AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Skrevet 18. april 2023 Så hvordan kler man seg moteriktig i 40 års alderen? Hilsen nysgjerrig Anonymkode: a8486...9dd
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #2 Skrevet 18. april 2023 Man trenger ikke å være moteriktig, det er for ungdommen å stresse med det. Men det er også litt trist å klamre seg til en stil man hadde da man var ung (og moteriktig). Litt som de mannfolka som holdt på hockey-sveisen til 2000. Det finnes en mellomting mellom "in" og fastgrodd. Anonymkode: 94db1...df6 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 Se hva de selger i butikkene 😉 Anonymkode: 25e81...5c2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #4 Skrevet 18. april 2023 Jeg kler meg komfortabelt. Comfy, myke klær. Lite opptatt av stil, gitt. Hettegenser, svære gensere, myke jeans og sneakers. Anonymkode: 3e31a...65c 2 1
Lovis Fenja Skrevet 18. april 2023 #5 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Se hva de selger i butikkene 😉 Anonymkode: 25e81...5c2 Det de selger i butikkene er helt krise for oss over 40, ihvertfall det aller meste! Man må faktisk være ung for å komme unna med å kle seg i det vi tenkte på som tanteklær da vi var unge, og det er det som er moten nå. Jeg har alltid vært opptatt av klær, men sliter litt nå for tiden, er jo ingen mellomting mellom korte topper og tanteklær. Det var til og med noen å der man ikke fikk tak i en helt klassisk jeans! Men det får man heldigvis nå. Så da blir det mye jeans og streite overdeler, litt kjedelig egentlig. 3
IrethOrona Skrevet 18. april 2023 #6 Skrevet 18. april 2023 Det er mange stiler 40åringer gan ta i bruk i dagens mote, så jeg ville gått på nettsider til forskjellige butikker å sett, eller valgt meg ut noen kjente folk i den alderen du har sansen for og la deg inspirere. Drew Berrymore er et godt eksempel på en 48-åring som blir hyllet av kvinner for stylistene sine på talkshowet hennes. Svært moderne. Liv Tyler, Kate Winslet osv. På hjemmebane er Pia Tjelta relevant, Janne Formoe. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #7 Skrevet 18. april 2023 For meg handler 40-årene mest om å ikke bli hengende igjen i ting som er helt ut. Samt bruke noen komponenter fra motebildet. For eksempel er jeg tilbake til å bruke rette bukser, men mom-jeans vil bare se rart ut i en viss alder. Tilsvarende bruker jeg hvite sneakers, men ikke av typen med platå etc. Til bryllup og sommerfester henger jeg med på trenden med blomster og lange kjoler. Men først og fremst består garderoben av stilrene og tidløse plagg. Har flere etui-kjoler, blazere, chinos, etc. Anonymkode: dd825...e74 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #8 Skrevet 18. april 2023 Slengbukse jeans, som fra louis, er vanlig for alle aldre. Strikkegensere Anonymkode: 2ae6e...976 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #9 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slengbukse jeans, som fra louis, er vanlig for alle aldre. Strikkegensere Anonymkode: 2ae6e...976 Lois Anonymkode: 2ae6e...976 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #10 Skrevet 18. april 2023 Synes @lilyandgrant på Instagram har en fin, klassisk stil. Så tar litt inspirasjon fra henne. Anonymkode: cd197...ee8
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #11 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes @lilyandgrant på Instagram har en fin, klassisk stil. Så tar litt inspirasjon fra henne. Anonymkode: cd197...ee8 Whops, @lillyandgrant, var to L-er. Anonymkode: cd197...ee8 1
