Gå til innhold

ser ikke for meg fremtid med kjæresten - ønsker å bo på forskjellig plass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca 1 år siden valgte jeg å flytte, da jeg fikk et spennende jobbtilbud jeg ikke ville fått der vi bodde. Hadde egentlig ikke en langsiktig plan her, men trives såpass godt at jeg i hvert fall ikke kan tenke meg tilbake der kjæresten min bor. Det vil også være vanskelig for meg å få en jobb som betaler like bra som den jeg har nå. Det er relativt stor avstand mellom oss, og jeg kjenner mer og mer på at vi lever atskilte liv, da det å bo to steder innebærer at vi ikke har felles venner, og mindre tid sammen. Samt at det er jo kostbart å reise frem og tilbake. Det ironiske er at han bor 1t unna min familie, og jeg bor 1t unna hans. 

Er jeg urimelig i dette tilfellet som ikke ser en fremtid? Synes det er skikkelig vondt, men det er også skikkelig vondt å sitte i noe som ikke fungerer for min del. Han vil ikke flytte hit.

Anonymkode: db0da...2f8

Videoannonse
Annonse
Gjest Fiona2
Skrevet

Kunne han tenke seg å flytte et annet sted da? Kanskje det finnes et sted med gode jobbmuligheter for begge? Ellers er det bare å prøve å overtale han. Finne ut av hvorfor han ikke vil flytte dit. 

Hva er fordelene/ulempene med begge stedene? Lag en for og imot liste sammen. Er det kun pga. jobben at du ikke vil flytte tilbake der kjæresten bor? Er det ellers et bra sted å være? Sosialt, osv. Hvor viktig er jobben for deg? Vil du heller ha jobben enn han? Hvordan tenker han på det økonomiske? Har han en godt betalt jobb der han er? 

Her må en av dere bite i det sure eplet å flytte til den andre hvis forholdet skal fungere. Det føles kjipt å være "den som gir seg" men en av dere må det.

AnonymBruker
Skrevet
Fiona2 skrev (12 minutter siden):

Kunne han tenke seg å flytte et annet sted da? Kanskje det finnes et sted med gode jobbmuligheter for begge? Ellers er det bare å prøve å overtale han. Finne ut av hvorfor han ikke vil flytte dit. 

Hva er fordelene/ulempene med begge stedene? Lag en for og imot liste sammen. Er det kun pga. jobben at du ikke vil flytte tilbake der kjæresten bor? Er det ellers et bra sted å være? Sosialt, osv. Hvor viktig er jobben for deg? Vil du heller ha jobben enn han? Hvordan tenker han på det økonomiske? Har han en godt betalt jobb der han er? 

Her må en av dere bite i det sure eplet å flytte til den andre hvis forholdet skal fungere. Det føles kjipt å være "den som gir seg" men en av dere må det.

Ikke kun pga. jobben, nei! Nærhet til alt jeg ønsker meg i hverdagen, og egentlig ferier og. (max 10 min til jobb, trening, fjellet). Og utrolig godt sosialt nettverk. Han har en godt betalt jobb, men kan få en like bra om ikke bedre betalt jobb her (pga. færre søkere per stilling her). Billigere å bo her også. 

Det med for og imot liste for begge stedene var lurt, det skal jeg gjøre! Takk for råd:)

Anonymkode: db0da...2f8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter også at dere setter opp lister. Men jeg tror det beste er om dere gjør diskuterer listene når dere er sammen. Sette dem opp kan jo være en modningsprosess som dere kanskje trenger litt tid på (ikke lenge, men mer enn en dag eller to), og så kan dere snakke om det. Pass på at dere lytter godt til hverandre uten å bryte inn.

Og så diskuter forholdet deres like saklig etterpå.

Om ingen av dere vil flytte etter det er det ikke urimelig av noen av dere, men da er det en ærlig sak om at dere nok ikke er rett for hverandre, fordi dere har for ulike ønsker for fremtiden.

Anonymkode: 66c90...126

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...