AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Jeg er 38 år gammel og har slitt med med dette i mange år. Det gjelder forøvrig ikke bare dater, men også venner. Jeg takler DÅRLIG å se at vedkommende er aktiv og pålogget, både én, to, tre og fire ganger i løpet av ettermiddagen og kvelden UTEN å engang åpne meldingen min. Dette skjer jo ikke med alle og skjer ikke så ofte, men når det skjer føler jeg nesten jeg blir helt besatt av å sjekke hvert sekund om de har lest meldingen enda😔 jeg sender aldri ny melding før den jeg har sendt er lest og besvart Blir så sliten av å ha det sånn. Jeg har blitt ghostet av en date en gang for mange år siden og føler kanskje dette har gjort meg ekstra sensitiv på en måte. Jeg føler meg ignorert og dum og ydmyket når jeg sender en melding klokken 16, og klokken 22 er den fortsatt ikke lest/åpnet. Til tross for at vedkommende har vært pålogget maaange ganger. Prøver å distrahere meg med jobb, familie og trening, men mååå bare sjekke likevel. Blir i dårlig stemning, sur og lei meg. Som regel får jeg jo svar til slutt, men da er jeg helt utslitt psykisk av all ventingen. Andre med samme problem?😞😞 Anonymkode: 6e42a...7b2 3
Eloise12345 Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 (endret) Jeg hadde samme problem da jeg var singel. Jeg lærte meg tilslutt å ikke følge med om vedkommende var aktiv lenger, og samtidig leve livet. Dersom han er den rette, så vil han ta kontakt. Jeg lærte å være glad i meg selv. Endret 17. april 2023 av Eloise12345 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #3 Skrevet 17. april 2023 Jeg er en av de som ikke alltid orker å svare på meldinger umiddelbart. Kanskje trenger jeg bare å gjøre litt andre ting, svare på andre meldinger først osv. Er dette Messenger? Kanskje vedkommende har masse annet å svare på og venter med din melding. Det behøver ikke å bety noe. Anonymkode: d3e98...277
Eloise12345 Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er en av de som ikke alltid orker å svare på meldinger umiddelbart. Kanskje trenger jeg bare å gjøre litt andre ting, svare på andre meldinger først osv. Er dette Messenger? Kanskje vedkommende har masse annet å svare på og venter med din melding. Det behøver ikke å bety noe. Anonymkode: d3e98...277 Ja folk er ulike. Det beste er nok å ikke følge med om vedkommende er aktiv. Endret 17. april 2023 av Eloise12345
KristinF Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 Ja, du har et problem. Du må slappe litt av, verden roteter ikke rundt deg. Herregud du høres ekstremt slitsom ut 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 Huff ja, har det akkurat som deg, både med venner men også nå etter å ha gått inn i et forhold. Det er jo veldig slitsomt Har dessverre ingen gode råd til deg, annet enn å prøve å distrahere deg selv med noe annet. Anonymkode: 98214...de0 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Du har ingen diagnose utfra det du forteller (herregud, det er lov å ikke være perfekt uten å ha en diagnose!). Men du er utålmodig og usikker. Normale menneskelige egenskaper.
snøpust Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Søk opp og les litt om engstelig tilknytning og se om du kjenner deg igjen. Som en som sliter med dette selv har jeg en tendens til å bli overdrevent tilknyttet til folk veldig raskt, og jeg blir raskt veldig usikker dersom jeg ikke får den responsen eller valideringen som den engstelige delen av meg trenger. Det er ikke noe gøy å føle seg sånn! Når man forstår hva som er bakgrunnen for den typen usikkerhet, er det dog mulig å kommunisere det til en potensiell partner. Jeg er heldig som har funnet en som får meg til å føle meg trygg, men jeg har mange ganger kommunisert til venner og dater hva jeg trenger i form av kommunikasjon, og spurt om jeg rett og slett av og til kan spørre rett ut om å få validering hvis jeg sliter. Det er vanskelig å finne ut av og enda vanskeligere å kommunisere, men det er gull verdt å forstå hvorfor man reagerer slik som man gjør, og det er verdifult for de rundt deg å forstå den delen av deg også. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 38 år gammel og har slitt med med dette i mange år. Det gjelder forøvrig ikke bare dater, men også venner. Jeg takler DÅRLIG å se at vedkommende er aktiv og pålogget, både én, to, tre og fire ganger i løpet av ettermiddagen og kvelden UTEN å engang åpne meldingen min. Dette skjer jo ikke med alle og skjer ikke så ofte, men når det skjer føler jeg nesten jeg blir helt besatt av å sjekke hvert sekund om de har lest meldingen enda😔 jeg sender aldri ny melding før den jeg har sendt er lest og besvart Blir så sliten av å ha det sånn. Jeg har blitt ghostet av en date en gang for mange år siden og føler kanskje dette har gjort meg ekstra sensitiv på en måte. Jeg føler meg ignorert og dum og ydmyket når jeg sender en melding klokken 16, og klokken 22 er den fortsatt ikke lest/åpnet. Til tross for at vedkommende har vært pålogget maaange ganger. Prøver å distrahere meg med jobb, familie og trening, men mååå bare sjekke likevel. Blir i dårlig stemning, sur og lei meg. Som regel får jeg jo svar til slutt, men da er jeg helt utslitt psykisk av all ventingen. Andre med samme problem?😞😞 Anonymkode: 6e42a...7b2 Om du sender en mld klokka 16 og mottakeren logger seg på mange ganger uten å lese den, så har du all rett til å føle deg avvist. Kanskje du ikke skal sende flere meldinger til denne personen før hen hører fra seg? Anonymkode: aa5c3...208 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 Nervous attachmentstyle /anxious attachmentstyle Du kan få hjelp av psykolog Anonymkode: 0653f...38a
Ingar-André Skrevet 17. april 2023 #11 Skrevet 17. april 2023 Om det er messenger du sikter til Ts, så er den rimelig på jordet. Jeg har skrudd av aktiv statusen min manuelt men står like fordømt som aktiv 24/7. Og folk står som aktive dersom dem får meldinger osv. Sjøl om det står "aktiv nå" så betyr ikke det at personen skriver med andre, er nok at vedkommende har fått ei melding
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. april 2023 #12 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om du sender en mld klokka 16 og mottakeren logger seg på mange ganger uten å lese den, så har du all rett til å føle deg avvist. Kanskje du ikke skal sende flere meldinger til denne personen før hen hører fra seg? Anonymkode: aa5c3...208 Det kan jo like gjerne være at den andre også er usikker og må tenke over hvordan han/hun skal formulere seg før meldingen sendes.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #13 Skrevet 18. april 2023 Blir man ikke aktiv på messenger bare man kommer på nett? Jeg tror jeg ofte er aktiv uten å være det, fordi messenger er åpen i bakgrunnen og telefonen går av og på nettet feks.. er ikke sikkert du blir ignorert bare Anonymkode: bcceb...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #14 Skrevet 8. april Skjønner ikke hvorfor du sjekker så ofte, men noen som ikke svarer før 6 timer senere er ikke spesielt interessert. Anonymkode: e7a6b...2b0 2
AnonymBruker Skrevet 9. april #15 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 21.19): Jeg er 38 år gammel og har slitt med med dette i mange år. Det gjelder forøvrig ikke bare dater, men også venner. Jeg takler DÅRLIG å se at vedkommende er aktiv og pålogget, både én, to, tre og fire ganger i løpet av ettermiddagen og kvelden UTEN å engang åpne meldingen min. Dette skjer jo ikke med alle og skjer ikke så ofte, men når det skjer føler jeg nesten jeg blir helt besatt av å sjekke hvert sekund om de har lest meldingen enda😔 jeg sender aldri ny melding før den jeg har sendt er lest og besvart Blir så sliten av å ha det sånn. Jeg har blitt ghostet av en date en gang for mange år siden og føler kanskje dette har gjort meg ekstra sensitiv på en måte. Jeg føler meg ignorert og dum og ydmyket når jeg sender en melding klokken 16, og klokken 22 er den fortsatt ikke lest/åpnet. Til tross for at vedkommende har vært pålogget maaange ganger. Prøver å distrahere meg med jobb, familie og trening, men mååå bare sjekke likevel. Blir i dårlig stemning, sur og lei meg. Som regel får jeg jo svar til slutt, men da er jeg helt utslitt psykisk av all ventingen. Andre med samme problem?😞😞 Anonymkode: 6e42a...7b2 Da fokuserer du altfor mye på andre og legger din verdi der. Det er ikke bra. Tror det kan være lurt av deg å bare fokusere på deg selv en periode, og sørge for at du selv kan ha det bra før du tar kontakt med andre når du opplever og bli så påvirket av det. Jeg åpner meldinger når det passer meg, og når jeg har tid og mulighet til å svare. Om jeg hadde hatt mennesker som brukte urimelig lang tid på å svare meg, så hadde jeg tenkt at når de ikke prioriterer meg, så velger jeg å prioritere meg selv. Jeg er ikke avhengig av andre mennesker for å ha det bra med meg selv. Kontakt med andre er en bonus. Kan du klare å se slik på det så vil du få det mye bedre med deg selv. Det er fryktelig vondt å ha det slik du har det nå. Anonymkode: e9d8e...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #16 Skrevet 9. april Jeg lar ofte vær å svare før ungene er lagt og jeg kan svare i fred. Grunnen til at jeg er pålogga er for å avtale noe med samboer eller noen andre vi har avtale med/må planlegge noe sammen med. Anonymkode: 0586b...6f6
AnonymBruker Skrevet 9. april #17 Skrevet 9. april Om det er en mann man virkelig er interessert i så skjønner jeg at man kan bli litt usikker når han ikke har svart på en hel dag, det handler jo om at man er redd den andre ikke har så sterke følelser når man selv har det. Og hvis man bryr seg og har respekt så burde han iallefall sende en kort beskjed om at han er opptatt. Hvis man vet at en person er veldig opptatt, er på jobb etc. eller er en person som ikke bruker sosiale medier osv så mye så tar man det kanskje ikke personlig, men en person som viser seg som pålogget flere ganger om dagen men ikke ser på mld din, da kan man føle at han ikke bryr seg nok. Og det kan hende han ikke gjør det heller, hvis det går en hel dag uten å se på mld. Anonymkode: a011b...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #18 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 22.19): Jeg er 38 år gammel og har slitt med med dette i mange år. Det gjelder forøvrig ikke bare dater, men også venner. Jeg takler DÅRLIG å se at vedkommende er aktiv og pålogget, både én, to, tre og fire ganger i løpet av ettermiddagen og kvelden UTEN å engang åpne meldingen min. Dette skjer jo ikke med alle og skjer ikke så ofte, men når det skjer føler jeg nesten jeg blir helt besatt av å sjekke hvert sekund om de har lest meldingen enda😔 jeg sender aldri ny melding før den jeg har sendt er lest og besvart Blir så sliten av å ha det sånn. Jeg har blitt ghostet av en date en gang for mange år siden og føler kanskje dette har gjort meg ekstra sensitiv på en måte. Jeg føler meg ignorert og dum og ydmyket når jeg sender en melding klokken 16, og klokken 22 er den fortsatt ikke lest/åpnet. Til tross for at vedkommende har vært pålogget maaange ganger. Prøver å distrahere meg med jobb, familie og trening, men mååå bare sjekke likevel. Blir i dårlig stemning, sur og lei meg. Som regel får jeg jo svar til slutt, men da er jeg helt utslitt psykisk av all ventingen. Andre med samme problem?😞😞 Anonymkode: 6e42a...7b2 Jeg forstår deg veldig godt. Løste det ganske greit synes jeg - det er et behov jeg har, så da satte jeg en grense. Blir verken irritert eller lei meg. Jeg ser etter en som ønsker å kommunisere med meg, ha kontakt med meg. Og ja, jeg forstår at det ikke alltid passer seg å svare med en gang. Men jeg vet også hvor lite som kreves av den som mottar å svare. Når det tar så lang tid tenker jeg da at det krever mye for denne personen, enten å svare meg eller generelt. Begge deler passer meg dårlig Anonymkode: bf177...151
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå