Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spør for en jente som skal en langhelg til Berlin snart. Hun er i begynnelsen av 20-årene. Er det noe spesielt å ta hensyn til? Er det noen områder som bør unngås og har noen forslag til et rimelig hotell i et trygt strøk?

Det ligger jo masse informasjon om dette på nett, men det er temmelig uoversiktlig så noen tips hadde vært flott! :)

Anonymkode: 74f67...11e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Berlin er  en by jeg generelt føler meg veldig trygg i. 

Det er også en stor by, så jeg vil anbefale å bo i det område som man ønsker å besøke.

Området rundt Kurfürstendamm, Alexander Platz eller Brandenburger Tor vil sikkert passe om det er en typisk turist reise.

De siste par turene jeg har vært der har jeg bodd på 25hr Bikini hotel. Ikke det billigste hotellet, men heller ikke spesielt dyrt.

De har også en veldig fin bar i toppetasjen som er populær i Berlin. Monkey Bar.

Anonymkode: d7325...31c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Berlin er  en by jeg generelt føler meg veldig trygg i. 

Det er også en stor by, så jeg vil anbefale å bo i det område som man ønsker å besøke.

Området rundt Kurfürstendamm, Alexander Platz eller Brandenburger Tor vil sikkert passe om det er en typisk turist reise.

De siste par turene jeg har vært der har jeg bodd på 25hr Bikini hotel. Ikke det billigste hotellet, men heller ikke spesielt dyrt.

De har også en veldig fin bar i toppetasjen som er populær i Berlin. Monkey Bar.

Takk for svar! Ang Bikini Hotell så ser jeg det koster fra 2500,- pr natt. Det er del mer enn hva et studentbudsjett tillater. Men takk for forslag likevel. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også bodd på Arcotel John F Kennedy. Dette er nok noe rimeligere.

Skrevet

Berlin er en trygg by. Jeg anbefaler Friedrichshain eller Kreuzberg. Sentralt, rimelig og spennende område. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har også bodd på Arcotel John F Kennedy. Dette er nok noe rimeligere.

Takk for tips. Dessverre var det fullt i tiden hvor hun skal dra.

AnonymBruker
Skrevet
frøkna skrev (13 minutter siden):

Berlin er en trygg by. Jeg anbefaler Friedrichshain eller Kreuzberg. Sentralt, rimelig og spennende område. 

Fint! Hva gjør disse områdene spennende og rimelig? Tenker du da på overnatting, eller shopping, kulturliv, uteliv, etc?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fint! Hva gjør disse områdene spennende og rimelig? Tenker du da på overnatting, eller shopping, kulturliv, uteliv, etc?

Det er et ungt, hipt kunstnermiljø der. Flere veldrevet hosteller med mye å by på av uteliv, kafeer museer og gangavstand til Berlinermuren som er dekket av kunst. Det er gode handlemuligheter, mest second hand og sånt da. Det kan kanskje minne litt om Grünerløkka om du er kjent i Oslo. Mye street performance og hyggelig byliv! 

Er man student så bør man ta med seg studentbevis for å få rimelig inngang på f eks museer. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
frøkna skrev (14 minutter siden):

Det er et ungt, hipt kunstnermiljø der. Flere veldrevet hosteller med mye å by på av uteliv, kafeer museer og gangavstand til Berlinermuren som er dekket av kunst. Det er gode handlemuligheter, mest second hand og sånt da. Det kan kanskje minne litt om Grünerløkka om du er kjent i Oslo. Mye street performance og hyggelig byliv! 

Er man student så bør man ta med seg studentbevis for å få rimelig inngang på f eks museer. 

Det høres helt perfekt ut for henne! Takk for bra tips! :)

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...