbudet om refunderbart for 16 000 eller ikke-refundervare for 14 000 , hva ville du ha valgt da dersom du ikke hadde forsikring? Anonymkode: 31873...b83
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #2 Skrevet 18. april 2023 Jeg hadde valgt refunderbart, du kan ende opp med å måtte betale hele summen for en reise du ikke får gjennomført. Jobber selv på et hotell og om vi får telefoner fra folk som har booket feil langt frem i tid og vi har mye ledig sier vi stort sett ja til å endre bookingen til refunderbar med en høyere pris. Samme om det gjelder kansellering og vi har mulighet til å selge rommet for en høyere pris, spørs litt på tilnærmingen til gjesten. Om du er utrivelig og fæl sier jeg gjerne nei, vær hyggelig så ordner det meste seg Vi er ikke nødt til å si ja da det står veldig klart på booking sider at det er non-refundable booking, så vi gjør det for å være grei. Anonymkode: 90f16...dc2 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde valgt refunderbart, du kan ende opp med å måtte betale hele summen for en reise du ikke får gjennomført. Jobber selv på et hotell og om vi får telefoner fra folk som har booket feil langt frem i tid og vi har mye ledig sier vi stort sett ja til å endre bookingen til refunderbar med en høyere pris. Samme om det gjelder kansellering og vi har mulighet til å selge rommet for en høyere pris, spørs litt på tilnærmingen til gjesten. Om du er utrivelig og fæl sier jeg gjerne nei, vær hyggelig så ordner det meste seg Vi er ikke nødt til å si ja da det står veldig klart på booking sider at det er non-refundable booking, så vi gjør det for å være grei. Anonymkode: 90f16...dc2 Jeg forsøker å være hyggelig men jeg synes det er synd dersom man ikke får endret på en feilbestilling dersom man har trykket feil med uhell når reisen er lang tid frem i tid. Jeg velger refunderbart om de lar meg velge :). Jeg venter på svar fra dem Anonymkode: 31873...b83
Taluno Skrevet 18. april 2023 #4 Skrevet 18. april 2023 Booker alltid ikke-refundertbart, med mindre det er helt ubetydelig sum i forskjell. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Skrevet 18. april 2023 1 minutt siden, Taluno said: Booker alltid ikke-refundertbart, med mindre det er helt ubetydelig sum i forskjell. Jeg har jo en fordel med ikke refunderbar. Jeg sparer ca 2000 kr. Men jeg kommer til å booke refunderbare neste gang jeg reiser til syden. Anonymkode: 31873...b83
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #6 Skrevet 18. april 2023 Du har 24t angrefrist, så du kan avbestille uten konstnad og så bestille det du ville ha. Anonymkode: 6b752...b3c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #7 Skrevet 18. april 2023 Booker som regel refunderbart og nesten alltid direkte med hotellet eller hotellkjeden. Alt blir mye enklere om man kan kontakte hotellet direkte istedet for er tvilsomt, netttbasert reisebyrå. Anonymkode: db2ea...31b 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #8 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har 24t angrefrist, så du kan avbestille uten konstnad og så bestille det du ville ha. Anonymkode: 6b752...b3c Ehh, nei? Dette er jo fullstendig feil. Anonymkode: db2ea...31b 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #9 Skrevet 18. april 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du har 24t angrefrist, så du kan avbestille uten konstnad og så bestille det du ville ha. Anonymkode: 6b752...b3c Det leste jeg ingenting om. Har ikke fått beskjed om det heller. Anonymkode: 31873...b83
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #10 Skrevet 18. april 2023 Reiser du på ferie uten forsikring? Anonymkode: 92892...652 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #11 Skrevet 18. april 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ehh, nei? Dette er jo fullstendig feil. Anonymkode: db2ea...31b Tror man er bundet med en gang bestillingen går igjennom. Det virker sånn. Anonymkode: 31873...b83
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #12 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror man er bundet med en gang bestillingen går igjennom. Det virker sånn. Anonymkode: 31873...b83 Mulig vedkommende roter, da en del flyselskap har denne regelen. Det er likevel ingen automatikk i at et reisebyrå vil la deg gjøre det selv om selskapet de booker for gjør det. Anonymkode: db2ea...31b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #13 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du har 24t angrefrist, så du kan avbestille uten konstnad og så bestille det du ville ha. Anonymkode: 6b752...b3c Som oftest har man det jo. 4 timer om oppholdet er neste dag og 24 timer om det er lengre til oppholdet. Angrefristregler. Mulig at ikke alle mulige nettbaserte byråer basert utenlands gjør dette. Det er så utrolig mange av de. Får ofte telefoner fra gjester om at de har booket til et eller annet reisebyrå på nett som jeg knapt har hørt om og skal avbestille til meg. Vi får ikke gjort noe med det, det må avbestilles der det er booket igjennom. Oftest viser det seg at bestillingen har kommet inn til meg gjennom en av de store nettbaserte byråene som sikkert har avtale med det litt mindre kjente snuskete byrået. Opplever også nå og da at folk bestiller og betaler på nett for så ringe oss og sier at nettbyrået virket useriøse også lurer de på om vi har fått bestillingen. Hvorfor i alle dager bestille, legge inn all info om deg i tillegg til kortinfo om du tror det er svindel?? Dette undres jeg virkelig over. Alt for å spare en 100-lapp liksom. Anonymkode: 140ba...12f 1
Taluno Skrevet 18. april 2023 #14 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har jo en fordel med ikke refunderbar. Jeg sparer ca 2000 kr. Men jeg kommer til å booke refunderbare neste gang jeg reiser til syden. Anonymkode: 31873...b83 Jeg har aldri bestilt overnatting som er refunderbar, med mindre jeg har vært på jakt etter annen overnatting. Jeg har aldri ombestemt meg angående ferie, så ser liksom ikke så mye grunn til å betale ekstra i tilfelle jeg skulle ombestemme meg. Omtrent alt annet er dekket av forsikring. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #15 Skrevet 18. april 2023 Jeg booker alltid ikke-refunderbart. De 1-2 gangene jeg har måttet avbestille tar reiseforsikringen det, så har spart mange titusener på det. Bestiller utelukkende via booking.com. Da har du to parter som står til ansvar, samt at hotellet frykter dårlig renome på booking da de nå er den største søkemotoren. Booking.com har alltid ordnet opp de gangene det har vært noe. Anonymkode: 3a2a5...1bc
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #16 Skrevet 18. april 2023 Jeg har aldri opplevd å måtte avbestille. Om jeg en gang skulle måtte gjøre det har jeg allerede spart mer enn nok på å bestille ikke-refunderbart til at jeg fortsatt har tjent på det. Anonymkode: c3a78...ecb
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #17 Skrevet 18. april 2023 Alltid refunderbart. Veldig glad for det i 2020. Anonymkode: d2d5a...8b4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #18 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Alltid refunderbart. Veldig glad for det i 2020. Anonymkode: d2d5a...8b4 I mars 2020 hadde jeg tre hotell bestilt de neste månedene. Da landene stengte grensene fikk jeg refundert alt, helt av seg selv. Så er veldig glad for at jeg ikke kaster tusenlapper ut vinduet hver gang jeg bestiller hotell for en forsikring man ikke trenger. Anonymkode: 3a2a5...1bc
Whistler Skrevet 18. april 2023 #19 Skrevet 18. april 2023 Jeg booker alltid med betaling etter endt opphold. Kansellerbart til kl 16 ankomstdagen. Helt vanlige hotellvillkår. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #20 Skrevet 18. april 2023 Som regel finner jeg billigere hoteller når det nærmer seg avreise, så ville vært dumt å ha urefunderbart da. Ofte er den forskjellen større enn den mellom refunderbart og urefunderbart bestilt i god tid. Aldri snakk om tusenvis i forskjell på de hotellene jeg bestiller i hvert fall. Anonymkode: d2d5a...8b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå