Gå til innhold

Jeg får ikke til å kjenne om jeg gjør knipeøvelser rett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det plager meg veldig. Noen tips til hvordan å gjøre det rett? jeg er kvinne og jeg har ikke råd til å kjøpe noe fancy utstyr

Anonymkode: b4f3d...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Som AB over skriver, knip igjen når du tisser. Eller klem rundt penis under samleie (bonus her er mye enklere vaginale orgasmer). 

Det er ikke så mye du kan gjøre feil her. Hvis du kjenner at du kniper så er det rett muskulatur. :) 

Anonymkode: 9f0a5...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Knip igjen strålen når du tisser 

Anonymkode: 68a82...455

Ikke egentlig anbefalt, det kan gi problemer med å tømme blæra seinere. Du kan kjenne etter med to fingre inni skjeden, du skal kjenne at du klemmer og at området løftes litt opp og inn. Av utstyr som ikke er så fancy eller dyrt er aquaflex bra.

Anonymkode: 50e48...627

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du legger en finger på perineum og prøver å knipe, merker du at vevet løfter seg bort fra fingeren da? Eller motsatt, at det trykker imot fingeren?

Har du forresten født?

Anonymkode: ad5fc...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg syntes det var veldig vanskelig i starten og hadde noen perioder der jeg trodde jeg gjorde det riktig, men så var det feil. Jeg trodde at det var helt umulig! Men etter prøving og feiling og en del øving så får jeg det til nå. Når jeg kjenner jeg gjør det riktig nå, merker jeg ganske raskt at jeg blir sliten i musklene der rett under venusberget (og kåt). 

Husk å puste, jeg pleier å knipe på utpust, for da sikrer jeg meg at jeg ikke holder pusten eller strammer andre steder enn der det skal.

For meg hjelper det også å tenke på/visualisere området der nede. Jeg tenker enten "Nå skal jeg "simulere følelsene en orgasme gir" (Du vet den følelsen når skjeden pulserer - jeg blir ofte kåt når jeg holder på med knipeøvelser for det aktiverer de samme musklene som aktiveres under en orgasme) eller "nå skal jeg holdet igjen tisset" For å gjenskape følelsen så kan man prøve å stoppe tisset midtveis når du tisser, men ikke gjør det ofte, kun for å kjenne etter hvordan det kjennes ut. 

Jeg kjøpte vaginalvekter som jeg brukte litt, det var ikke veldig dyrt, ca. 250 kr for et sett med tre forskjellige vekter. Det kan hende at det hjalp litt på framgangen, men nå gjør jeg det gjerne og helst uten, da det er litt tiltak å sette de inn og jeg kommer ofte på å gjøre det når jeg ikke har  de tilgjengelig. 

Anonymkode: 99eb1...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Knip igjen strålen når du tisser 

Er det alltid sånn at dette er riktig muskel? For når jeg kniper med den muskelen utenom tissing, så strammer ikke anus seg og det står det på nett at både anus og vagina skal trekkes innover når man kniper riktig muskel. 

Anonymkode: ce62a...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det alltid sånn at dette er riktig muskel? For når jeg kniper med den muskelen utenom tissing, så strammer ikke anus seg og det står det på nett at både anus og vagina skal trekkes innover når man kniper riktig muskel. 

Anonymkode: ce62a...c6f

Vet ikke, leste det bare i linken jeg linka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg syntes det var veldig vanskelig i starten og hadde noen perioder der jeg trodde jeg gjorde det riktig, men så var det feil. Jeg trodde at det var helt umulig! Men etter prøving og feiling og en del øving så får jeg det til nå. Når jeg kjenner jeg gjør det riktig nå, merker jeg ganske raskt at jeg blir sliten i musklene der rett under venusberget (og kåt). 

Husk å puste, jeg pleier å knipe på utpust, for da sikrer jeg meg at jeg ikke holder pusten eller strammer andre steder enn der det skal.

For meg hjelper det også å tenke på/visualisere området der nede. Jeg tenker enten "Nå skal jeg "simulere følelsene en orgasme gir" (Du vet den følelsen når skjeden pulserer - jeg blir ofte kåt når jeg holder på med knipeøvelser for det aktiverer de samme musklene som aktiveres under en orgasme) eller "nå skal jeg holdet igjen tisset" For å gjenskape følelsen så kan man prøve å stoppe tisset midtveis når du tisser, men ikke gjør det ofte, kun for å kjenne etter hvordan det kjennes ut. 

Jeg kjøpte vaginalvekter som jeg brukte litt, det var ikke veldig dyrt, ca. 250 kr for et sett med tre forskjellige vekter. Det kan hende at det hjalp litt på framgangen, men nå gjør jeg det gjerne og helst uten, da det er litt tiltak å sette de inn og jeg kommer ofte på å gjøre det når jeg ikke har  de tilgjengelig. 

Anonymkode: 99eb1...ae4

Å knipe på utpust er helt riktig, for bekkenbunnen heves naturlig under utpust :)

Anonymkode: ad5fc...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan få lege/gynekolog til å sjekke neste gang du er der. De holder da to fingre i skjeden mens du kniper. Dette er standard sjekk på 6 ukerskontroll etter fødsel, så det er ikke noe merkelig å be om! 

Anonymkode: dd51c...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...