Gå til innhold

Skamklipt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sinna hadde du blitt om ett av ditt familiemedlem skamklipte ungen din uten å spørre imens de var på overnatting hos dem? 

Anonymkode: f6036...647

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om ungen ville det selv og om det var barnefar er det vel greit. Håret vokser uansett ut igjen.

Anonymkode: 8165e...375

• Liker 4
Skrevet

Såfremt det ikke er gjort på ren faen, er det ikke noe å bry seg om. Har hørt flere mødre klage over skamklipping, mens resultatet etter klippen etter min mening var bedre enn slik barne så ut.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer an på hvor langt håret var. Var det en kort sveis fra før hadde jeg bare blitt irritert. Hadde ungen hatt langt hår hadde jeg blitt så avsindig rasende at jeg knapt har ord - da tar det jo mange år før det vokser ut igjen! 

AnonymBruker
Skrevet

Er det bestemor som har klipt av floker igjen?

Anonymkode: 5042f...6e2

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Trenger mer info. Ønsket barnet dette? 

Er barnet lei seg? 

Om ikke er det bare hår. Vokser ut igjen 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skamklipper sønnen min hele tiden stakkars fyr😂 Han sitter ikke stille og håret er ned i øynene. Om det ble gjort borte på besøk hadde jeg bare vært glad for at jeg slapp å gjøre det selv.

Anonymkode: 45965...564

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde selvsagt blitt rasende. Å skamklippe et barn er bare slemt 

Anonymkode: dabdc...ef0

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva barnet følte om saken. Er barnet fornøyd hadde jeg ikke vert sur så lenge de betalte for å fikse sveisen hos frisør.

Det er bare hår. 

Anonymkode: 45183...11c

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo helt an på hvilke familiemedlemmer (er det far og delt omsorg?), om barnet trengte en klipp ( hår som henger i øynene og hindrer synet, floker som ikke lar seg gre ut), hva du mener med "skamklipp" (stygg klipp, eller annerledes enn du foretrekker det, men barnet selv ønsket klippen). Hvor gammelt er barnet?

Mye som spiller inn. Men om det dreier seg om at familiemedlemmene barnet var på besøk hos tok seg til rette og benyttet anledningen til å klippe barnet slik de selv mener håret bør være, f.eks gutter kan ikke ha så langt hår"... så er det absolutt ikke greit.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit å klippe håret til barnet uten å spørre foreldrene først. Jeg har stusset av 1cm på mitt tantebarns lange flokete hår, men da hadde vi avtalt at jeg fikk ordne håret først. 

Anonymkode: bd160...e56

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke blitt sint, men irritert ja. Synes det er rimelig spesielt å klippe håret på andres unger uten å snakke med foreldrene. Her har ei bestemor klippet lugg en gang og det så virkelig ikke ut. Jeg er ikke voldsomt nøye på hår, men kunne ikke la ungen gå sånn altså 😅 bestemor skjønte selv at hun hadde tabbet seg ut og betalte for frisørtime etterpå. 

Anonymkode: 06924...e9a

Skrevet

hva er skamklipt i denne settingen? 

er det typ dette: 
146 Kids Who Decided To Cut Their Own Hair | Bored PandaPhotos of Kids' At-Home Haircuts Done by Parents | POPSUGAR Family

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (7 minutter siden):

hva er skamklipt i denne settingen? 

er det typ dette: 
146 Kids Who Decided To Cut Their Own Hair | Bored PandaPhotos of Kids' At-Home Haircuts Done by Parents | POPSUGAR Family

Det er sånn jeg mener med skamklipt. Men om det er det TS mener er jo en annen sak…

Anonymkode: c93b8...5f0

Skrevet (endret)

Lynende forbanna og nektet dem å ha ungen på besøk uten meg noensinne igjen hvis det var besteforeldre eller onkler/tanter. Iallfall ikke før ungen var tenåring og hadde vett nok til å nekte og bli skamklipt av amatører.

Hvis det var faren som hadde gjort dette i sin samværsuke vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er sånn jeg mener med skamklipt. Men om det er det TS mener er jo en annen sak…

Anonymkode: c93b8...5f0

grunnen til at jeg spør er en bekjent som tok med guttene til frisør og fikk maskinklipp "til sommeren" typ 3 mm hvor mor klikke ti vinkel fordi hun ville guttene skulle ha litt hår og hun gikk da rundt og sa far ahdde skamklipt ungene - de var jo ikke det, de var frisørklippet men betydelig kortere enn hun likte selvsagt.. 

AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (1 time siden):

grunnen til at jeg spør er en bekjent som tok med guttene til frisør og fikk maskinklipp "til sommeren" typ 3 mm hvor mor klikke ti vinkel fordi hun ville guttene skulle ha litt hår og hun gikk da rundt og sa far ahdde skamklipt ungene - de var jo ikke det, de var frisørklippet men betydelig kortere enn hun likte selvsagt.. 

Hvis guttene hadde hår til midt ned på ryggen før klippemaskin-seansen, så skjønner jeg henne. Hvis de hadde «vanlig» kort hår skjønner jeg ikke hysteriet.

Hår til skuldrene eller lenger tar flere år å spare ut igjen. Kort hår tar kort tid å spare ut igjen. Hadde ungen min hatt pannelugg og noen klippet den som på bildene over - ja, det er skamklipt, men det har vokst ut om tre måneder. Hadde ungen min hatt pannelugg like langt som resten av håret og det godt nedenfor skuldrene - da tar det flere år å reparere, og da hadde jeg ikke tilgitt den personen. 

Hadde min mann gjort noe sånt uten å snakke med meg hadde jeg lurt på om det hadde klikket fullstendig for ham. Hadde vi vært skilt, hadde jeg gått ut i fra at han gjorde det kun for å være jævlig og tatt det som en bekreftelse på at skilsmisse var riktig, for da måtte han ha endret personlighet fullstendig.

Anonymkode: e6c3a...f86

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...