AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Del Skrevet 18. april 2023 Hvor tok du laser fra? Når på året tok du? Hvor mange behandlinger måtte du ta? Ble flekkene helt borte? Måtte du gjenta behandlingen etter en periode?? Håper på svar🙂 Anonymkode: c1bca...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #2 Del Skrevet 18. april 2023 Og selvfølgelig pris også Anonymkode: c1bca...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Del Skrevet 18. april 2023 Ikke laser, men om det er relevant så brukte jeg en kombinasjon med resept retinol og hydroquinone anbefalt av hudpleier. Fungerte bra. Huden blir også bedre av retinol i seg selv. Men det virker komme igjen om sommeren når jeg ikke bruker solkrem, så er nysjerrig på om laser varer lenger Anonymkode: f0e4d...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #4 Del Skrevet 18. april 2023 Følger Anonymkode: 08aa3...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke laser, men om det er relevant så brukte jeg en kombinasjon med resept retinol og hydroquinone anbefalt av hudpleier. Fungerte bra. Huden blir også bedre av retinol i seg selv. Men det virker komme igjen om sommeren når jeg ikke bruker solkrem, så er nysjerrig på om laser varer lenger Anonymkode: f0e4d...b6a Hmm takk🙂 hvor mange prosent retinol brukte du? Ts Anonymkode: c1bca...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #6 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Følger Anonymkode: 08aa3...591 Ja håper det kommer flere svar😀 Anonymkode: c1bca...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #7 Del Skrevet 18. april 2023 Følger denne. Fikk en pigmentstrek over overleppa under siste svangerskap, så ser ut som jeg har litt sjokolade eller noe der. Anonymkode: 98134...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #8 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Følger denne. Fikk en pigmentstrek over overleppa under siste svangerskap, så ser ut som jeg har litt sjokolade eller noe der. Anonymkode: 98134...9d7 Ohh😢 Anonymkode: c1bca...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #9 Del Skrevet 18. april 2023 Jeg hadde enormt med pigmentflekker etter siste svangerskap. Så ut som et verdenskart i fjeset. Bodde i utlandet på det tidspunktet og forsøkte laser. Tror jeg hadde to behandlinger og alt gikk bort. Aldri fått det tilbake. Husker ikke når på året det var, men uansett sommer året rundt der jeg bodde. Brukte caps, solblokk og var minimalt i direkte sol den første tiden. Har selvsagt fortsatt med høy faktor. Anonymkode: 28980...42e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #10 Del Skrevet 18. april 2023 Jeg fikk beskjed av hudlege om at laser ikke ville hjelpe mot dette. Så jeg går nå her med verdenskartet mitt 😔 Men jeg bør gi det et forsøk altså? Ingen ulemper med det, fare for arr eller noe? Anonymkode: 4660f...243 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #11 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 15.09): Jeg fikk beskjed av hudlege om at laser ikke ville hjelpe mot dette. Så jeg går nå her med verdenskartet mitt 😔 Men jeg bør gi det et forsøk altså? Ingen ulemper med det, fare for arr eller noe? Anonymkode: 4660f...243 Du bør gi laser et sjanse Anonymkode: c1bca...b04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #12 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 11.44): Jeg hadde enormt med pigmentflekker etter siste svangerskap. Så ut som et verdenskart i fjeset. Bodde i utlandet på det tidspunktet og forsøkte laser. Tror jeg hadde to behandlinger og alt gikk bort. Aldri fått det tilbake. Husker ikke når på året det var, men uansett sommer året rundt der jeg bodde. Brukte caps, solblokk og var minimalt i direkte sol den første tiden. Har selvsagt fortsatt med høy faktor. Anonymkode: 28980...42e Så godt å høre 🙂 hvor mange år siden var det? Men kanskje det er lettere å bli kvitt pigmentflekker som kommer i voksen alder enn de flekkene som man fikk som barn Ts Anonymkode: c1bca...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #13 Del Skrevet 19. april 2023 On 4/18/2023 at 6:38 AM, AnonymBruker said: Hvor tok du laser fra? Når på året tok du? Hvor mange behandlinger måtte du ta? Ble flekkene helt borte? Måtte du gjenta behandlingen etter en periode?? Håper på svar🙂 Anonymkode: c1bca...b04 Fra Medivaspa. Tok i november. Kun 1 behandling som lysnet ca. 70%. av flekken. Kostet 1800,- for første flekken da jeg tok det og deretter 400,-. Hadde kun en flekk. Rå dyrt for en liten flekk. Men nå har de satt ned til 1400.