Gå til innhold

Hadde du tatt med barnet på denne turen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bror har 3 barn mellom 5 og 10, jeg har en på 13 mnd, bror skal på tur i marka og synes det er rart jeg ikke vil bli med. 

For meg er det først 35 min med buss, så 15 min å gå til møtested, så videre på tur. 

Mitt barn vil ikke sitte i vogn, så jeg må bære masse, barnet sitter ikke rolig og spiser ute, blir løpende rundt etter barnet på nistestedet (skal sitte ute). Barnet står eller ligger ikke i ro når man bytter bleie, noe som må gjøres ute her. Sitter heller ikke rolig på bussen, så jeg må bære og underholde. Jeg synes det hele bare virker veldig styrete.

Hadde du blitt med på turen, lurer på om det bare er jeg som er veldig sær?

Anonymkode: b037a...79d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

næh, hørtes mer stress ut enn det er verdt

Anonymkode: d7f92...61f

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville fått barnepass og reist uten barnet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i markaturer, så ja. Dersom du har barnet i bæremeis, kan du evt spørre broren din om han kan bære noe av turen.

Anonymkode: 6d325...2c3

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er bare du som kan avgjøre dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er glad i markaturer, så ja. Dersom du har barnet i bæremeis, kan du evt spørre broren din om han kan bære noe av turen.

Anonymkode: 6d325...2c3

Dette. De fleste må ha bæresele og bæremeis på tur i skogen. Og hvis dere finner et egnet sted til mat/pause, trenger du ikke løpe rundt etter barnet i skogen..? For meg virker det som om du ikke vil på tur og kun ser utfordringer. 

Anonymkode: 3f6b7...e27

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette. De fleste må ha bæresele og bæremeis på tur i skogen. Og hvis dere finner et egnet sted til mat/pause, trenger du ikke løpe rundt etter barnet i skogen..? For meg virker det som om du ikke vil på tur og kun ser utfordringer. 

Hvor skal jeg gjøre av barnet om jeg ikke løper etter det? Det spiser alt mulig, er ikke helt stødig selv om det går og løper, har ingen risikoforståelse, løper unna, mye "stup" her osv. Jeg er ikke sterk nok til å bære barnet i flere timer i strekk. Og ellers måtte underholde og passe på at barnet er i nærheten av oss. 

Det er veldig slitsomt. Trodde meningen med tur var kos?

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Bror har 3 barn mellom 5 og 10, jeg har en på 13 mnd, bror skal på tur i marka og synes det er rart jeg ikke vil bli med. 

For meg er det først 35 min med buss, så 15 min å gå til møtested, så videre på tur. 

Mitt barn vil ikke sitte i vogn, så jeg må bære masse, barnet sitter ikke rolig og spiser ute, blir løpende rundt etter barnet på nistestedet (skal sitte ute). Barnet står eller ligger ikke i ro når man bytter bleie, noe som må gjøres ute her. Sitter heller ikke rolig på bussen, så jeg må bære og underholde. Jeg synes det hele bare virker veldig styrete.

Hadde du blitt med på turen, lurer på om det bare er jeg som er veldig sær?

Kanskje du bør begynne å si nei til barnet ditt? Eller er ikke det lov mer? Har ikke hatt småbarn på 10 år så jeg lurer.

Anonymkode: badc0...fa7

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor skal jeg gjøre av barnet om jeg ikke løper etter det? Det spiser alt mulig, er ikke helt stødig selv om det går og løper, har ingen risikoforståelse, løper unna, mye "stup" her osv. Jeg er ikke sterk nok til å bære barnet i flere timer i strekk. Og ellers måtte underholde og passe på at barnet er i nærheten av oss. 

Da sier du nei til tur. Hvorfor spør du her om du ikke ønsker innspill? 

Vi har en 1 åring og ja, man må passe på barnet, men på turer og i skogen, er det mye å se på, snakke om, underholdes med, ha felles oppmerksomhet om, utforske sammen. Du går jo ikke på tur for å sitte og nyte stillheten alene, man må gjøre det til noe. Jeg ser ikke problemet. 

Som sagt, virker som om du ikke vil på turen og prøver finne hundre grunner til hvorfor du ikke skal dra. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du må jo kommunisere med ungen din, den er da såpass stor. Min skjønte da hva jeg sa til henne når hun var 10 mnd. Jo da enkle kommandoer, er du tørst sulten og nei. Leke osv. 

Kanskje er det litt sånn når barn får barn  kanskje ikke så populært å si. Men det er jo du som er hovedforsørger og må lære barnet ditt ting. Og jobben din har begynt for lenge siden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du må jo kommunisere med ungen din, den er da såpass stor. Min skjønte da hva jeg sa til henne når hun var 10 mnd. Jo da enkle kommandoer, er du tørst sulten og nei. Leke osv. 

Kanskje er det litt sånn når barn får barn  kanskje ikke så populært å si. Men det er jo du som er hovedforsørger og må lære barnet ditt ting. Og jobben din har begynt for lenge siden. 

Selvfølgelig sier jeg nei, men det betyr jo ikke alt barnet innretter seg. Da er det roping, skriking, gråting og vri seg unna. 

Jeg jobber heller med barnet enn mot det. Er du en av disse som synes det e rok å kjøre skrikekurer også?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig sier jeg nei, men det betyr jo ikke alt barnet innretter seg. Da er det roping, skriking, gråting og vri seg unna. 

Jeg jobber heller med barnet enn mot det. Er du en av disse som synes det e rok å kjøre skrikekurer også?

Ser jo mer ut som du er en av de som gir de en ipad og netflixer selv 😄 Unger spiser sand i barnehagen også, de finner jo fort ut at det ikke er noe digg 😄  Du får sitte hjemme da vet du. Da slipper du å løpe etter ungen som de fleste av oss har gjort.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Men kanskje legge deg ts så du er opplagt. Mine er ungdommer de nå, hadde to rakkerunger med 12 mnd forskjell. Men de er ungdommer nå. Legg deg og få energi til skogstur.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser jo mer ut som du er en av de som gir de en ipad og netflixer selv 😄 Unger spiser sand i barnehagen også, de finner jo fort ut at det ikke er noe digg 😄  Du får sitte hjemme da vet du. Da slipper du å løpe etter ungen som de fleste av oss har gjort.

Nei her er det null skjermtid.  Må løpe etter ungen inne også, bare slipper å bære så masse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men kanskje legge deg ts så du er opplagt. Mine er ungdommer de nå, hadde to rakkerunger med 12 mnd forskjell. Men de er ungdommer nå. Legg deg og få energi til skogstur.

Ja, lille våkne og jeg fikk ikke sove igjen🥲

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bli hjemme! Mest for de andre sin del. Ikke gøy å ha med boen på tur som helst vil være hjemme. Du har bestemt deg for at dette blir stress. 

Bæremeis, mat og drikke, så er en på 13 mnd klar for tur. Mye glede i tur for en småtass

Men virker jo ikke som om det er barnet som er det største problemet her.

Anonymkode: d0b4d...81c

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, lille våkne og jeg fikk ikke sove igjen🥲

Sover bedre etter en tur i skogen gjør de også..

Anonymkode: d0b4d...81c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt med. 

Anonymkode: 207fc...ae0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt at onkel gjerne må ta barnet med på tur, og blitt hjemme selv. 

Anonymkode: 940c2...9d9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt med og var med på sånne turer, forskjellen på deg og meg varmt jeg ikke var så negativ og ikke kun så på turen som styrete 

Anonymkode: 8894e...cbd

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...