Roci Skrevet 18. april 2023 #12 Skrevet 18. april 2023 (endret) Lovis Fenja skrev (4 timer siden): Det de selger i butikkene er helt krise for oss over 40, ihvertfall det aller meste! Man må faktisk være ung for å komme unna med å kle seg i det vi tenkte på som tanteklær da vi var unge, og det er det som er moten nå. Jeg har alltid vært opptatt av klær, men sliter litt nå for tiden, er jo ingen mellomting mellom korte topper og tanteklær. Det var til og med noen å der man ikke fikk tak i en helt klassisk jeans! Men det får man heldigvis nå. Så da blir det mye jeans og streite overdeler, litt kjedelig egentlig. Jeg synes det er mye fint i butikkene nå, men det handler kanskje om at det passer den stilen jeg foretrekker? Jeg synes f.eks. jeans - enten klassiske rette, flare (sleng) eller wideleg er kjempefresht til en t-skjorte, blazer og sneakers. Liker også veldig godt litt vide "dressbukser" med høyt liv, de er også kule med sneakers og t-skjorte for å gjøre stilen mer casual. Hvis du kombinerer med en oppdatert utgave av bomberjakken (ikke de blanke, syntetiske som var in for noen år siden), så er du trendy uten å være verken for barnslig eller "tantete", synes jeg Ellers er det mye fine kjoler og skjørt å finne også, "dressy" cargobukser, og denimjakka gjør et lite comeback i ulike varianter. Det handler jo ikke om å følge trender slavisk, men å plukke ut de plaggene/fargene/snittene og stilene du liker, og kombinere med det du har fra før Jeg har plagg i garderoben som er både 5 og 10 år gamle og som jeg fortsatt bruker, men kombinerer med nyere ting. Sjekk f.eks. ut @buttonsandblazers på Instagram, hun er en voksen dame som er flink til å inkorporere trendy elementer i en ellers ganske nøytral/klassisk garderobe. Hun bruker mye nøytrale farger, men stilen kan fint kopieres med mer fargerike plagg Endret 18. april 2023 av Roci 2
Polyester Skrevet 18. april 2023 #13 Skrevet 18. april 2023 Å ha god stil og å følge trender er ikke det samme. Å ha en egen stil er tidløst mens å kle seg i trendy klær stadig bare er vondt for lommeboka og planeten, siden trendene går så fort over. 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #14 Skrevet 18. april 2023 Det handler ikke om å følge moten, men å finne noe man liker og kler. Det er flere kles-kontoer på Instagram med freshe damer over 40. Søk feks på taggen #fashionover40 Anonymkode: 2967b...20f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #15 Skrevet 18. april 2023 Det er fint å finne klær som passer din kroppsform osv. Å bruke en type bukse fordi den er trendy, men ikke fordi den er behagelig eller komplimenter deg i forhold til andre bukser, er ikke verdt det. Bedre å finne din egen stil, som ikke er stereotypene fra et annet årstall da, feks, 2010 stilen. Anonymkode: 2ae6e...976 1
Vinterjenta Skrevet 19. april 2023 #16 Skrevet 19. april 2023 Tenker mye av den tankegangen om ‘moteriktig’ er på kollisjonskurs med idealene om miljø og gjenbruk. Finn din egen stil, og ikke slutt å bruk klærne fra 5-10 år tilbake bare fordi en 20-åring sier du er umoderne. 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #17 Skrevet 20. april 2023 Vinterjenta skrev (5 timer siden): Tenker mye av den tankegangen om ‘moteriktig’ er på kollisjonskurs med idealene om miljø og gjenbruk. Finn din egen stil, og ikke slutt å bruk klærne fra 5-10 år tilbake bare fordi en 20-åring sier du er umoderne. Men man må jo uansett kjøpe nye klær og sko innimellom. Vintersko varer ikke i femten år, for eksempel (med mindre man aldri går ute i slaps). Hver gang noe er utslitt, kjøper jeg noe som er klassisk, men litt mer oppdatert. Jeg unngår alltid farger som bare er moderne i en sesong. Jeg går fremdeles i mine fullt brukendes skinny jeans, men har byttet ut skoene til noe litt mer moderne. Da ser man plutselig litt mindre fastgrodd ut. (Ungdommer synes sikkert jeg er håpløst umoderne, men det bryr meg ikke.) Anonymkode: 94db1...df6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå