Gå til innhold

IQ test Mensa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk 123 på Mensa testen. Ville forsøkte meg på en slik test bare for gøy nå like før sengetid.

Det var ganske enkelt, laget meg en kopp te mens jeg tok testen og koste meg. 

Slike oppgaver er noe jeg har likt siden jeg var liten, elsket oppgavebøker, finn 5 feil og gåter så kan jo være trening. 

Vanskelig å tro at jeg har så høy IQ etter all festingen og traumene. 😅

Jeg har blitt fortalt at jeg leste og skrev formskrift før jeg var 4 år, men kan dette virkelig stemme?

Anonymkode: 7e0e2...dbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

123 er bra det, men ikke noe spesielt høyt

Anonymkode: 58f1a...3c1

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men kan kanskje være høyere på dagtid og uten pause

AnonymBruker
Skrevet

Fikk 124 da jeg tok den for flere år siden, og synes heller ikke at det er spesielt høyt, eller at jeg er spesielt intelligent.

Som flere sier; prøv å ta den uten pauser, kanskje scorer du høyere. 

Anonymkode: fce42...2f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Fikk 123 på Mensa testen. Ville forsøkte meg på en slik test bare for gøy nå like før sengetid.

Det var ganske enkelt, laget meg en kopp te mens jeg tok testen og koste meg. 

Slike oppgaver er noe jeg har likt siden jeg var liten, elsket oppgavebøker, finn 5 feil og gåter så kan jo være trening. 

Vanskelig å tro at jeg har så høy IQ etter all festingen og traumene. 😅

Jeg har blitt fortalt at jeg leste og skrev formskrift før jeg var 4 år, men kan dette virkelig stemme?

Jeg fikk 110, og har sikkert ikke mer enn 85. Bare juks de testene, jeg trykka bare vilt 😄

Anonymkode: e214b...266

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er klart over gj.snittet, så jo, det er høyt. 

Anonymkode: 5acfc...d9a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo prøve den ordinære testen hos Mensa så kan det være du er intelligent nok til å være medlem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta den ordinære testen til Mensa (den man må møte opp fysisk for å ta). Der får du et mye mer korrekt svar. Er selv medlem 

Anonymkode: 8dd55...fb7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle får mellom 120-130 på den testen. Det er fordi den er programmert slik, sånn at folk skal bli firstet til å betale for den ordentlige testen.

Anonymkode: 1817e...db3

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

142 på Mensa-testen her.

Anonymkode: e38e2...69f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva i all verden skal den kommentaren bety? 123 er høyere IQ enn 94% av befolkningen. Jeg tipper kommentaren betyr "jeg har høyere, så ikke tro du er noe". 

En annen sak er om man stoler på testen.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Feil. 118-129 er regnet som mildt begavet

AnonymBruker
Skrevet

Det var et bra resultat! Og, nei, "alle" scorer ikke så høyt på sånne tester. Det er godt å se at en scorer bra, selv om det ikke er avgjørende for hvordan en er som person. Jeg selv har en score på rundt 150. Har alltid trodd jeg var dum, fordi jeg tenker annerledes enn folk rundt meg. Så var jeg hos nevropsykolog i forb med en utedning, og han sa etter testen "Du hører til to prosenten, du, og du kunne lett studert på høyt nivå". Jeg tok noen tester i etterkant, både hurtig og fullstendig, og jeg scorte rundt 150. Så jeg ser ikke lenger på meg selv som dum.

Anonymkode: 44896...59e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det var et bra resultat! Og, nei, "alle" scorer ikke så høyt på sånne tester. Det er godt å se at en scorer bra, selv om det ikke er avgjørende for hvordan en er som person. Jeg selv har en score på rundt 150. Har alltid trodd jeg var dum, fordi jeg tenker annerledes enn folk rundt meg. Så var jeg hos nevropsykolog i forb med en utedning, og han sa etter testen "Du hører til to prosenten, du, og du kunne lett studert på høyt nivå". Jeg tok noen tester i etterkant, både hurtig og fullstendig, og jeg scorte rundt 150. Så jeg ser ikke lenger på meg selv som dum.

Det er sant, jeg har et vennepar som var nede i 56 og 74. :P Men, nå er jeg medlem i Mensa, og har hørt den "jeg tok den Mensa-testen på internett" rimelig mange ganger, og underfundig nok så har alle andre enn de to som jeg har hørt om scort mellom 120-129. Mange av disse har jo endt med å da ta den fysiske/ordentlige testen, og der med svært mye mer varierende resultater. Så noe er det nok med den på nett. 

Skrevet (endret)

123 er bra, over gjennomsnittet, men trodde man måtte ha 140 for å være «Mensa-kandidat» :spørsmål:

Endret av Embla Othea
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (1 time siden):

Hva i all verden skal den kommentaren bety? 123 er høyere IQ enn 94% av befolkningen. Jeg tipper kommentaren betyr "jeg har høyere, så ikke tro du er noe". 

En annen sak er om man stoler på testen.

123 er vel ikke så høyt at det er grunn til å betvile at det kan være sant.

Inverto skrev (53 minutter siden):

Feil. 118-129 er regnet som mildt begavet

Kanskje vedkommende ikke anser mildt begavet som spesielt imponerende da?

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er sant, jeg har et vennepar som var nede i 56 og 74. :P Men, nå er jeg medlem i Mensa, og har hørt den "jeg tok den Mensa-testen på internett" rimelig mange ganger, og underfundig nok så har alle andre enn de to som jeg har hørt om scort mellom 120-129. Mange av disse har jo endt med å da ta den fysiske/ordentlige testen, og der med svært mye mer varierende resultater. Så noe er det nok med den på nett. 

Vel, de som scorer under 120 synes vel det et flaut og går derfor ikke rundt og snakker om det kanskje?

Embla Othea skrev (2 minutter siden):

123 er bra, over gjennomsnittet, men trodde man måtte ha 140 for å være «Mensa-kandidat» :spørsmål:

130.

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

150 høres derimot litt usannsynlig ut, særlig når psykologen bare sa du hører til 2 %.  Det er 2 % som har over 130, og bare 0,25 % over 140, så 150 er skyhøyt.

Anonymkode: c1e9c...1bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Embla Othea skrev (11 timer siden):

Kravet er 130 med SD15.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 2.24):

Men kan kanskje være høyere på dagtid og uten pause

Røyke seg høy og ta testen??

Anonymkode: a80fc...fb0

AnonymBruker
Skrevet

Mye urealistiske tall her, gratistesten holder god kvalitet men det er noe komisk når folk kaster rundt seg med tall som er over testen sin maksimale grense.

Det er ganke meningsløst å teste IQ over 140, det er svært vanskelig å få nøyaktige målinger når man krysser så høye grenser.

Anonymkode: adc33...acf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 9.55):

Beklager avsporingen, men hvordan er disse vennene dine? :P 

Anonymkode: fd1b7...858

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...