Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat byttet forsikringsselskap nå og ser at neste faktura ligger på 4123 kr. Dette gjelder 2 biler, husforsikring , innbo, reise, en dyreforsikring. I tillegg har vi livsforsikringer en annen plass på 800 og 900 kr. Pr nå har vi ikke barneforsikringer ( 2 barn på 9 mnd og 4 år) men skal skaffe dette og. Da blir det rundt 7000 pr mnd i forsikringer….

Alt er jo dyrt for tiden og 7000 i forsikringer er nok noe man må regne med om dagen. Hva ligger deres utgifter på i forsikringer med noen lunde tilsvarende utgangspunkt (2 voksne, 2 barn, 1 dyr, 2 biler, 1 tomannsbolig,)

Anonymkode: bb098...4c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hvilket forsikringsselskap har dere? 

AnonymBruker
Skrevet

Hørtes litt dyrt ut, men kan være bilene som trekker opp. 

Anonymkode: 1ad35...d89

Skrevet

85'000 i året i forsikringskostnader er ekstremt mye... Høres ut som dyre bilforsikringer... En husforsikring bør ikke koste særlig mer enn 10'000 i året. Og reise burde man få dekt via arbeidsgiver i kollektivavtale. 

Kanskje endre bilforsikringen slik at du får høyere egenandel og lavere årskostnad? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hus, innbo, reise, hund, personforsikring på meg selv og to barn, og bil. Betaler i underkant av 4000kr i mnd. Synes jo det er hinsides mye egentlig, men jeg tør ikke la være heller.

Anonymkode: aaabd...d85

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hus, innbo, reise, hund, personforsikring på meg selv og to barn, og bil. Betaler i underkant av 4000kr i mnd. Synes jo det er hinsides mye egentlig, men jeg tør ikke la være heller.

Anonymkode: aaabd...d85

Ja, dine innbetalinger brukes jo til å dekke andres skader. Og de blir det ikke færre av.

Anonymkode: c68fa...bb6

AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler ca 4800kr i mnd for livs og ulykkesforsikring på 2 voksne, beste barneforsikring på 4 barn, innbo, reise, 1 bil full kasko, 1 vogn med spikertelt, 1 moped, 1 hund, 1 elsparkesykkel. Husforsikring er utenom for den betaler vi i fellesutgiftene  (rekkehus). Synes det er dyrt! Men, har opplevd både brann og flere vannlekkasjer, så vi vet hvor viktig det er med forsikringer.

Anonymkode: 5292b...c84

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som at vi bør ta en titt på forsikringene våre ja… Dette blir i det dyreste laget

Skrevet

Det er vanskelig si noe når man kun har totalen. 
Hva koster de ulike forsikringene? har dere noen avtaler via fagforeninger og/eller jobb? 

En dyreforsikring kan variere noe helt enormt i pris mellom ulike selskaper. 
Bilforsikringer kommer jo an på hvilke biler dere har, hvilken dekning, kjørelengde, om det er noe ekstra i den, og slikt. 

Jeg har rabatter via fagforening. 
Tre dyr koster litt under 600kr tilsammens. Bilen koster 800kr pr mnd med fullkasko ekstra. Innbo 130kr pr mnd. Reise 100kr pr mnd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...