AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Andregangsgravid i uke 34 her. Forrige gang gikk ammingen som en drøm og håper det går like fint denne gangen også. Men har lekket ganske mye råmelk i det siste. Forrige gang hadde jeg også lekkasje en stund før fødselen, men da var melken helt blank. Nå er det tydelig at det er råmelk, og jeg mener å ha hørt at man ikke produserer så mye av denne? Det skal vel kun holde til de første dagene etter fødsel? Kan man gå tom for råmelk?😅 andre som har opplevd dette? Anonymkode: 6fb81...5bc
myMa Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 Nei. Det er vanlig å lekke mot slutten av svangerskapet. Jeg melket ut råmelk fra uke 37 ca fordi jeg skulle igangsettes pga svangerskapsdiabetes og da trenger baby næring straks etter fødsel. Det var gul, seig råmelk. Gikk fint det.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 Nei du går ikke tom 😛 Anonymkode: 27a88...97c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #4 Skrevet 18. april 2023 Jeg har lekket siden uke 20, er nå i uke 35 og er avhengig av å bruke ammeinnlegg eller går det igjennom til klærne på null komma niks, like vanlig som å ikke lekke. Man går ikke tom for råmelk på samme måte som at man aldri går tom for melk når man har startet å amme og fått produksjonen i gang. Anonymkode: d664e...3d1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Skrevet 18. april 2023 Hvis du samler opp råmelken i en liten sprøyte feks (om du lekker såpass) så kan du fryse ned og gi til babyen senere Anonymkode: 27a88...97c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #6 Skrevet 19. april 2023 Det er hormonene dine som styrer melka, det er ikke en viss mengde lagret i puppen som kan gå tom. Så ville ikke bekymret meg for dette. Som noen sier så kan du jo fange opp de dråpene som kommer når du kjenner at det sprenger/lekker mest. Anonymkode: cc23e...530
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå