Gjest Alltid-snill-gutt Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 PS! Langt innlegg For de som ikke orker lese hele...: Hvordan skal en klare å slutte å være for snill/gi for mye til den/de jenter en er og har blitt så glad i? Jeg gir av meg selv både åndelig og fysisk. Jeg lar sjelen min åpnes og serverer alle de gaver som mitt indre byr på til de jenter jeg er med. Jeg tror jeg må stoppe... det gir meg ikke mer... å være så snill blir for snilt, rett og slett... I lengre tid har jeg "vært" med ei vakker, vakker jente. Egentlig så burde jeg ikke latt meg selv være med henne i dag. Jeg ser på henne som så vakker og har så lyst til å være henne nær. Hvert sted vi er blir så flott å være når jeg er med henne. Det må stoppe for meg nå, for det kan neppe bli mer... men tanken min og pengene mine vil det hele lenger... En vakker genser hun liker. Jeg vil så gjerne gi henne den. Selv har hun ikke råd til den nå. Jeg ønsker å gi henne den både for å vise at jeg tenker på henne, men også at jeg er hyggelig. Det har gått for langt... jeg tror ikke jeg burde kjøpe noe mer til henne. Jeg bør stoppe, nå... før det er for sent... Ved å kjøpe noe til henne nå knytter jeg enda sterkere bånd til henne, og hun knytter dem høyst sannsynlig ikke like sterkt tilbake. Jeg vil kysse hennes lepper igjen og gjøre henne varm. Jeg vil skrive henne et lenger brev om hvor godt jeg synes om henne... Det vil neppe blir mottatt mer enn så der... jeg er for snill... Hvordan skal jeg stoppe det hele?
Gjest Ananas Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Det å lære seg å sette grenser for andre og hevde seg selv bedre er ei velkjent problemstilling i terapi-verdenen, og mange selvhjelpsbøker tar for seg slike spørsmål.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #3 Skrevet 3. januar 2006 Kjære alltid-snill-gutt Man kan ikke kjøpe seg kjærlighet. Øh, forresten, man kan kanskje det, om man har penger nok. Fint at du er snill (sikkert), men som jente vil jeg gjerne at det er litt tæl i kjæresten min, han skal ha integritet og være en personlighet å beundre og begjære. Ikke pga pengene hans. Du høres ut som en type som ofte blir utnyttet. Ananas hadde vel forresten godt tips for å gjøre noe med situasjonen.
Gjest christineemily Skrevet 4. januar 2006 #4 Skrevet 4. januar 2006 Du kan stoppe det hele ved å prøve å forstå at de fleste jenter liker en gutt/mann med litt tæl, og som selvsagt kan gi (egoisme og gnienhet er ingen god ting), men som også kan forlange å få noe tilbake! Ellers ender hele forholdet opp med å bli livløst flatt og kjedelig og hun vet hun har deg rundt lillefingeren. Var i et sånt forhold en gang, - det endte ikke bra og jeg brøt.
Nelle Skrevet 4. januar 2006 #5 Skrevet 4. januar 2006 (endret) Enig med de ovenfor. Selv får jeg helt noia av menn som gir og gir og gir, og aldri krever noe tilbake. Endret 4. januar 2006 av Nelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå