Gå til innhold

Mann på land eller offshore?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har erfaring med begge... 

Med barn. 

Veier lønnen opp for fraværet? noen som har byttet jobb? 

Anonymkode: 4371f...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Med barn. 

Nei, lønnen veier ikke opp for fraværet. Den som er hjemme går rundt og er konstant sliten, fordi man blir «the default parent» som vet alt, kan alt og spørres om alt. Ungene maser, og den som er offshore slipper stort sett unna dette. 
Offshorepartneren kan lett glemme at vedkommende ikke bor på hotell når hjemme, og faller aldri inn i rutinene på samme måte som den som alltid er hjemme. 

Det er nok mange familier som får dette til å fungere, men det er uansett krevende for den som er aleneforelder noen uker i slengen. 

Anonymkode: 84e0c...0f0

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ufattelig slitsomt med små barn.. Feks 1 stk syk, andre frisk, men du må slepe med deg begge to på legevakten midt på natten..Spysyke.. Off.. Nei takk, da hjelper det ikke med god lønn. Når barna er større kommer derimot lønnen godt med! 

Så ja, når barna er store, nei mens de er små..

Anonymkode: e33e6...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mann med landjobb slår offshorejobb - alltid, anytime, anyday.

Anonymkode: 67bd3...b73

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det funker bare hvis du kan være hjemmeværende, og har barn i bhg/skole. Fåtallet kan det.

Anonymkode: 67bd3...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vokst opp med en far som har jobbet på sjøen i en turnus der han var borte 4 uker og så hjemme 4 uker. Dette gjorde han fra vi var 4 år. Lønnen hans gjorde at mamma kunne jobbe i redusert stilling og dermed ha mye mer tid med oss 3 barna når vi bodde hjemme. 
Når pappa var hjemme var det han som lagde middag i ukedagene, hadde ansvar for klesvask og ansvar for å kjøre oss ungene til og fra skole/aktiviteter. Han har alltid vært en tilstedeværende pappa og er nå engasjert bestefar. 
Har du en partner som tror han bor på hotell når han er hjemme så er det mannen din sine holdninger det er noe feil med for det er fint mulig å kombinere en slik jobb og familieliv. 

Anonymkode: fcc73...e6e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har offshoremann og jeg hater det! 
Har 3 barn på 6, 11 og 13. 

Jeg jobber 75% i butikk. Med en snill arbeidsgiver som lar meg jobbe kun dagtid når mannen er ute. 

Jeg føler jeg løper maraton de ukene han er borte. Jobb, barnehage, skole, fritidaktiviter, unger som skal kjøres hit og dit. Vi har ikke besteforeldre som kan stille opp. 
Jeg er dødsliten. Han ser det ikke.. 

Anonymkode: ea44f...4cc

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, lønnen veier ikke opp for fraværet. Den som er hjemme går rundt og er konstant sliten, fordi man blir «the default parent» som vet alt, kan alt og spørres om alt. Ungene maser, og den som er offshore slipper stort sett unna dette. 
Offshorepartneren kan lett glemme at vedkommende ikke bor på hotell når hjemme, og faller aldri inn i rutinene på samme måte som den som alltid er hjemme. 

Det er nok mange familier som får dette til å fungere, men det er uansett krevende for den som er aleneforelder noen uker i slengen. 

Anonymkode: 84e0c...0f0

Dette. Hos oss går det greit, men det er kun fordi han er et unikum når det gjelder alt det der. Han gjør mesteparten av husarbeidet når han er hjemme, har koll på klesvask og byttetøy i barnehagen og diverse. Og faller rett inn i rytmen vi har hjemme.

Tviler på at de fleste er sånn.

Anonymkode: 1e508...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har offshoremann og elsker det! 

Har jobbet redusert i mange år, og vært hjemme mens de var små. Er først no jeg har begynt å jobbe fullt, da er minste 10 og eldste 21.Han har alltid kompensert lønn og pensjon. Og vi har Vaskehjelp. Det er et krav jeg har. 

Anonymkode: 07091...632

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette. Hos oss går det greit, men det er kun fordi han er et unikum når det gjelder alt det der. Han gjør mesteparten av husarbeidet når han er hjemme, har koll på klesvask og byttetøy i barnehagen og diverse. Og faller rett inn i rytmen vi har hjemme.

Tviler på at de fleste er sånn.

Anonymkode: 1e508...285

Enig. Det går i et når han er borte, men han er genial og tar nesten alt på hjemmefronten når han er hjemme. Da kan jeg definitivt slappe mer av. 

Anonymkode: b3f6a...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min jobbet offshore da jeg møtte han 4-4 rotasjon. Vi valgte å bare få et barn. Vi trives veldig godt med denne livsstilen. Syns heller ikke det er så veldig slitsomt. 

Anonymkode: 44366...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Med barn. 

Offshore, selv om det er tungt alene med sykdom.

Anonymkode: dd0eb...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jobber han 5 uker og hjemme 5. Har en gutt på 1 år, og for min del kanskje ikke så veldig slitsomt, men heller mer ensomt. Har familie i byen og føler jeg holder meg opptatt, men mangler liksom noe likevel. Bonus at jeg kan ta mye ulønnet perm for å utsette bhgstart🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...