-. Kanskje jeg tar en til. Håper bare at retinol og peeling tar resten, men den sist nevnte er jo dyrere behandling. Anonymkode: 3245b...aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #14 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du bør gi laser et sjanse Anonymkode: c1bca...b04 Men er det noen ulemper? Kan det gi arr eller hvit hud, eller at huden der blir tynn/sårbar etterpå eller noe? Vil jo ikke erstatte de brune flekkene med hvite, siden jeg blir ganske brun ellers 😅 Noen som anbefaler et sted i Bergen forresten? Kan man gjøre det hvor som helst, eller er det mange useriøse hudsalonger uten skikkelig utdanning innen laser? Anonymkode: 4660f...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #15 Del Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fra Medivaspa. Tok i november. Kun 1 behandling som lysnet ca. 70%. av flekken. Kostet 1800,- for første flekken da jeg tok det og deretter 400,-. Hadde kun en flekk. Rå dyrt for en liten flekk. Men nå har de satt ned til 1400.-. Kanskje jeg tar en til. Håper bare at retinol og peeling tar resten, men den sist nevnte er jo dyrere behandling. Anonymkode: 3245b...aa0 Oi sann det var dyrt🤨 Hvor stor var flekken din?? Har du bilde? Pigmentflekkene mine er kanskje mer som fregner. Mange bitte små svarte prikker Anonymkode: c1bca...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 19. april 2023 #16 Del Skrevet 19. april 2023 Jeg har melasma og kjemper mot dette hele året. Hver høst går jeg på en syrekur for å bli kvitt alt sammen. Det er både ubehagelig og dyrt.. merket heter MeLine. Og sommeren smører jeg meg med faktor 50 flere ganger i løpet av dagen og bruker forebyggende serum. Jeg unngår sol og soler meg aldri direkte. Likevel er jeg flekkete og fæl om sommeren. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #17 Del Skrevet 19. april 2023 Hvis det faktisk er melasma, bør du oppsøke en dyktig hudlege. Hvis du bruker hormonprevensjon, kan det være nyttig å gjøre endringer. Det finnes ulike type kremer som kan ha effekt, men det er noen man ikke bør bruke vår/sommeren, eller bør være forsiktig med på den tiden an året. Tranexamic acid kan ha effekt, men igjen; du må til hudlege. Det viktigste med melasma er uansett forebygging. Anonymkode: ed793...cdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #18 Del Skrevet 19. april 2023 Mine pigmentflekker lever sitt eige liv 😅 Dei forandrar seg frå år til år! Eit år hadde eg bart. Neste år skjegg. Så var det kun på haka. Min absolutte favoritt var då eg ein sommar hadde "indianar-striper" på kinna. Såg verkeleg ut som om eg hadde mala på meg to skrå strekar, symmetrisk på kvart kinn. Må jo berre elske det! Lurer på kor eg får det i år? Anonymkode: 9c0ba...0e2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #19 Del Skrevet 20. april 2023 Rucula skrev (11 timer siden): Jeg har melasma og kjemper mot dette hele året. Hver høst går jeg på en syrekur for å bli kvitt alt sammen. Det er både ubehagelig og dyrt.. merket heter MeLine. Og sommeren smører jeg meg med faktor 50 flere ganger i løpet av dagen og bruker forebyggende serum. Jeg unngår sol og soler meg aldri direkte. Likevel er jeg flekkete og fæl om sommeren. Dette høres ut som meg. Faktor 50 hjelper ikke en gang. Mine blir også ganske bleke om vinteren, så godt som borte. Men de dukker opp om våren igjen, uansett hvor forsiktig jeg er. Hva er forskjellen på melasma og andre pigmentflekker? Er det ikke vits i å prøve laser på dem? Anonymkode: 4660f...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #20 Del Skrevet 20. april 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Dette høres ut som meg. Faktor 50 hjelper ikke en gang. Mine blir også ganske bleke om vinteren, så godt som borte. Men de dukker opp om våren igjen, uansett hvor forsiktig jeg er. Hva er forskjellen på melasma og andre pigmentflekker? Er det ikke vits i å prøve laser på dem? Anonymkode: 4660f...243 Melasma kan ha sammenheng med hormoner. Du bør finne ut av hva slags pigmentforandringer du har og hva årsaken er. Melasma kommer ofte tilbake og laser passer ikke for alle. Jeg har etter råd fra hudlege valgt å droppe laser og har heller endret prevensjon, bruker reseptbelagt krem og er religiøs med spf, og bruker hatt hvis jeg er i sola midt å dagen. Det kommer tilbake hver vår, men holder det greit i sjakk. Oppsummert; gå til hudlege. Anonymkode: ed793...cdc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå