AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Hei. Datteren min vil klippe håret til rett under ørene eller rett over skuldra. Jeg vil ikke det. Hun er seks år og har langt mørkt hår langt ned på ryggen. Hun har klipt det en gang tidligere hvor korketrekkerne ble klipt bort. Hun angret ikke. Jeg vil seriøst ikke. Hun har så utrolig fint hår og jeg steller det med glede. Det er ikke tidkrevende og hår må børstes uansett.. Klipper ikke frisøren det, kommer hun sikkert til å klippe det selv. Er det noe jeg kan gjøre for å få henne til å ombestemme seg? Eller må jeg bare la henne bestemme? Er dette en ting som jeg kan bestemme selvom den frisyren hun ber om er helt innafor? Anonymkode: 06ab6...c0a 2
Populært innlegg snøpust Skrevet 17. april 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 17. april 2023 Dette er et av de øyeblikkene hvor du har en sjanse til å gi datteren din selvstendighet, ta sine egne valg og å være et eget menneske. La henne få være seg selv. 68 2 29
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #3 Skrevet 17. april 2023 Du kan jo bestemme det, men ser ikke helt noen grunn til det så lenge det er en normal frisyre hun ønsker. At du selv synes korketrekkere er fint er en dårlig grunn. Anonymkode: 59d42...72b 9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 Hennes hår, hennes valg. Seriøst. Anonymkode: c9c30...ca8 27 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 Min 5-åring ville gjerne ha pannelugg. Jeg ville ikke at hun skulle klippe pannelugg, etter en stund med masing tok hun saksa i egne hender... så nå har hun pannelugg... Anonymkode: d17d5...658 16 6 9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei. Datteren min vil klippe håret til rett under ørene eller rett over skuldra. Jeg vil ikke det. Hun er seks år og har langt mørkt hår langt ned på ryggen. Hun har klipt det en gang tidligere hvor korketrekkerne ble klipt bort. Hun angret ikke. Jeg vil seriøst ikke. Hun har så utrolig fint hår og jeg steller det med glede. Det er ikke tidkrevende og hår må børstes uansett.. Klipper ikke frisøren det, kommer hun sikkert til å klippe det selv. Er det noe jeg kan gjøre for å få henne til å ombestemme seg? Eller må jeg bare la henne bestemme? Er dette en ting som jeg kan bestemme selvom den frisyren hun ber om er helt innafor? Anonymkode: 06ab6...c0a La hun få klippe håret! Hun er i ferd med å finne ut hvem hun er som menneske og hvordan utrykke seg selv ❤️ Og du: de vokser ut igjen Anonymkode: 0de4b...de2 18 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Ja får bare la henne bestemme det da.. :/ Anonymkode: 06ab6...c0a 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Kanskje det er på tide at du lærer deg at hun er et eget menneske med egne meninger. At hun klipper håret sitt skader ingen (at du blir skuffet er ingen skade.) La henne få klippe håret som hun ønsker, så hun kan se ut slik hun har lyst til å se ut. Anonymkode: c098d...658 17
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La hun få klippe håret! Hun er i ferd med å finne ut hvem hun er som menneske og hvordan utrykke seg selv ❤️ Og du: de vokser ut igjen Anonymkode: 0de4b...de2 Det var det jeg tenkte sist gang også, at det vokser ut igjen.. Og det gjorde det jo, (ikke korketrekkerne da, de er helt borte), men nå vil hun altså ha det bort igjen.. 😅 Høres jo ut som det mest riktige å la henne.. Anonymkode: 06ab6...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 snøpust skrev (7 minutter siden): Dette er et av de øyeblikkene hvor du har en sjanse til å gi datteren din selvstendighet, ta sine egne valg og å være et eget menneske. La henne få være seg selv. Ja, hun blir sikkert glad Anonymkode: 06ab6...c0a 1
snøpust Skrevet 17. april 2023 #11 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja får bare la henne bestemme det da.. 😕 Anonymkode: 06ab6...c0a Jeg vil bare legge til - vær så snill å ikke uttrykk skuffelse over dette til henne. Følelsen av at man skuffer foreldrene sine som barn ved å være seg selv eller å ha sine egne meninger stikker i svært lang tid, selv når det gjelder ting som frisyre eller klesstil. Jeg håper hun blir skikkelig glad og fornøyd! 18 2 9
DMS Skrevet 17. april 2023 #12 Skrevet 17. april 2023 Det er hår. Det gror. Heile tida. Har vore i same situasjon der jenta ville klippe kort og eg tykte ho hadde så fint, langt hår. Men det er hår, som veks ut att så ingen skade skjedd akkurat. No har ho hår til midt på ryggen og ynskjer seg langt hår. Så kanskje du ser igjen det lange håret eller ikkje, og det må vere greitt det også 💇♀️
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #14 Skrevet 17. april 2023 "Jeg vil ikke" skjerp deg!! Anonymkode: bd641...ecc 9 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #15 Skrevet 17. april 2023 snøpust skrev (2 minutter siden): Jeg vil bare legge til - vær så snill å ikke uttrykk skuffelse over dette til henne. Følelsen av at man skuffer foreldrene sine som barn ved å være seg selv eller å ha sine egne meninger stikker i svært lang tid, selv når det gjelder ting som frisyre eller klesstil. Jeg håper hun blir skikkelig glad og fornøyd! Nei nei, aldri. Kommer til å være støttende og gjøre frisørturen til en hyggelig opplevelse for henne 💕 jeg vet hvordan det er å føle seg mindre fordi jeg har hatt andre meninger som mine foreldre latterliggjorde.. Sitter ekstremt hardt i.. Takk for at du sier det 💕 Anonymkode: 06ab6...c0a 1 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #16 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Jeg vil ikke" skjerp deg!! Anonymkode: bd641...ecc Herregud skjerp deg selv..voksne menneske... Anonymkode: 06ab6...c0a 2
Gjest Made4u Skrevet 17. april 2023 #17 Skrevet 17. april 2023 Skjønner ikke helt problemstillingen her, hårlengden hennes definerer ikke hvem hun er, altså burde det være samme hvor langt hår hun har. La henne få finne ut av dette selv, klipper hun håret så kanskje hun vil angre det (eller bli fornøyd), morgendagen vil komme like fult og ingen stor skade er skjedd. Så du trenger ikke lage storm i et vannglass av bagateller som dette, du vil ikke bli mindre glad i henne om hun får viljen sin på dette, ikke vil hun bli en ny person heller.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #18 Skrevet 17. april 2023 Er da mye mer lettstelt også med en kortere frisyre. Ingen floker 👍 Anonymkode: 0fe91...893 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #19 Skrevet 17. april 2023 Jeg synes det du kan sette som grense er at det skal kunne settes i hestehale (kan være veldig kort hestehale), fordi det er veldig praktisk på den alderen. Ellers, det er så viktig at hun får utrykke seg selv ! Og å vokse opp med at man har kontroll over sin egen kropp er veldig bra, tenker jeg (innenfor normale grenser) Anonymkode: cc23b...a99
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #20 Skrevet 17. april 2023 Jeg ser for meg et massivt ungdomsopprør hvis du skal detaljbestemme over bagateller Anonymkode: 05b30...69e 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå