Gå til innhold

Sutring ved henting i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En periode nå har 2-åringen reagert med sutring hver gang jeg henter. Jeg observerer at hun leker og holder på, men så snart hun oppdager meg så er det sutring. Ikke full gråt, men klaging. Det virker som det skjer uavhengig av om hun ble tidlig/sent levert og om jeg er tidlig eller sein til å hente. Og kan skje enten det er far eller jeg som henter/bringer (jeg oftere).

Er det bare sånne perioder de kan ha? Hvordan bør jeg tolke dette her? Har inntrykk av at hun trives i barnehagen i det store og det hele. Har gått greit å levere i det siste, etter en periode med noe protester ved adskillelsen. Etter at vi har gått ut i garderoben så kan jeg ha trøbbel med å få henne med til bilen, så da vil hun plutselig ikke dra fra barnehagen heller.

Anonymkode: 0c978...535

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min har alltid surva ved henting, samme om levering har gått kjempefint eller om levering har vært litt trist. Han trives veldig godt og leker kjempefint og koser seg ordentlig helt til han oppdager meg. Han har heller ikke spesielt lyst til å dra hjem. Jeg tror han plutselig kommer på at han har savna meg når han ser meg og blir både glad og litt trist samtidig.

Husker det der selv fra jeg var liten. Når jeg ble henta var jeg veldig glad for å se mamma, men måtte også gråte litt fordi jeg plutselig kom på at hun hadde vært borte. 😅

Anonymkode: 336a6...747

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er den trygge favnen og barnet er sliten av inntrykk, sulten, kanskje lei. 

Derfor får du sutringen og ikke de ansatte i barnehagen.  

Møt barnet på de såre følelsene så går det seg til

Anonymkode: 66bce...be5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnehageansatt og barnehagemamma her. Det er helt normalt. De er slitne etter en dag med mange inntrykk og kanskje litt småtrøtte og småsultne (fruktmåltidet er ikke så stort fordi de fleste foreldre ønsker at barna skal være sultne til middag). Du er den største tryggheten til ditt barn og det blir litt sånn «der kommer mamma, da slipper jeg å tilpasse meg sosialt» og alt av følelser kan komme. 

Anonymkode: bc8ba...32b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En periode nå har 2-åringen reagert med sutring hver gang jeg henter. Jeg observerer at hun leker og holder på, men så snart hun oppdager meg så er det sutring. Ikke full gråt, men klaging. Det virker som det skjer uavhengig av om hun ble tidlig/sent levert og om jeg er tidlig eller sein til å hente. Og kan skje enten det er far eller jeg som henter/bringer (jeg oftere).

Er det bare sånne perioder de kan ha? Hvordan bør jeg tolke dette her? Har inntrykk av at hun trives i barnehagen i det store og det hele. Har gått greit å levere i det siste, etter en periode med noe protester ved adskillelsen. Etter at vi har gått ut i garderoben så kan jeg ha trøbbel med å få henne med til bilen, så da vil hun plutselig ikke dra fra barnehagen heller.

Anonymkode: 0c978...535

Helt normalt. Det er mye som skjer Ila dagen i en barnehage. Hun blir kanskje ikke sett på alle følelsene sine da det er mange barn og mange behov. 
når foreldre henter slippes alt ut, og det er fordi hun er trygg på deg

hilsen ped leder 

Anonymkode: f5a30...691

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...