Gå til innhold

Kløe i underlivet som ikke går bort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klør. Og har gjort det en liten stund nå. Jeg var sikker på at jeg hadde sopp så jeg tok en soppkur (har hatt sopp før). Det funka en liten stund, men kløen kom tilbake 2-3 uker etterpå. Tenkte da på bakteriell vaginose så kjøpte slike melkesyretabletter og putta oppi. Det funka følte jeg, men nå er det tilbake.

Jeg har slitt lenge med litt stram lukt nedi der etter den ene eksen min, der jeg tror jeg rett og slett ikke tålte utstyret hans. Det var da problemene startet, Fikk da en spesiell type stikkpiller for å regulere. Hadde ingen problemer før han, og etter var det lang pause før det ble noe action. Har hvert snart 1 år nå uten action, og kjønnssykdommer er allerede utelukket.

Kan også nevne at jeg er tørr nedentil. Irriterende tørr... Jeg prøvde andre p-piller en stund, men da fant vi ut at jeg er dårlig mottaker for østrogen, så jeg er tilbake på cerazette som jeg har brukt i mange år, også før jeg møtte han eksen min.

Er det noen som har opplevd noe lignende? 

*Skal bestille meg legetime i morgen, har bare drøyd det lenge nå. Fått nytt timebestillingssystem der man ikke kan bestille time fram i tid, og det har passet dårlig med den nye jobben min der jeg har hvert opptatt nesten hver dag, eller jobber andre steder...

Anonymkode: 0b3e2...4ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden du nevner tørr - det er mulig å få både eksem og psoriasis ‘der nede’.

Kanskje henvisning til hudlege?

Anonymkode: b00d1...db3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nok med melkesyre hvis du har BV. Da må du nok ha en antibiotikakur (stikkpiller). Jeg får også ubalanse av noen fyrer sin bakterieflora. Løsningen min er kondom. Aldri hatt problemer etter at jeg begynte å bruke det fast, også i forhold. Ellers ville jeg også sett på hygiene. Bruker du for sterk såpe? Intimvask som asan o.l. har ofte såpe i seg. Prøv heller noe helt såpefritt, eller babyolje. Lykke til!

Anonymkode: 1147c...f98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som tørre slimhinner, bruk vagisan fuktsalve hver morgen

Anonymkode: 88af1...80b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke nok med melkesyre hvis du har BV. Da må du nok ha en antibiotikakur (stikkpiller). Jeg får også ubalanse av noen fyrer sin bakterieflora. Løsningen min er kondom. Aldri hatt problemer etter at jeg begynte å bruke det fast, også i forhold. Ellers ville jeg også sett på hygiene. Bruker du for sterk såpe? Intimvask som asan o.l. har ofte såpe i seg. Prøv heller noe helt såpefritt, eller babyolje. Lykke til!

Har sett litt på hygiene også. Ble opplært som liten om å vaske meg der med bare vann. Bruker et lite håndkle (firkanta lite, kaller det vaskeklut), og vasker meg hver morgen med vann. Aldri brukt såpe der nede. Blir bare uhyre tørt.

Bytta ut alle trusene mine til bomull, og sover med såkalte hipsters om natta for å "lufte". Prøvde en periode å sove uten truse, men det var ikke helt min stil da det blir klamt i sovestillingen min.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Høres ut som tørre slimhinner, bruk vagisan fuktsalve hver morgen

Anonymkode: 88af1...80b

Takk for tips! Skal se etter den :) 

- TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Siden du nevner tørr - det er mulig å få både eksem og psoriasis ‘der nede’.

Kanskje henvisning til hudlege?

Anonymkode: b00d1...db3

Hmm, kanskje det. Min mor fikk psoriasis for noen år siden, og jeg tror kanskje jeg har eksem i panna... Skal notere meg det! Takk :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også tilbakevendende underlivssopp, Diflucan tok det🙌 prøv!

Anonymkode: 5751a...694

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt "far out", men det kan være verdt å sjekke blodsukkeret. Jeg hadde en periode for noen år siden der jeg hadde intens kløe i underlivet en lang periode. Så ble jeg diagnostisert med type 2 diabetes, begynte med medisin, og kløen forsvant så å si over natta. 

Som sagt, litt far out, men kan være verdt å sjekke. :) 

Anonymkode: f2778...f23

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

lichen sclerosus?

Anonymkode: 0082b...c2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

tålte ikke utstyret hans? som i bakterieflora eller noe?

det kan jo også være at du har hudsopp,da funker ikke canesten. er noe dritt, nettopp hatt det selv

Anonymkode: 89b6a...537

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kanskje litt "far out", men det kan være verdt å sjekke blodsukkeret. Jeg hadde en periode for noen år siden der jeg hadde intens kløe i underlivet en lang periode. Så ble jeg diagnostisert med type 2 diabetes, begynte med medisin, og kløen forsvant så å si over natta. 

Som sagt, litt far out, men kan være verdt å sjekke. :) 

Anonymkode: f2778...f23

Har testet blodsukkeret mitt for "moro" de siste to ukene da et familiemedlem har fått påvist høyt blodsukker, og det ligger mellom 4-6 hver dag så det kan jeg nok utelukke! Men takk for tips. Skal ha det i bakhodet til senere hvis det skulle bli noe ;) - TS

AnonymBruker
Skrevet

Har du andre symptomer enn kløe og tørrhet? Er kløen inni skjedeåpningen eller utenpå? Har huden endret seg, utenom tørrheten? 

AnonymBruker
Skrevet

Lar du håret gro? Eller barberer du mye der nede?

Dette påvirker klimaet der nede. 

Jeg var kronisk plaget av kløe,sopp etc. Så lot jeg håret gro. Etter 3-4 mnd var problemet borte. Dette er 15 år siden. Ikke hatt problemer med dette siden.

Anonymkode: 3a0ba...4bc

AnonymBruker
Skrevet

Kan være Lichen Sclerosus -gir kløe og bittesmå sår i huden. Er en autoimmun sykdom som kommer og går. Veldig normalt. Kan behandles med Dermovat som er en steroidekrem på resept. 

Anonymkode: 4c98c...0c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du andre symptomer enn kløe og tørrhet? Er kløen inni skjedeåpningen eller utenpå? Har huden endret seg, utenom tørrheten? 

Det klør mest rundt skjedeåpningen, ikke så mye innvendig. Har ikke sett noen betydelige endringer...

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Lar du håret gro? Eller barberer du mye der nede?

Har prøvd å gro ut men det gjør vondt verre for meg. Det lindrer kløen når jeg barberer, så barberer hver 3/4 dag for å ikke bli gal. Går jeg mer enn 5 dager siden jeg barberte klør jeg meg nesten til blods. Ei venninne av meg sa jeg skulle la det gå en uke så var kløen borte, men fortsatt etter 3 uker sov jeg ikke godt om natta så da måtte det bort... 

AnonymBruker
Skrevet

Av og til kan sopp bli så gjenstridig at canestenkur ikke tar det. Da kan man få tabeletter som er sterkere. Du må nok få deg en time hos lege og gå tatt prøver!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg klør. Og har gjort det en liten stund nå. Jeg var sikker på at jeg hadde sopp så jeg tok en soppkur (har hatt sopp før). Det funka en liten stund, men kløen kom tilbake 2-3 uker etterpå. Tenkte da på bakteriell vaginose så kjøpte slike melkesyretabletter og putta oppi. Det funka følte jeg, men nå er det tilbake.

Jeg har slitt lenge med litt stram lukt nedi der etter den ene eksen min, der jeg tror jeg rett og slett ikke tålte utstyret hans. Det var da problemene startet, Fikk da en spesiell type stikkpiller for å regulere. Hadde ingen problemer før han, og etter var det lang pause før det ble noe action. Har hvert snart 1 år nå uten action, og kjønnssykdommer er allerede utelukket.

Kan også nevne at jeg er tørr nedentil. Irriterende tørr... Jeg prøvde andre p-piller en stund, men da fant vi ut at jeg er dårlig mottaker for østrogen, så jeg er tilbake på cerazette som jeg har brukt i mange år, også før jeg møtte han eksen min.

Er det noen som har opplevd noe lignende? 

*Skal bestille meg legetime i morgen, har bare drøyd det lenge nå. Fått nytt timebestillingssystem der man ikke kan bestille time fram i tid, og det har passet dårlig med den nye jobben min der jeg har hvert opptatt nesten hver dag, eller jobber andre steder...

Det er nok sopp siden kuren fungerte, men er veldig vanlig med tilbakevendende soppinfeksjon når man først har fått sopp. Så du er bare nødt til å gjennomføre enda en kur, ikke ha samleie og gå med luftige truser. Så går det seg til etter et par uker

Anonymkode: 50a6d...35b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det klør mest rundt skjedeåpningen, ikke så mye innvendig. Har ikke sett noen betydelige endringer...

Har prøvd å gro ut men det gjør vondt verre for meg. Det lindrer kløen når jeg barberer, så barberer hver 3/4 dag for å ikke bli gal. Går jeg mer enn 5 dager siden jeg barberte klør jeg meg nesten til blods. Ei venninne av meg sa jeg skulle la det gå en uke så var kløen borte, men fortsatt etter 3 uker sov jeg ikke godt om natta så da måtte det bort... 

Du klør jo ikke fordi du har hår, du klør fordi hårene vokser ut og med all sannsynlighet har irriterte hårsekker. Du burde skrubbe deg på bikinilinjen neste gang du barberer deg, så lar du det vokse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du klør jo ikke fordi du har hår, du klør fordi hårene vokser ut og med all sannsynlighet har irriterte hårsekker. Du burde skrubbe deg på bikinilinjen neste gang du barberer deg, så lar du det vokse. 

Tror ikke verken hår eller barbering gir kløe inni skjedeåpningen? Neppe det som er problemet her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er helt normalt at det klør når håret gror, men det er jo i hårrøttene på huden, og således ikke inni kjeden. 

Kan anbefales dette rådet her, men før kløen i kjeden har endret seg, kan det ta flere uker. Håret tar jo tid å få gro skikkelig, samt at det tar tid å stabilisere der nede.

Anonymkode: 3a0ba...4bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...