Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil jobbe litt ekstra ved å tilby renholdstjenester og hjelp til husarbeid for privatpersoner. Lurer på hvordan jeg skal gå frem. 

Jeg kan jo tjene en viss sum skattefritt. 50.000 i året? Men hvordan bevise at jeg ikke har tjent mer, om dette er «penger i hånda» Må jeg registrere meg noe sted, eller kan jeg lovlig tjene opptil 50.000 og tilby tjenestene mine på div sider via facebook f.eks?

Anonymkode: 26ab3...06c

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke enklere å få (maks)6000kr i året fra ulike privatpersoner, for å vaske hos de? De er vel grensen før rapporteringplikt. Du kan selvsagt starte firma, men da blir det kostnader til regnskapsprogram(om du ikke gjør det i exel, usikker på om det ennå er mulig). Du må ha bht, ca 2500kr i kontigent. RVO er du pliktig å betale. Hvis det er et par småjobber er det jævla mye styr for lite.

Anonymkode: 37ea2...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Tenker å få noen faste kunder som jeg vasker hos hver eller annenhver uke. Da kommer man fort over 6.000 kr pr privatperson. Hvordan dokumentere om det skulle bli en form for kontroll? Vil ikke ar dette skal bli ulovlig.

Anonymkode: 26ab3...06c

AnonymBruker
Skrevet

Da må du starte ett epf(evt as). 

Anonymkode: 37ea2...9cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...