Gå til innhold

Kjøpe briller et annet sted en synstest er tatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det forholdsvis vanlig å se seg om etter briller hos ulike Optiker-kjeder når man trenger nye briller, eller velger man som regel briller der man tar synstest? Jeg skal ha briller for første gang, og vil jo gjerne finne et par jeg liker ekstra godt. Lurer derfor på om det er merkelig å be om å få med meg resultatet fra synstesten, og deretter leter etter briller hos flere forhandlere?

Anonymkode: e354e...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk resultatet med meg, akkurat fordi da kunne jeg kjøpe briller hvor jeg ønsket. Spurte ikke engang. 

Fikk imidlertid med er par gratis briller ved å ta synstest. Det reklamerer de jo med der jeg tok test. Det er ganske rimelige briller, men veldig ok å ha i bilen. 

Anonymkode: 78d7d...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på å få resultatet når du tar synstest med mindre du kjøper en pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du bare kjøper en synstest og ikke et pakketilbud så skal du få med deg resultatet og kunne kjøpe hvor du vil. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt normalt å be om resultatet uten å kjøpe briller. Du kan kjøpe briller senere hvor du vil :)

Anonymkode: 8dda6...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er helt normalt å be om resultatet uten å kjøpe briller. Du kan kjøpe briller senere hvor du vil :)

Anonymkode: 8dda6...a70

Til både deg og dere andre, godt å høre at det er en helt vanlig praksis å be om resultatet og lete etter briller flere steder, takk for hjelpen🤓

Anonymkode: e354e...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er helt vanlig. Men husk at om styrkene er feil så er det butikken som har tatt synstest som må rette opp i feilen; ikke butikken som solgte deg brillene. Det kan bli litt knotete om noe slikt oppstår...

Anonymkode: 1a72f...5cb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rotemor skrev (På 18.4.2023 den 2.00):

Du har krav på å få resultatet når du tar synstest med mindre du kjøper en pakke.

FrøkenMånestråle skrev (15 timer siden):

Så lenge du bare kjøper en synstest og ikke et pakketilbud så skal du få med deg resultatet og kunne kjøpe hvor du vil. :) 

Du har jo rett på å få resultatet av synstesten selv om du kjøper et pakketilbud.

Ingenting som hindrer deg i å kjøpe flere briller et annet sted, men du må selvfølgelig betale for den brillen som er del av pakken.

Anonymkode: d48f0...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har jo rett på å få resultatet av synstesten selv om du kjøper et pakketilbud.

Ingenting som hindrer deg i å kjøpe flere briller et annet sted, men du må selvfølgelig betale for den brillen som er del av pakken.

Anonymkode: d48f0...b78

Det var helt forståelig som vi skrev det. Men takk for voksenopplæringen!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...