AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Jeg har en 2-åring og er gravid igjen. Jeg har en jobb i en liten avdeling hvor min leder nærmer seg pensjonsalder og sikter på å gå av i løpet av 1,5-2 år. I den forbindelse lurer han på om jeg er interessert i å overta hans stilling. Det er en stilling med mye ansvar, med mye dokumentasjon å vedlikeholde og med ansvar for at regelverk følges, samt personalansvar for 2stk. Det som taler for er jo at det er en spennende mulighet. "Alle" sier at jeg bør ta den og at det klarer jeg så fint atte, og "hvorfor er det alltid dama som må gå glipp av karrieremuligheter når et par får barn". Høyere lønn, bedre kontorfasiliteter. Samt at dersom jeg takker nei så kan det gå en stund før en slik mulighet dukker opp igjen. Det som kompliserer er at jeg har enormt dårlig selvtillit og er redd for at jeg er en pingle som kommer til å bli utbrent etter 6mnd. Mannen min jobber offshore så jeg er da en del alene med barn. Aaaahhh, hvorfor er det sånn at de fertile årene er de samme som de årene man skal bygge karriere? Noen som har vært ved en slik korsvei? Hva valgte du å gjøre? Anonymkode: 84bf4...24d
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 Hei, Si ja! Av to grunner: du har åpenbart lyst på muligheten og du ville aldri tenkt deg om to ganger dersom du var mann. Jeg har har selv en lederjobb hvor jeg ofte jobbet 10-timers dager. Mye på kveld etter at barnet har lagt seg, arrangementer osv. Jeg er uhyre glad for at jeg ikke sa nei til den jobben. Anonymkode: ff8e7...88e 3
Håpefull2020 Skrevet 17. april 2023 #3 Skrevet 17. april 2023 Jeg ble tilbydd Dalig leder stillingen på min arbeidsplass etter 1,5 år ansettelse. Jeg takket nei og angrer den dag idag. Kommer til å takke ja dersom muligheten byr seg igjen:) (jeg har også 2 barn) Mitt råd til deg er å prøve det ut, du vet ingenting før du har prøvd. Kanskje er den rollen som skapt for deg, tror man vokser mye i en slik rolle🤩 vi lever bare en gang, heller angre på at du prøvde enn at du ikke prøvde😊 Masse lykke til uansett valg
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 Her valgte jeg å si fra meg avdelingslederjobben i de årene barna var små og heller fordype meg faglig. Det ga den fleksibiliteten jeg trengte de årene. En ting er tid, men en skal ha energi og overskudd til å følge opp både barn og jobb. Men valget faktisk har gitt meg mange muligheter og spennende prosjekter etterhvert, så føler ikke jeg ga avkall på karriere, den bare tok en annen vei. Anonymkode: 87a72...6af
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 Som den over sier, prøv! Går det ikke har du ihvertfall prøvd. 😃 Anonymkode: 49aa8...857
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 Si ja! Med en mann som jobber offshore har du jo mulighet til å jobbe litt mindre når han er ute, og litt mer når han er hjemme og kan ta barn og hus 100%, i alle fall i perioder. Anonymkode: e450f...b68
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Men - det er viktig å ta en skikkelig prat på hjemmebane først. Avklare forventninger og gjøre avtaler. Anonymkode: e450f...b68 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå