Voldemort Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Hei! Jeg er redd jeg kan ha fått med meg veggedyr hjem fra Spania i februar. Begynte å oppleve kløe og små bitt for cirka 3-4 uker siden. De begynte som myggstikklignende, røde hevelser som klødde litt, men ikke sånn at det plaget meg nevneverdig. Etter hvert har det blitt mer at de står i rekker/grupper, gjerne tre på rad, og nå er de ofte veldig små. Type helt knøttsmå, røde prikker. Gjerne en liten helevse med rød prikk i midten. Hadde skadedyrfirma på inspeksjon før helga, og de ba meg ringe igjen hvis bittene fortsetter to uker til. De fant altså ikke noe nå. Jeg er redd det er fordi veggedyrene ikke er mange nok enda.. Hater å tenke på at det er masse ekle kryp i senga som spiser meg opp om natta😭 Det andre jeg tenkte det kunne være, var fuglelopper. Det hadde jeg som liten en gang og reagerte veldig på. Men er det ikke litt rart at de skal fortsette å bite meg så lenge? De overlever jo maks to uker innendørs. Dette gjør at jeg er 90% sikker på at det er veggedyr. Har helt panikk nå. Går liksom bare og venter på at de skal formere seg sånn at vi faktisk ser dem. Det går på psyken løs. Jeg tør nesten ikke reise på besøk eller ha besøk lengre. Noen med samme erfaring? Eventuelt noen gode råd fram til jeg kan ringe skadedyrselskapet på ny? Er så ødelagt om dagen og klarer ikke ta glede i noenting😭 Spoiler
Hatsumomo Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 Det du beskriver av bittene høres ut som det jeg opplevde. Det viste seg å være fuglelopper bekreftet av Anticimex. Jeg trodde også det var veggdyr først. Nå er sesong for fuglelopper. 1
Voldemort Skrevet 17. april 2023 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2023 Hatsumomo skrev (7 minutter siden): Det du beskriver av bittene høres ut som det jeg opplevde. Det viste seg å være fuglelopper bekreftet av Anticimex. Jeg trodde også det var veggdyr først. Nå er sesong for fuglelopper. Jeg prøver å ha et ørlite håp for fuglelopper, ja😅 Men synes bare det er rart at de ikke dør etter hvert. Nå har jeg jo blitt bitt i godt tre uker sammenhengende. Altså, da må de komme inn igjen og igjen. Og jeg har ikke dyr i leiligheten.. Har en liten ventilasjonsluke (eller noe i den duren) rett utenfor vinduet på soverommet da, men skjønner ikke helt hvordan de kommer inn der likevel. Men takk for svar uansett!
Hatsumomo Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 (endret) Voldemort skrev (14 minutter siden): Jeg prøver å ha et ørlite håp for fuglelopper, ja😅 Men synes bare det er rart at de ikke dør etter hvert. Nå har jeg jo blitt bitt i godt tre uker sammenhengende. Altså, da må de komme inn igjen og igjen. Og jeg har ikke dyr i leiligheten.. Har en liten ventilasjonsluke (eller noe i den duren) rett utenfor vinduet på soverommet da, men skjønner ikke helt hvordan de kommer inn der likevel. Men takk for svar uansett! Steng ventilasjonsluken. De kom inn den veien hos meg etter jeg sluttet å ha vinduet åpent. Støvsug hele soverommet, knytt en pose over støvsugerposen og kast posen i bosspannet ute. Rydd og rens takrenner etter dette (spesielt for fuglereir), og holdt alt stengt 1 mnds tid. Da forsvant de hos meg ☺️ Jeg var så sikkert på at det var veggdyr at jeg kjøpte ny seng i hysteriet 😂var godt å få bekreftet av Anticimex at det var lopper da. Endret 17. april 2023 av Hatsumomo 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 Det er virkelig høysesong for fuglelopper. Ville funnet frem en lommelykt og saumfart senga... Anonymkode: 9ae00...dfb 1
Voldemort Skrevet 17. april 2023 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2023 Hatsumomo skrev (1 time siden): Steng ventilasjonsluken. De kom inn den veien hos meg etter jeg sluttet å ha vinduet åpent. Støvsug hele soverommet, knytt en pose over støvsugerposen og kast posen i bosspannet ute. Rydd og rens takrenner etter dette (spesielt for fuglereir), og holdt alt stengt 1 mnds tid. Da forsvant de hos meg ☺️ Jeg var så sikkert på at det var veggdyr at jeg kjøpte ny seng i hysteriet 😂var godt å få bekreftet av Anticimex at det var lopper da. Hahaha oisann😂 Så sykt deilig å få bekrefta at det var lopper da! Takk for tips. Skal teste ut. 1
Voldemort Skrevet 17. april 2023 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aids? Anonymkode: c4d8d...7a8 Haha, det var det siste jeg var bekymra for i hvert fall! Skal prøve å sjekke senga nøye.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 Voldemort skrev (1 time siden): Jeg prøver å ha et ørlite håp for fuglelopper, ja😅 Men synes bare det er rart at de ikke dør etter hvert. Nå har jeg jo blitt bitt i godt tre uker sammenhengende. Altså, da må de komme inn igjen og igjen. Og jeg har ikke dyr i leiligheten.. Har en liten ventilasjonsluke (eller noe i den duren) rett utenfor vinduet på soverommet da, men skjønner ikke helt hvordan de kommer inn der likevel. Men takk for svar uansett! Fuglelopper lever og formerer seg så lenge de har tilgang til en vert. Det at du får bitt viser jo at de har vert. Spry luka med Permetrin. Ta av sengetøyet og støvsug madrassen. Sov i et annet rom i to netter mens det står sånn. Uten vert i 48 timer klarer de ikke bite lenger og du er kvitt problemet. Anonymkode: 1d77d...10b
Voldemort Skrevet 19. april 2023 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 22.11): Fuglelopper lever og formerer seg så lenge de har tilgang til en vert. Det at du får bitt viser jo at de har vert. Spry luka med Permetrin. Ta av sengetøyet og støvsug madrassen. Sov i et annet rom i to netter mens det står sånn. Uten vert i 48 timer klarer de ikke bite lenger og du er kvitt problemet. Anonymkode: 1d77d...10b Sjekka nå at ventilasjonsluka ikke går inn til rommet mitt, så det gir jo ikke mening.. Men kan de komme inn andre steder kanskje? Har støvsugd madrass og vaska sengetøy, og gjort dette flere ganger siden jeg begynte å bli bitt.. Synes derfor det er skummelt at jeg fortsetter å bli bitt - gir meg mer og mer tro på at det er veggedyr, dessverre😩
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #11 Skrevet 19. april 2023 Voldemort skrev (7 minutter siden): Sjekka nå at ventilasjonsluka ikke går inn til rommet mitt, så det gir jo ikke mening.. Men kan de komme inn andre steder kanskje? Har støvsugd madrass og vaska sengetøy, og gjort dette flere ganger siden jeg begynte å bli bitt.. Synes derfor det er skummelt at jeg fortsetter å bli bitt - gir meg mer og mer tro på at det er veggedyr, dessverre😩 Tror du kan kjøpe tape på skadedyrfirma, som du kan klistre på gulvet rundt senga evt veggen. Da fester de seg i den, og du kan evt se dem....de skal også legge fra seg avføring i madrass som er synlig. 3 lesjoner pleier å være fuglelopper. veggdyr har oftest 4-5 lesjoner etter hverandre. Jeg ble bitt i Syden i November, flere netter på rad, men skjønte det ikke før jeg kom hjem og det ble et utslett bak på lårene. Gikk til legen og han mente det var veggdyrbitt grunnet 4-5 lesjoner. Fikk dem heldigvis ikke med meg hjem, så utslettet/bittene gikk over etter et par uker.... Anonymkode: 39a70...551 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #12 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 20.29): Aids? Anonymkode: c4d8d...7a8 Løk. Anonymkode: 3445b...fc6 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #13 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 14.29): Aids? Anonymkode: c4d8d...7a8 Det var det første jeg tenkte også. Dette høres akkurat ut som da jeg hadde Aidskreft. Anonymkode: d43d7...4e0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #14 Skrevet 20. april 2023 På jobb bruker vi limfeller ved mistanke om veggdyr. Anonymkode: 0e3c1...ef4 1
Voldemort Skrevet 21. april 2023 Forfatter #15 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 11.05): På jobb bruker vi limfeller ved mistanke om veggdyr. Anonymkode: 0e3c1...ef4 Har anskaffet noe fra skadedyrbutikken nå. Håper det kan plukke det opp hvis det er veggedyr.
Voldemort Skrevet 21. april 2023 Forfatter #16 Skrevet 21. april 2023 Har også oppdaget masse små blåmerker rundt enkelte av bittene.. De gjør ikke vondt, men jeg begynner jo å se litt mishandla ut etter hvert😅
Voldemort Skrevet 30. april 2023 Forfatter #17 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 11.05): På jobb bruker vi limfeller ved mistanke om veggdyr. Anonymkode: 0e3c1...ef4 Er det kun veggedyr som går i limfellene? Satt opp noen for et par dager siden, og i dag så jeg et dyr i den ene. Klarer ikke se tydelig om det er veggedyr eller fugleloppe siden den ligger litt "sammenskvist", men regner med det er veggedyr og er nå 99,9% sikker på at bittene mine kommer fra de jævlene😭 Angster skikkelig nå. Har jo vært på besøk hos mange den siste måneden, så frykter at noen dyr kan ha blitt med videre til andre også. Er psykisk utslitt nå og redd hele sommeren blir ødelagt av dette. Leser om mange som må gjennom flere runder med bekjempelse da de ikke får tatt alle dyrene i første forsøk. Er så lei meg nå
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #18 Skrevet 30. april 2023 Kan du legge ut bilde? Anonymkode: 50579...1bd 1
Voldemort Skrevet 30. april 2023 Forfatter #19 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kan du legge ut bilde? Anonymkode: 50579...1bd Hvordan gjør jeg det?🤔
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #20 Skrevet 30. april 2023 Voldemort skrev (32 minutter siden): Hvordan gjør jeg det?🤔 Du trykker på boksen som det står «legg til filer» Anonymkode: 8329b...754
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå