Gå til innhold

Datteren min hadde tentamen, men lagret ikke dokumentet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette førte til at 2/3 av oppgaven ikke ble levert. Hun går på ungdomsskolen og får bare  gode karakterer. Lå nå og vippet mellom 5 og 6 i dette faget. Hun er helt knust. Selvfølgelig er det hun som burde være flinkere til å passe på at dokumentet lagres, men har de virkelig ingen rutine der dette kontrolleres? Det ble først oppdaget flere uker senere, når læreren skulle rette. 
Noen som vet noe om dette? 

Anonymkode: 99c56...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Rutinene er vel å minne dem på å sjekke at de lagrer og  leverer alt. Litt som da jeg gikk på skolen og vi alltid ble minnet om å lese gjennom oppgaveteksten på forhånd og  lese gjennom besvarelsen før vi leverte, og det likevel alltid var noen som overså en eller flere oppgaver, ikke leste teksten nøye nok eller glemte å føre inn  deler av kladden. Surt, irriterende og elevens ansvar. Dyrekjøpt lærdom, men du får trøste henne med at det er bedre å gjøre en sånn tabbe på en ungdomsskoletentamen enn en universitetseksamen - nå har hun lært.

Endret av Daria
  • Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvordan dette fungerer på ungdomsskolen, men på vgs hadde vi i alle fall ansvar for alt slik selv. Og dersom vi vippet i et fag, så var det mulig med såkalte vippeprøver.  

Skjønner jo at det er kjedelig, men vil det ha noen praktisk betydning dersom hun får 5 i ett fag på vgs? Altså er det verdt å snu himmel og jord og gå igjennom enda fler prøver for noe som uansett ikke vil ha betydning (med mindre hun søker på vgs med høyt snitt). 

Men nei, jeg kan se for meg at læreren ikke har mulighet til å sjekke at 20+ elever har lagret og levert alt de skal innen tiden er ute. 

Anonymkode: 85618...a00

AnonymBruker
Skrevet

Ett fag på ungdomsskolen, mente jeg. 

Anonymkode: 85618...a00

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hun søker på vgs med høyt snitt, så det er viktig for henne. Utrolig kjipt, tenåringer er jo så glemske også!! 

AnonymBruker
Skrevet

Hennes ansvar, hennes problem.

Hun kan være glad til at hun kun går på ungdomsskolen. Jeg har opplevd noe lignende på høyskole og fikk D i steden for B. Surt, men sånn er livet.

Anonymkode: 456c6...32f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette førte til at 2/3 av oppgaven ikke ble levert. Hun går på ungdomsskolen og får bare  gode karakterer. Lå nå og vippet mellom 5 og 6 i dette faget. Hun er helt knust. Selvfølgelig er det hun som burde være flinkere til å passe på at dokumentet lagres, men har de virkelig ingen rutine der dette kontrolleres? Det ble først oppdaget flere uker senere, når læreren skulle rette. 
Noen som vet noe om dette? 

God læring for henne at dette skjedde på ungdomsskole og ikke senere.

Hun vil uansett sannsynligvis komme seg inn på ønsket videregående skole, og ingen vil bry seg om karakterer på ungdomsskole.

AnonymBruker
Skrevet

Lærere på ungdomsskolen sjekker ikke vanligvis at besvarelsen er lagret, nei. Som regel sjekker vi bare de vi vet trenger ekstra oppfølging. 

Anonymkode: 3d4ed...b8f

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...