AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Skrevet 18. april 2023 Jeg sliter med smerter i en hofte som kommer og går, og siden på magen (musklene?) på samme side. Disse smertene forsvinner fullstendig hvis jeg drikker alkohol, ikke spor etter dem. Men de kommer ofte tilbake. Spesielt hvis jeg stresser på jobb. Jobber turnus og egentllg så jobber jeg konstant i perioder. Mye gåing og jeg har tics på samme side av kroppen (strammer musklene ubevisst konstant, dette har jeg gjort på ulike steder i kroppen siden barndom). Jeg kan ikke drikke meg full hele tiden, så hva kan jeg gjøre for å bedre dette uten rusmidler? Anonymkode: 02bdb...e7b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #2 Skrevet 18. april 2023 Hva sier legen? Anonymkode: e638a...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 Alkohol nummer jo kroppen på mange måter. Og flere studier viser jo at alkohol hjelper mot fysisk smerte. Det finnes nok medisiner som kan hjelpe deg, men hva som er mest skadelig over tid kan ikke noen på ett anonymt nettforum svare deg på. Anonymkode: 39081...0f5 1
Mezzosoprena Skrevet 18. april 2023 #4 Skrevet 18. april 2023 Det er vel en kjent sak at alkohol hemmer smerte? 1
frøkna Skrevet 18. april 2023 #5 Skrevet 18. april 2023 Snakk med legen din om dette. Legen vil kunne anbefale deg en behandling. 2
I Grosny Skrevet 18. april 2023 #6 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg sliter med smerter i en hofte som kommer og går, og siden på magen (musklene?) på samme side. Disse smertene forsvinner fullstendig hvis jeg drikker alkohol, ikke spor etter dem. Men de kommer ofte tilbake. Spesielt hvis jeg stresser på jobb. Jobber turnus og egentllg så jobber jeg konstant i perioder. Mye gåing og jeg har tics på samme side av kroppen (strammer musklene ubevisst konstant, dette har jeg gjort på ulike steder i kroppen siden barndom). Jeg kan ikke drikke meg full hele tiden, så hva kan jeg gjøre for å bedre dette uten rusmidler? Anonymkode: 02bdb...e7b Enig med de andre, snakk med legen. Jeg tror alkohol virker muskelavslappende. Legg en plan sammen med legen. Jeg mistenker at du bør få tilrettelagt arbeid slik at du reduserer belastningen, og det kan tenkes at såpass enkelt grep som riktigere sko kan hjelpe. Kanskje delvis sykemelding? Muskelavslappende medisin? Massasje? Fysioterapi?
Gjest Adobyen Skrevet 18. april 2023 #7 Skrevet 18. april 2023 Når den drinken bare skjer en sjelden gang, så synes jeg at den gjør godt. Blir det for ofte så mister den effekten og man vil trenge mer og mer. Farlige saker.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #9 Skrevet 18. april 2023 Jeg skjelver ofte i hendene, så mye at det hemmer meg i hverdagen. Men sist jeg drakk alkohol (6 mnd siden) så skalv jeg ikke på to dager. Heldigvis liker jeg ikke alkohol så jeg kommer aldri til å bruke det som noe "medisinering." Det var en spesiell opplevelse. Anonymkode: 33620...146
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå