Gå til innhold

Når samværsforelder er syk og smitter barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det 2. gangen i år, pluss 4 ganger på høsten i fjor hvor samværsforelder (har barna 4 netter I mnd) er syk, men ikke informerer om det ved samvær. Dette resulterer i syke barn resten av uken og jeg har allerede brukt opp nesten alle sykt-barn dagene, seøv med dobbelt opp. Denne gangen er det corona med veldig høy feber og utslitte kropper med mye sterk hodepine og kvalme, forrige gang var det kraftig influensa hvor begge ungene lå til sengs i en hel uke hver med hver sin bøtte. Han bryr seg jo ikke om det, da han ikke ser ungene når de er syke, og han blir ikke påvirket mtp sykedager, jobb. 

Jeg tilbyr å bytte helger, slik at han kan bli frisk før han har samvær. Men han nekter. Jeg prøver å forklare at det ikke er til det beste for ungene å bli syke hvis det kan unngås, og at det ikke skal påvirke hans antall dager med dem (bare endre helgen) Er det noen regler eller lovverk som sier at man nekte å sende på samvær hvis den andre er syk? 

Anonymkode: 4b545...9bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neppe. Da må han vel være så syk at han ikke er i stand til å ta vare på verken seg selv eller dem. Det er dessverre bare veldig kjipt å ha delt omsorg med sånne slasker. Han synes sikkert det er en helt super ordning at du får alle sykedagene.

Anonymkode: d840d...3aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...