Gå til innhold

Begynt å prate med en yngre mann som sendte meg likes på en dating app, men han sier han sliter med selvbildet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker ikke noe til det når vi skriver. 

Hvordan er en mann som sliter med selvbildet? 

Jeg er og litt der at jeg har til tider dårlig selvtillit.  

Er det mulig å få en slik mann til å blomstre og bli en bedre versjon av seg selv ved å ikke dømme dem men vise at man ikke er dømmende ovenfor dem? 

Har ingen erfaring på den at en mann er ærlig om det.  

Anonymkode: 89bc4...33c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De bare bruker det som en unnskyldning får å få damer til å investere masse kjærlighet i de i håp om å få han til å blomstre, og når mannen har fått sitt, sex og en dame på kroken han kan ringe og damen begynner å stille forventninger til han og relasjonen så backer de vekk og sier de har issues. 

Du kan aldri elske en mann til å bli bedre. Den jobben må han gjøre selv uavhengig av en dame 

Anonymkode: 4bdab...8db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De bare bruker det som en unnskyldning får å få damer til å investere masse kjærlighet i de i håp om å få han til å blomstre, og når mannen har fått sitt, sex og en dame på kroken han kan ringe og damen begynner å stille forventninger til han og relasjonen så backer de vekk og sier de har issues. 

Du kan aldri elske en mann til å bli bedre. Den jobben må han gjøre selv uavhengig av en dame 

Det er nettopp sånne folk som deg som gjør at menn sliter med å snakke om sin psykiske helse.

Anonymkode: e75da...073

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med å ta bilde av seg selv?😁

Anonymkode: 1da2e...1df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er nettopp sånne folk som deg som gjør at menn sliter med å snakke om sin psykiske helse.

Menn må gjerne snakke om sin psykiske helse men slutte å bruke det som en unnskyldning for å behandle damer dårlig 

De må jo ikke snakke med daten sin om det heller. De kan gjøre som normale folk å gå til psykolog å snakke med en fagperson om det og ordne opp i sin psykiske uhelse før de begynner å date 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette selvbildet går nok mer på utseendet tenker jeg. Dersom han ser helt rå ut på bildet,så er gjerne det en virkelighet som ikke er eksisterer. Med alle slags beautyfiseringsfilter montert på bildet,kan man faktisk med svært enkle grep få de fleste til å se smashing ut. Ofte er det til og med innebygget filter i kamera softwaren automatisk på mobilene. Kan hende det er derfor.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Menn må gjerne snakke om sin psykiske helse men slutte å bruke det som en unnskyldning for å behandle damer dårlig 

De må jo ikke snakke med daten sin om det heller. De kan gjøre som normale folk å gå til psykolog å snakke med en fagperson om det og ordne opp i sin psykiske uhelse før de begynner å date 

Når akkurat sa TS at daten hennes brukte det som en unnskyldning for å behandle henne dårlig? Jeg sier ikke at det ikke finnes slike menn, men å si at de bruker det som en "unnskyldning" for å behandle damer dårlig, er veldig stigamtiserende.

Ja, du har rett i at daten ikke må snakke med TS om det, men det er heller ikke unormalt at han velger å gjøre det. Noen mennesker er mer åpne enn andre. Ville du heller datet en person som holder alt om seg hemmelig? Det å tørre å være åpen om ting, gjør at man får et vellykket forhold. Det er helt naturlig at temaet om selvbilde kan komme opp i en samtale - for eksempel hvis TS kommenterte noe positivt om bildene til daten og hvor mye selvtillit han har i dem, så kan daten naturlig nok svare med at han egentlig har alltid slet med selvbildet hans.

Tro det eller ei, menn kan være like følsomme som kvinner - uten at de bruker det til å undertrykke eller manipulere kvinner. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sliter med å ta bilde av seg selv?😁

Anonymkode: 1da2e...1df

Beklager mente selvtillit. 
ts

AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (5 timer siden):

Dette selvbildet går nok mer på utseendet tenker jeg. Dersom han ser helt rå ut på bildet,så er gjerne det en virkelighet som ikke er eksisterer. Med alle slags beautyfiseringsfilter montert på bildet,kan man faktisk med svært enkle grep få de fleste til å se smashing ut. Ofte er det til og med innebygget filter i kamera softwaren automatisk på mobilene. Kan hende det er derfor.

Nei har ikke filter. Ser helt vanlig ut men litt småsøt😁vi bor langt unna hverandre så møtes nok ikke med det første hvis vi i det heletatt møtes. Kan hende han bare syns det er hyggelig å ha noen å prate med og det syns jo jeg og. 
ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det mulig å få en slik mann til å blomstre og bli en bedre versjon av seg selv ved å ikke dømme dem men vise at man ikke er dømmende ovenfor dem? 

Når folk sliter med selvbildet så er det noe de må jobbe med selv, ikke søke eksternt hos en kjæreste. Enten det er snakk om en mann eller dame. 

Anonymkode: 5c16a...e5a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når folk sliter med selvbildet så er det noe de må jobbe med selv, ikke søke eksternt hos en kjæreste. Enten det er snakk om en mann eller dame. 

Føler ikke at han søker hjelp til det. Han har sagt at han har det. Han skriver ikke om det. Men at det har med fortiden å gjøre. Jeg føler bare at han ønsker å være åpen. Det er nå egentlig fint. Er da nok av luringer ute å går. Som fremstår som perfekt så når en treffer dem har de nok ørten diagnoser de ikke har fortalt om det syns jeg er verre men det er nå mitt syn da.

Jeg liker åpenhet er lettere å bli kjent med folk og det gjør det og enklere å vite om de er noen en ønsker å møte eller ikke. Er mange med diagnoser jeg ikke har noe interesse av å møte fordi jeg har erfaring med det fra før og vet det er noe jeg ikke takler så godt. 

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er jo bare galskap og bitter sutring. Du tar over tråden med en fantasihistorie som ikke har noe med temanå gjøre

Anonymkode: b770a...e99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Føler ikke at han søker hjelp til det. Han har sagt at han har det. Han skriver ikke om det. Men at det har med fortiden å gjøre. Jeg føler bare at han ønsker å være åpen. Det er nå egentlig fint. Er da nok av luringer ute å går. Som fremstår som perfekt så når en treffer dem har de nok ørten diagnoser de ikke har fortalt om det syns jeg er verre men det er nå mitt syn da.

Jeg liker åpenhet er lettere å bli kjent med folk og det gjør det og enklere å vite om de er noen en ønsker å møte eller ikke. Er mange med diagnoser jeg ikke har noe interesse av å møte fordi jeg har erfaring med det fra før og vet det er noe jeg ikke takler så godt. 

TS

Han har jo allerede gjort det, og du har allerede begynt å planlegge å hjelpe ham. Og hvis du er skeptisk til diagnoser ville jeg ansett dette som et rødt flagg, det er gjerne slike typer omskrivinger som brukes for å pynte på ulike diagnoser. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Han har jo allerede gjort det, og du har allerede begynt å planlegge å hjelpe ham. Og hvis du er skeptisk til diagnoser ville jeg ansett dette som et rødt flagg, det er gjerne slike typer omskrivinger som brukes for å pynte på ulike diagnoser. 

Ts her men du. Har du aldri slitt med noe i livet ditt du? Jeg og kan sees på som rødt flagg med min baggasje. Ingen er perfekte. Men det gjelder å vite hva en kan leve med og ikke.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

🎯

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her men du. Har du aldri slitt med noe i livet ditt du? Jeg og kan sees på som rødt flagg med min baggasje. Ingen er perfekte. Men det gjelder å vite hva en kan leve med og ikke.  

Høh? Hvor kom det fra? Du spurte, jeg svarte.  Du velger jo selv om du ønsker å gå inn i en relasjon med noen med røde flagg, men du påpekte spesifikt at du ikke ønsket diagnoser, så...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Høh? Hvor kom det fra? Du spurte, jeg svarte.  Du velger jo selv om du ønsker å gå inn i en relasjon med noen med røde flagg, men du påpekte spesifikt at du ikke ønsket diagnoser, så...

Ts ser ikke dårlig selvtillit som noe diagnose men mulig det heter noe det og? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts ser ikke dårlig selvtillit som noe diagnose men mulig det heter noe det og? 

Jeg tror ikke det er en egen diagnose, men at man kan omskrive diagnoser. F.eks. sier han ikke at han har depresjon, men at han har dårlig selvbilde. 

Skrevet

Hyggelig at du har en du samtaler med. Om dere blir å nærme dere hverandre over tid kan det sikkert hjelpe på selvtilliten til dere begge om dere bakker hverandre på fornuftige måter. Det er sjeldent at manglende selvtillit er destruktivt i relasjoner slik jeg opplever det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sparkling_Pink skrev (21 timer siden):

Hyggelig at du har en du samtaler med. Om dere blir å nærme dere hverandre over tid kan det sikkert hjelpe på selvtilliten til dere begge om dere bakker hverandre på fornuftige måter. Det er sjeldent at manglende selvtillit er destruktivt i relasjoner slik jeg opplever det.

Faktisk lyst å ringe han for å høre hvordan er å snakke mer in real. Jeg får se. Han har bursdag idag sa han. Møkk alene på bursdagen sin som jeg var. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...