AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Blitt en del tinder dates, men føler alltid at det er jeg som må stå for "underholdningen" på slike dates og at mange kvinner har egentlig veldig lite spennende å komme med. De virker rett og slett litt kunnskapsløse og kjedelige. Jeg klarer ikke skape noe kjemi med disse damene, de virker lite nysgjerrige og kreative. Har jeg bare hatt uflaks, eller er dette kvinnen i dag i 2023? Har noen kvinner her samme erfaringen med menn de har møtt via tinder? Anonymkode: 3b421...e47 2
norw Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 Mye av problemet er nok at de er vant til å bli underholdt og at de ikke trenger å gjøre den helt store innsatsen selv, og hvis du kjeder henne finner hun raskt en ny. 1 4
svartkatt Skrevet 17. april 2023 #3 Skrevet 17. april 2023 Jeg er bare kjedelig om han jeg treffer er kjedelig 😆 7 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 Det disse damene har til felles er at de har takket ja til en date med deg. Så heller enn å anta at alle norske kvinner er kjedelige, kan det være nyttig å tenke at «bare kjedelige damer vil på date med meg». Anonymkode: c144a...416 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 Hovedproblemet ditt er at du "underholder". Sånne menn fremstår bare klovnete og selvopptatte. På date er det meningen at man skal bli kjent med hverandre på dybden og ikke fortelle om den syke sydenturen med gutta for noen år siden, fortelle alle detaljer i den siste filmen du så og prate om alt mulig uinteressant tull. Da er det ikke rart at daten melder seg ut. Det andre problemet ditt er kvinnesynet ditt. At du antar at kvinnene er mindre smarte og lite spennende, bare fordi ikke DU får en god kjemi med de. Anonymkode: bd499...251 13 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #7 Skrevet 18. april 2023 Damer i dag er bare tomme skall av fillers og botox. Anonymkode: 91805...106 1
Rosakatt Skrevet 18. april 2023 #8 Skrevet 18. april 2023 Nå kan jeg ta feil, men føler egentlig at kjemi er noe som naturlig er når man møter noen man går godt med, ikke noe man må jobbe hardt for å få til Kan ta feil selvsagt Dere skal bare bli kjennt, som noen over sier, du trenger ikke underholde 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #9 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Blitt en del tinder dates, men føler alltid at det er jeg som må stå for "underholdningen" på slike dates og at mange kvinner har egentlig veldig lite spennende å komme med. De virker rett og slett litt kunnskapsløse og kjedelige. Jeg klarer ikke skape noe kjemi med disse damene, de virker lite nysgjerrige og kreative. Har jeg bare hatt uflaks, eller er dette kvinnen i dag i 2023? Har noen kvinner her samme erfaringen med menn de har møtt via tinder? Anonymkode: 3b421...e47 Jeg har ikke brukt tinder, men brukte nettdatesider for noen år siden. Det første som slår meg, det er at du kanskje går på date med feil kvinner, altså kvinner som du åpenbart ikke har så mye tilfelles med. Og da blir spørsmålet hvordan du velger ut hvem du vil gå på date med? Jeg møtte aldri noen uten å ha skrevet litt med mennene. Hvor lenge kunne variere veldig, avhengig av hvor nært/fjernt vi bodde fra hverandre, hvor travle en eller begge var, og ikke minst hvordan kommunikasjonen gikk. For meg var det viktig å vurdere om vi hadde felles verdier, finne litt ut hvordan de fungerte ellers i livet, hvilke livserfaringer de hadde, humor, hvilke tanker de hadde om fremtiden o.l. Dealbreakers for meg var røyk, ikke kontakt med egne barn, voldsomt fokus på materielle ting og status, og det å snakke negativt om eks(er), og veldig overvekt. Det måtte være noe i bildene deres som fanget oppmerksomheten, men ikke nødvendigvis et bra utseende, det kunne være et humoristisk glimt i øyet, en oppriktig smil, og jeg måtte føle at faktorer som jeg skrev over at jeg vurderte måtte finne en form for resonnans i meg. Det må være nok likheter til å skape en solid grunnmur, som så kan tåle de ulikhetene som alltids vil være. Noen ulikheter kan også bidra positivt. På date var jeg opptatt av både å lytte oppmerksomt og stille spørsmål for å lære mer om den andre, men også å fortelle om meg selv og blande både alvor og humor og selvironi. Tror det er viktig med den balansen. Om du prater for mye blir det galt, om de prater for lite blir det galt. Vær oppriktig interessert i den andre som person og medmenneske, vær nysgjerrig på hvem personen er. Da tror jeg du vil få et annet utbytte av datene dine - hvis du også velger annerledes når det kommer til hvem du går på date med. Poenget - jeg tror du må bli mer bevisst hvem du velger å gå på date med! Vær ærlig med deg selv hvorfor du valgte akkurat de damene som endte med å være så feil for deg. Det trenger jo ikke være noe feil på dem, det kan like gjerne være at dere bare er for forskjellige, at du trenger kvinner som har helt andre interesser og verdier. Men skal du finne de kvinnene, da må du kanskje gi slipp på noen av de kravene du har hatt til de damene du har møtt, og kanskje heller se på andre faktorer som kan være langt viktigere. Min erfaring er at de vi har virkelig kjemi med, de blir tiltrekkende uansett, så det ytre folk viser verden (spesielt de som er veldig opptatt av utseendet og status) det trenger ikke ha særlig å si. Lykke til videre med datingen Anonymkode: 8b9ef...a01 4 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #10 Skrevet 18. april 2023 Antar at du velger feil damer? Hvis du velger dem kun ut fra et bestemt utseende, og de er av typen "dum og deilig" som kun har interesse for sminke og neste fest, kan du ikke forvente at de skal delta i en meningsfylt samtale med deg. Det finnes masse damer som er meget oppegående, men det kan jo hende at du prøver altfor mye, og at de nesten ikke føler at de kommer til orde. Da sitter man der kanskje bare og lar seg "underholde". Anonymkode: d83d3...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #11 Skrevet 18. april 2023 For min del er ikke kjemi noe som "skapes", enten er den der eller så er den ikke der. Jeg trenger ikke mer enn to minutter med en mann for å vite om det kan bli noe mer. Anonymkode: 75ad1...50b 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #12 Skrevet 18. april 2023 Et av problemene med typ Tinder, nettdating osv. Du aner ikke hvordan person du møter. Du møter bare en du har skrevet med. Det gir svært dårlige forutsetninger for at det er en god match. Mye, mye bedre å date noen du faktisk møter i det virkelige liv. En hvor det oppstår en eller annen for for attraksjon og interesse basert på virkelige, fysiske erfaringer. Ikke bare bilder og tekst på en telefon. Kom dere av Tinder og møt folk i den virkelige verden i stedet. Anonymkode: ba82d...947
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #13 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hovedproblemet ditt er at du "underholder". Sånne menn fremstår bare klovnete og selvopptatte. På date er det meningen at man skal bli kjent med hverandre på dybden og ikke fortelle om den syke sydenturen med gutta for noen år siden, fortelle alle detaljer i den siste filmen du så og prate om alt mulig uinteressant tull. Da er det ikke rart at daten melder seg ut. Det andre problemet ditt er kvinnesynet ditt. At du antar at kvinnene er mindre smarte og lite spennende, bare fordi ikke DU får en god kjemi med de. Anonymkode: bd499...251 Veldig godt poeng. Jeg har vært på date med en mann som uten tvil er intelligent, men han slapp meg ikke til. Han holdt foredrag etter foredrag nesten uten å la meg delta i samtalen. Godt mulig han regner meg som kjedelig og dum, men jeg har altså en mastergrad og eget firma, jeg gidder bare ikke kjempe om å få inn et ord eller to når han åpenbart har bestemt seg for å snakke i 90 % av tiden. Anonymkode: 534b2...bc5 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #14 Skrevet 18. april 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Antar at du velger feil damer? Hvilke menn er det som kan "velge" damer da egentlig? De som kan det har neppe problemer på noen måte. Uansett, ja du er nødt til å "få meg til å le" som det heter. Det er et av standardkravene til menn, og det går ikke begge veier. Du får tydeligvis til å møte damer, så da får du trening. Og da blir du bedre til å underholde Anonymkode: af73a...2bd
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #15 Skrevet 18. april 2023 På hvilke kriterier velger du ut disse damene da TS? Jeg for min del møter bare menn som jeg vet jeg har felles interesser med, noe som alltid gjør at vi har nok å prate om. De må ha vist at de har noe å komme med, at de klarer å holde en interessant samtale, før jeg gidder møte dem. Kanskje du skal begynne å gjøre det samme? Anonymkode: 63050...8fa 2
exictence Skrevet 18. april 2023 #16 Skrevet 18. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 21.01): Blitt en del tinder dates, men føler alltid at det er jeg som må stå for "underholdningen" på slike dates og at mange kvinner har egentlig veldig lite spennende å komme med. De virker rett og slett litt kunnskapsløse og kjedelige. Jeg klarer ikke skape noe kjemi med disse damene, de virker lite nysgjerrige og kreative. Har jeg bare hatt uflaks, eller er dette kvinnen i dag i 2023? Har noen kvinner her samme erfaringen med menn de har møtt via tinder? Anonymkode: 3b421...e47 "Underholder" mannen meg, så detter interessen ganske fort, og jeg blir nokså passiv. Jeg har datet en del menn som skal underholde, og få frem hvor flink, hyggelig og kjekke de er. Og få frem hva de har prestert og fått til i livet opp gjennom. De tror de imponerer. Gjesp. De har ikke forstått at det som imponerer en dame, er hvis de viser interesse for henne, hører etter hva hun sier og gjør. Gir fine kommentarer og komplimenter til henne. Endret 30. januar av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #17 Skrevet 18. april 2023 Det er vel sånn det går når man sitter og velger damene etter utseende på bilder, og ikke vet noe om dem. Du får skrive i din bio at du synes det er fint med morsomme, pratsomme, kunnskapsrike kvinner, som ikke bare sitter som tause statuer og venter på å bli underholdt på en date...? Og så får du begynne og lese litt mer om damene før du går på date med dem, og ikke bare velge på grunnlag av bilder. Prøv å finne noen som virker morsomme, som vitser litt i forkant osv. Anonymkode: 1f2bd...b25
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #18 Skrevet 18. april 2023 norw skrev (På 17.4.2023 den 21.09): Mye av problemet er nok at de er vant til å bli underholdt og at de ikke trenger å gjøre den helt store innsatsen selv, og hvis du kjeder henne finner hun raskt en ny. Det er nok denne mannen som ikke er vant til å måtte stå for underholdningen.. Anonymkode: bb194...34e 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #19 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 21.01): Blitt en del tinder dates, men føler alltid at det er jeg som må stå for "underholdningen" på slike dates og at mange kvinner har egentlig veldig lite spennende å komme med. De virker rett og slett litt kunnskapsløse og kjedelige. Jeg klarer ikke skape noe kjemi med disse damene, de virker lite nysgjerrige og kreative. Har jeg bare hatt uflaks, eller er dette kvinnen i dag i 2023? Har noen kvinner her samme erfaringen med menn de har møtt via tinder? Anonymkode: 3b421...e47 Law of attraction Hvorfor du møter slike damer, har kun du svaret på. Kjemi er ikke noe man skaper, kjemi er noe som ligger naturlig som begge parter kjenner på. Anonymkode: d607d...b11
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #20 Skrevet 18. april 2023 Kjemi er sjeldent noe som "skapes" det bare er. Dersom du føler du må "underholde" underveis i en date vil jeg anta at hun kjeder seg. En vanlig vellykket date behøver ikke "underholdning", kun en god samtale. Anonymkode: cc4bb...cb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå