AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Der barnet har vært sykt. Finnes det noen lov.rundt det? Anonymkode: 65341...f6c
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Der barnet har vært sykt. Finnes det noen lov.rundt det? Anonymkode: 65341...f6c Lurer på om det er du eller den andre som er vanskelig her? Eller vil lage trøbbel? Anonymkode: aa731...90a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #3 Skrevet 17. april 2023 Finnes vel ingen lov ang samvær, hvis en ikke har gått til rettsak. Handler om samarbeid og være rause med hverandre. Anonymkode: d2d0b...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Der barnet har vært sykt. Finnes det noen lov.rundt det? Anonymkode: 65341...f6c Barnet har vært syk og har dermed ikke kunne komme på samvær, derfor vil den ene foreldrene ha ekstra samvær ? Det er ikke foreldrene som skal ha samvær, det er barnet. Det beste for barnet er nok å bare gjøre som man pleier, er man syk er man syk, sånn er det bare - det får forelderen bare takle. Anonymkode: 1b2fc...283 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 Dersom samvær utgår grunner samvær må man bli enige om en ordning. Normalsituasjonen er at man følger normal samværsordning uansett. Anonymkode: 6f381...605 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 Bare følg normal samværsplan. Er barnet sykt så har barnet godt av å slippe reise til den andre forelderen. Spnt skjer og ingen kan noe for det. Anonymkode: 74c86...d30 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Ee det ingen grenser for hva man forventer lovregulert? Anonymkode: 4ef6d...76b 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Hos oss så følger vi samvær selv om barnet er syk. Kan ikke barnet være syk hos den andre forelderen? Og hvis du absolutt mener at barnet må være hos deg fordi h*n er syk så bør samværet flyttes til da barnet er frisk igjen. Det er jo en selvfølge at man gjør det for barnet sitt slik at h*n får være sammen med sin andre forelder! Anonymkode: e01f2...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 Jeg hadde lett gitt far ekstra dager samvær om barnet ble sykt. Skulle bare mangle! Ungen savner vel faren sin. Anonymkode: fc0d9...12c 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hos oss så følger vi samvær selv om barnet er syk. Kan ikke barnet være syk hos den andre forelderen? Og hvis du absolutt mener at barnet må være hos deg fordi h*n er syk så bør samværet flyttes til da barnet er frisk igjen. Det er jo en selvfølge at man gjør det for barnet sitt slik at h*n får være sammen med sin andre forelder! Anonymkode: e01f2...b2a Det er ikke bestandig at å frakte ett sylt barn til en annen forelder.Drar du på jobb hver gang du er syk? Feks omgangssyke, influensa? Anonymkode: 74c86...d30
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #11 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er ikke bestandig at å frakte ett sylt barn til en annen forelder.Drar du på jobb hver gang du er syk? Feks omgangssyke, influensa? Anonymkode: 74c86...d30 Det er jeg enig i, og eneste unntaket hittil har vært omgangssyken. Jeg har aldri opplevd at barnet ikke ønsker å bruke 10 min i bil for å komme seg til den andre forelderen til tross for sykdom. Hun har også hatt ønske om å dra selv om hun har omgangssyken, men pga smittefare så har jeg og pappaen sagt nei til det. Jeg drar ikke på jobb ved omgangssyken, det har jeg ikke lov til. Influensa har jeg aldri hatt så jeg vet ikke om paracet og ibux hadde gjort susen slik at jeg hadde reist på jobb. Har dog vært på jobb til tross for corona, bihulebetennelse, forkjølelse og halsbetennelse. Anonymkode: e01f2...b2a
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #12 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Der barnet har vært sykt. Finnes det noen lov.rundt det? Anonymkode: 65341...f6c Hva er situasjonen - barnet ble syk før samvær, så det ble avlyst? Eller - barnet ble sykt i løpet av samværet, så dagene gikk bort i sykdom? Dette burde dere ha nedskrevet i samværsavtale, hvordan skal løses. Finnes ingen lover/regler som regulerer. Det vanlige er nok at vanlig samvær følges uansett. Om barnet er for syk til å reise er det vanlig å ha i samværsavtalen hvordan samværet tas igjen så snart barnet de friskt nok. (Merk - ikke nødvendigvis helt frisk, men frisk nok til å dra til den andre foreldren). Om barnet blir syk i løpet av samværet er det ikke vanlig at en får tatt det igjen med nytt samvær. Men om barnet er veldig sykt og ikke bør flyttes, er det vanlig at samværet utvides et par dager til barnet er friskt nok til å reise. Men dere foreldre må bli enige, og få det nedskrevet i samværsavtale. Blir dere ikke enige, og/eller du mistenker samværssabotasje? Så må du ta det til retten. Begynn å samle dokumentasjon. Anonymkode: 04d27...900
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #13 Skrevet 17. april 2023 Hvor mye har du ungen? Er det annenhver helg eller 50%? Litt vesentlig iht spm ditt. Ungen som har rett på samvær foresten Anonymkode: 08c53...bfe
Lacy Skrevet 17. april 2023 #14 Skrevet 17. april 2023 Det er som en over her sier; Det er barnets samvær og barnets krav på tid med begge foreldrene. Barnet vil som oftest ønske, og ha godt av å være med den andre forelderen selv om barnet er sykt. Foreldrene må ta ut sykedager som samsvarer med behovet. Dersom det av ulike grunner ikke har blitt gjort slik, kan man heller ta det igjen på et senere tidspunkt, hvor det er beleilig eller behov.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #15 Skrevet 17. april 2023 Nå vi hadde en dag i uken og annenhver helg. Så ble barnet hos den som hadde ungen ble syk. Med mindre det var velveide grunner til ikke å gjøre det. Å flytte på barn frem og tilbake i syk tilstand er ikke beste for barnet, med mindre det er gode grunner for det. Dog vet jeg om menn som ikke er far nok til å ta ansvar for sine syke barn. Så skjønner godt at det ikke alltid er et alternativ for alle, slik vi gjorde det. Avtalen var også at barnet kunne dra hjem til mora om ungen ønsket det selv, når syk. Men det tror jeg aldri var noe tema. Selv veldig liten mellom ett og 3år. Derfor også vi hadde annenhver helg, fordi ungen var fir liten til 50%deling. Som også var det beste for barnet. Av og til hadde vi noen ekstra dager, da vi så det var behov for det iht relasjonen til far. Da en helg ble litt kort for å bygge god kontakt Hvis du har ungen annenhver helg, så blir det jo 3 uker imellom besøk. Så kan jo tilby å ha noen dager ekstra evnt. Men sånt må du spørre om passer og er ok. Skal du krangle på det , viser du ikke at du er opptatt av barnet, men deg selv. Anonymkode: 08c53...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå