AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Dette er en studievenn, han studerer noe annet. Men har noen felles emner på studiet. Jeg har kjent han i godt over 1 år. Han veit hvor gammel jeg er (har alder på FB) , men jeg visste ikke helt hvor gammel han er. Har snakket sammen litt i timene osv. tipper han er et sted mellom 40-50. Usikkert. Jeg er midten av 20-årene.😊nå virker det som at han er interessert i meg. han har tidligere sagt: jeg har lagt merke til deg i forelesningene før vi ble kjent, og hadde lyst å bli bedre kjent med deg, du virket søt og hyggelig. Så kom han bort til meg helt random mens jeg satt på biblioteket og han presenterte seg for meg. Han er hyggelig som studiekompis, men ikke noe mere. Han hintet til at jeg måtte komme på besøk en dag hos han (hjemme). Og at vi måtte henge sammen igjen etter eksamen. Han gir meg mange fine komplimenter som at jeg er smart, fin og flink. Tidligere har han vært gift med ei dame (arrangert ekteskap). Men han skilte seg ifra hun. Han er ikke norsk. Jeg er norsk, men får meg blir det dealbreaker å si JA til å henge når jeg ikke er interessert i noe mere. Jeg har tidligere vært i en relasjon hvor en norsk mann har vært kontrollerende og voldelig. Så etter brudd, så ble han enda mere besatt av meg og ble truende. Så jeg vil helst ikke begynne å gi han forhåpninger så tidlig, og redd at dette skal skje igjen, da denne studiekompisen ser jeg lovebomber på en måte, han har kjøpt mat til meg, spør om å møtes, vil sitte med meg å gjøre skole, inviterer meg hjemme hos han, gir meg komplimenter, samme gjorde eksen også. Idag f.eks da jeg kom i forelesningen hadde han kjøpt energydrikke og muffins til meg og til seg selv. Og det var hyggelig, for vi snakka sammen litt på melding. Og nå f.eks satt vi og jobba med skolearbeid frem til kl 17-18 tiden, jeg spurte han om hans alder. Da sa han: haha, ikke spør om slikt, nei da. Jeg er eldre enn deg. Igjen spurte jeg: si alder da. Han ville ikke svare. Søker han opp på nettet, finner ut han er 45 år, jeg føler han skal lure meg litt når han ikke sier alder. For meg så er det for stor aldersforskjell.🙁 og han har også barn fra før av, som han har ansvar for. Har noen råd? Hvordan jeg kan holde han på avstand litt fremover? Anonymkode: 681de...026
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han hintet til at jeg måtte komme på besøk en dag hos han (hjemme). Oh, en kåt gammel gris. Hvordan du kan holde avstand? Du takker nei til at han kjøper, og når han hinter om noe er du klinkende klar på at du ikke ønsker det. Anonymkode: f46b7...ab9 12 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #3 Skrevet 17. april 2023 Første jeg tenkte, allier deg med noen andre studenter. Oppsøk , og prøv å tilbringe tid/ studere, sitte ved siden av, på den måten eskludere han? Anonymkode: b3be2...162 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 Du burde holde deg unna menn en god stund til du har fått behandling i terapi for traumene etter det voldelige forholdet. Sett grenser. Ikke ha dårlig samvittighet. Si "Takk, men nei takk" når han tilbyr deg muffins eller annet, og "Du, jeg trenger å sitte alene i dag. Jeg liker egentlig å bruke lunsjen til å slappe av og lade batteriene for meg selv" når han prøver å sitte med deg. Og si "Jeg syns ikke det er passende når aldersforskjellen er så stor" hvis han spør deg om kontaktinfo eller åpenlyst sjekker deg. Eventuelt kan du dra en hvit løgn å si du har kjæreste så blir du kvitt han. Ikke nevn noe om bakgrunnen din. Det er privat og du kan aldri stole på om fremmede menn vil utnytte deg eller ikke og hvis de vet at du har vært i voldelig forhold ser de på deg som et lett offer å manipulere Anonymkode: c4540...6db 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Oh, en kåt gammel gris. Hvordan du kan holde avstand? Du takker nei til at han kjøper, og når han hinter om noe er du klinkende klar på at du ikke ønsker det. Anonymkode: f46b7...ab9 Ja også sa jeg: kanskje. Da han sa: du kan godt komme på besøk. Så sa han: nei du må komme, det er ikke noe kanskje! Sånn pushy. Anonymkode: 681de...026
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du burde holde deg unna menn en god stund til du har fått behandling i terapi for traumene etter det voldelige forholdet. Sett grenser. Ikke ha dårlig samvittighet. Si "Takk, men nei takk" når han tilbyr deg muffins eller annet, og "Du, jeg trenger å sitte alene i dag. Jeg liker egentlig å bruke lunsjen til å slappe av og lade batteriene for meg selv" når han prøver å sitte med deg. Og si "Jeg syns ikke det er passende når aldersforskjellen er så stor" hvis han spør deg om kontaktinfo eller åpenlyst sjekker deg. Eventuelt kan du dra en hvit løgn å si du har kjæreste så blir du kvitt han. Ikke nevn noe om bakgrunnen din. Det er privat og du kan aldri stole på om fremmede menn vil utnytte deg eller ikke og hvis de vet at du har vært i voldelig forhold ser de på deg som et lett offer å manipulere Anonymkode: c4540...6db Ja er nettopp det, også føler jeg at han er så merkelig og mystisk. Vil ikke si alder osv Anonymkode: 681de...026
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja også sa jeg: kanskje. Da han sa: du kan godt komme på besøk. Så sa han: nei du må komme, det er ikke noe kanskje! Sånn pushy. Anonymkode: 681de...026 Du har latt seg pushe av menn før, lær leksa og sett grense nå! Ellers ender du i voldelig relasjon igjen.. Si at du ikke vil snakke med han mere når han ikke respekterer at du ikke vil. Ferdig. Anonymkode: c4540...6db 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har latt seg pushe av menn før, lær leksa og sett grense nå! Ellers ender du i voldelig relasjon igjen.. Si at du ikke vil snakke med han mere når han ikke respekterer at du ikke vil. Ferdig. Anonymkode: c4540...6db Var bare hyggelig med han. Jeg trodde ikke at han likte meg på den måten derfor.😊 men nå vet jeg. Anonymkode: 681de...026
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 Jeg tror dessverre at menn som ønsker en kjæreste de kan kontrollere ser deg fra mils avstand.. De fleste på din alder hadde nok ikke snakket med han utover høflighetsfraser. Du må avvise han Anonymkode: ff3d8...d0a 4 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror dessverre at menn som ønsker en kjæreste de kan kontrollere ser deg fra mils avstand.. De fleste på din alder hadde nok ikke snakket med han utover høflighetsfraser. Du må avvise han Anonymkode: ff3d8...d0a Er ingen andre jenter fra min klasse som snakker med han. Mener du jeg ser for snill ut? Anonymkode: 681de...026
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #11 Skrevet 17. april 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er ingen andre jenter fra min klasse som snakker med han. Mener du jeg ser for snill ut? Anonymkode: 681de...026 Snill kanskje. Men slike folk gjenkjenner noen som ikke setter grenser som enkelt kan kontrolleres. Jeg anbefaler terapi så du ikke havner i dårlig forhold etter dårlig forhold. Anonymkode: ff3d8...d0a 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #12 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ingen andre jenter fra min klasse som snakker med han. Mener du jeg ser for snill ut? Anonymkode: 681de...026 Ja. Du må takke nei til det han tilbyr. Anonymkode: 22cd0...73f 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #13 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er ingen andre jenter fra min klasse som snakker med han. Mener du jeg ser for snill ut? Anonymkode: 681de...026 Han gjenkjenner at du har problemer med grensesetting. En psykolog kan hjelpe deg å bli bedre på dette Anonymkode: c4540...6db 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #14 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dette er en studievenn, han studerer noe annet. Men har noen felles emner på studiet. Jeg har kjent han i godt over 1 år. Han veit hvor gammel jeg er (har alder på FB) , men jeg visste ikke helt hvor gammel han er. Har snakket sammen litt i timene osv. tipper han er et sted mellom 40-50. Usikkert. Jeg er midten av 20-årene.