Gå til innhold

Ville du som mor blit skuffet hvis ditt voksne barn ikke fortalte om en graviditet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du som mor blitt SKUFFET hvis ditt voksne barn på 25 år med tidligere barn, ikke fortalte noe om en graviditet, men bare dukket opp på døren med en baby?

er gravid, ikke fortalt noe enda. Min mor har bursdag ca termin, og jeg syntes dette ville vært en morsom overraskelse. Vi bor et godt stykke fra hverandre nå og sees ikke så ofte, så det ville ikke vært for vanskelig å ikke si noen ting heller. Frykter at mamma kanskje blir litt skuffet over å ikke ha sagt noe, og det synes jeg er litt leit når jeg selv ser på det som så koselig.. hva ville dere følt? Jeg selv hadde nok ikke blitt skuffet, og hvertfall ikke når det ikke er 1.barnet.

Anonymkode: 73b0b...a7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og min datter er veldig nær hverandre. Jeg ville av den grunn blitt veldig lei meg om hun ikke hadde fortalt om graviditeten slik at vi kunne gledet oss sammen 😊

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe jeg kunne ha gjort selv😊 

Anonymkode: de140...fcd

• Liker 1
Skrevet

Ja, ville nok blitt litt skuffet. Det er jo en del av det selv for en bestemor å få lov til å bekymre seg for den gravide og glede seg over at det skal komme ett nytt barnebarn. 

Gleden av å få besøk av sitt nye barnebarn på bursdagen vil nok bli veldig stor uansett om hun vet om det på forhånd.

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som mor ville blitt såret, men som datter hørtes det ut som noe jeg kunne funnet på.

Anonymkode: f239d...643

AnonymBruker
Skrevet

Har dere et dårlig og intrigefylt forhold? Jeg synes det høres ut som en slags straff eller "takk for sist hevn"  du er ute etter 

Anonymkode: 45d57...f92

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke bare blott skuffet, men også mistet troen på at jeg og min datter hadde en fin relasjon. Jeg ville tatt noe slikt som at hun ikke synes det. 

Istedenfor glede hadde det blitt sjokk og fortvilelse. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 14
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg synes din mor skal få vite om graviditeten. Da har hun noe å se frem til og glede seg til 🙂. Litt synd om din mor blir så skuffet og lei seg at hun ikke helt klarer å glede seg over barnebarnet i begynnelsen. Det er en glede for henne også denne ventetiden, før barnet blir født. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Så fremst vi hadde god kontakt og er mor og datter. Hadde blitt lei meg.

Anonymkode: b3f5a...da7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres ut som en syk og slem practical joke. 

Anonymkode: 50175...a0b

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt skuffet sånn sett, men jeg liker ikke overraskelser så jeg hadde overhodet ikke syntes det var koselig å få vite at jeg har fått et nytt barnebarn jeg ikke visste at skulle komme ved at de dukket opp på døra slik...

Jeg forstår intensjonen din, men tenker at her bør du være sikker på at din mor er av typen som vil sette pris på en slik overraskelse og at hun ikke blir skuffet over å 'bli frarøvet' det å glede seg til familieforøkelsen. Helt uavhengig av hva andre hadde følt, tenkt og syntes.

Anonymkode: 1ef84...52f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt til å gjøre det sånn selv, men samboer satt ned foten halvveis i svangerskapet å sa det til familie. Jeg var ung den gangen, og det blir ikke fler barn. Hvis jeg skulle få fler barn hadde jeg definitivt gjort det. 

Anonymkode: de140...fcd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har dere et dårlig og intrigefylt forhold? Jeg synes det høres ut som en slags straff eller "takk for sist hevn"  du er ute etter 

Anonymkode: 45d57...f92

Absolutt ikke ute etter noe hevn, og vi har absolutt ikke noe dårlig forhold. Kanskje litt nervøs for å fortelle om dette, men ikke fordi vi har et dårlig forhold eller fordi jeg tror hun vil reagere negativt på det. Har flyttet pga studier, og sånn er det.

ts.

Anonymkode: 73b0b...a7d

AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt skikkelig såret. 

Anonymkode: 2fe27...134

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lurt på hva annet du skjulte for meg

Anonymkode: 15208...8d0

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Å være mamma/bestemor, og føle på å være dem siste som får vite det er vondt. 

Så det blir jo ingen god bursdagsgave, om du tenker det. Jeg dyttes du skal ta en tlf og fortelle det nå. Du tar vekk prosessen med å glede seg over det som kommer. Kunne aldri falt meg inn å ikke fortelle sånt til mamma som første mann.

Litt annen sak, men min bror satt og fortalte at å annonsere bryllup,  babyer osv på Facebook uten å få vite det fra sine nermeste var kjipt.  Bare noen mnd senere. Så legger an ut på fb at han og dama har giftet seg. Jeg ble ikke glad. For om de ønsket herlig bryllup,  kunne de for det første ha sagt at de kunne finne på moe sånt. Også kunne de i det minste ha sendt oss en melding om det før det ble lagt ut på fb siden deres.

Jeg ble jo også veldig forvirret iht vår relasjon, siden han hadde sagt det han sa bare for litt siden, at sånt  ar slemt. Men i vinkling at han selv var redd vi skulle gjøre sånt.

Hadde han i det minste gitt beskjed før alle andre, så hadde jeg klart å bli glad. Jeg var jo glad på deres vegne. Men jeg følte så mye på at vi ikke hadde det forholdet jeg trodde vi hadde. Så fikk en form for kjærlighet sorg. Og slet med det lenge etterpå. Kontakten vår ble også dårligere. De neste årene. Men nå er vi tettere enn noen gang igjen 

Anonymkode: 4999d...791

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

En stor endring i sitt barns liv, er det klart man ønsker å vite. Det er langt fra graviditet til baby, så ville heller kommet til et kompromiss med meg selv :nikke:

Kanskje komme når kulen på magen begynner å bli litt synlig, for da får man den visuelle forberedelsen, og man får bondet ❤️ En ny relasjon er i ferd med å skapes og det synes jeg kommende bestemor har krav på å vite :nikke: Man er ganske risikovillig på vegne av barnet ved å ekskludere fullstendig.

Men når alt kommer til alt, det meste blir sekundært når babyen faktisk er der. 

Hadde blitt veldig trist som mamma og lurt på hvor jeg hadde feilet. Sånn rent egoistisk. Deretter sørget for å se det kjæreste jeg har, vente det kjæreste hun har og se fremover 🙂❤️

Endret av Tradegy
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om skuffet er riktig ord….Men, jeg ville definitivt blitt både lei meg og helt ærlig ganske sjokkert. Tenk om det skulle skje noe dramatisk under fødsel eller lignende og hun får vite om det da. Ja nei, jeg må si jeg synes det faktisk er på grensen til slemt😅 og ville definitivt satt spørsmålstegn ved min egen datters forhold til meg, på alle mulige måter hadde det vært meg. 

Anonymkode: 5c61e...908

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde blitt kjempeskuffet over min datter hvis hun ikke fortalte meg at jeg skulle bli bestemor. Hvorfor vil du frata henne gleden over å glede seg til babyen kommer?

Jeg vil gjerne være en del av min datters liv, det er jo datteren min. Hvis hun holdt slike ting hemmelig, ville jeg føkt at hun ikke var så interessert i å ha et nært forhold til meg. At jeg er en uviktig person for henne.

Nei, dette er ikke en god idé.

Anonymkode: 9808f...d21

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Meg om mamma snakket ca 1 time om dagen da vi reiser til jobb om morgen samtidig xD
Hadde vært umulig og ikke fortalt henne det siden vi snakker sammen hele tiden.

Nå går det litt på å tro men jeg tror ikke mamma hadde blitt skuffa om jeg ikke hadde sakt noe. Bare veldig sjokka og stressa, som hadde ført til at hun hadde begynt og masse om alle småting for å få med seg informasjon og prøve og gjette hva som skjer. Siden hun da tydeligviss ikke føler jeg kan fortelle henne alt.
Men ja mamma er vant til at jeg forteller alt da..

Anonymkode: 5549c...10f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...