😊nå virker det som at han er interessert i meg. han har tidligere sagt: jeg har lagt merke til deg i forelesningene før vi ble kjent, og hadde lyst å bli bedre kjent med deg, du virket søt og hyggelig. Så kom han bort til meg helt random mens jeg satt på biblioteket og han presenterte seg for meg. Han er hyggelig som studiekompis, men ikke noe mere. Han hintet til at jeg måtte komme på besøk en dag hos han (hjemme). Og at vi måtte henge sammen igjen etter eksamen. Han gir meg mange fine komplimenter som at jeg er smart, fin og flink. Tidligere har han vært gift med ei dame (arrangert ekteskap). Men han skilte seg ifra hun. Han er ikke norsk. Jeg er norsk, men får meg blir det dealbreaker å si JA til å henge når jeg ikke er interessert i noe mere. Jeg har tidligere vært i en relasjon hvor en norsk mann har vært kontrollerende og voldelig. Så etter brudd, så ble han enda mere besatt av meg og ble truende. Så jeg vil helst ikke begynne å gi han forhåpninger så tidlig, og redd at dette skal skje igjen, da denne studiekompisen ser jeg lovebomber på en måte, han har kjøpt mat til meg, spør om å møtes, vil sitte med meg å gjøre skole, inviterer meg hjemme hos han, gir meg komplimenter, samme gjorde eksen også. Idag f.eks da jeg kom i forelesningen hadde han kjøpt energydrikke og muffins til meg og til seg selv. Og det var hyggelig, for vi snakka sammen litt på melding. Og nå f.eks satt vi og jobba med skolearbeid frem til kl 17-18 tiden, jeg spurte han om hans alder. Da sa han: haha, ikke spør om slikt, nei da. Jeg er eldre enn deg. Igjen spurte jeg: si alder da. Han ville ikke svare. Søker han opp på nettet, finner ut han er 45 år, jeg føler han skal lure meg litt når han ikke sier alder. For meg så er det for stor aldersforskjell.🙁 og han har også barn fra før av, som han har ansvar for. Har noen råd? Hvordan jeg kan holde han på avstand litt fremover? Anonymkode: 681de...026 Det er VELDIG bra at du lyttar til magekjensla di her. Intuisjonen din er verdt å lytte til. ❤️ Anonymkode: 22cd0...73f 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #15 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja også sa jeg: kanskje. Da han sa: du kan godt komme på besøk. Så sa han: nei du må komme, det er ikke noe kanskje! Sånn pushy. Anonymkode: 681de...026 Du sa kanskje. Da holder du døren åpen. Nei. Øv deg. AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du burde holde deg unna menn en god stund til du har fått behandling i terapi for traumene etter det voldelige forholdet. Sett grenser. Ikke ha dårlig samvittighet. Si "Takk, men nei takk" når han tilbyr deg muffins eller annet, og "Du, jeg trenger å sitte alene i dag. Jeg liker egentlig å bruke lunsjen til å slappe av og lade batteriene for meg selv" når han prøver å sitte med deg. Og si "Jeg syns ikke det er passende når aldersforskjellen er så stor" hvis han spør deg om kontaktinfo eller åpenlyst sjekker deg. Eventuelt kan du dra en hvit løgn å si du har kjæreste så blir du kvitt han. Ikke nevn noe om bakgrunnen din. Det er privat og du kan aldri stole på om fremmede menn vil utnytte deg eller ikke og hvis de vet at du har vært i voldelig forhold ser de på deg som et lett offer å manipulere Anonymkode: c4540...6db Veldig bra sagt. TS, du trenger absolutt ikke ha dårlig samvittighet for å avvise en mann. Du er ikke ansvarlig for å holde humøret deres oppe. Du er ansvarlig for deg selv. Anonymkode: f46b7...ab9 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #16 Skrevet 17. april 2023 Ja og uansett så er det nasty at en så gammel mann prøver seg på ei ung ei, jeg er vakker og ung. Syns han bare vil prøve å utnytte meg. Trodde ikke han var interessert først, men ser alle tegn på at han ønsker noe mere. Så skal ikke være redd for avvise menn! Og kulturelle forskjeller dessuten. Anonymkode: 681de...026 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #17 Skrevet 17. april 2023 Og ja BTW jeg fortalte om min voldelige relasjon, sa til han: jeg er ikke interessert i noe forhold nå, og er ikke interessert i å date, og da sa jeg skal anmelde eksen min og er mye som skjer i livet mitt. Og da var han sånn: ville ikke anbefalt å anmelde deg, det er en lang prosess for deg også. Og ja du blir mere ødelagt av det om det blir rettssak osv. Anonymkode: 681de...026
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #18 Skrevet 17. april 2023 Jeg sa til han jeg ser på deg som studiekompis ikke noe. Han har spurt om å sitte igjen, da sa jeg: er opptatt fremover sitter med noen andre nå frem til eksamen Anonymkode: 681de...026
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #19 Skrevet 17. april 2023 Sånn som idag så sa jeg at en foreleser var flink til å undervise, da ble han litt eiesyk sa sånn: hæ liker du han og kanskje litt eller? Da sa jeg: eh nei. Anonymkode: 681de...026
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #20 Skrevet 17. april 2023 OK Ts du har nok godt av å begynne hos en psykolog Anonymkode: c4540...6db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå