AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Jeg har vært sykmeldt 2 måneder. Først 100%, så 50% også snart 30%. Jeg har ikke tatt barnet fri fra barnehagen. Utenom ved sykdom, sykehusbesøk og slike ting. Jeg har to jobber da, så sykmeldt fra den ene. Jobbet 2 dager regelmessig hos den andre og noen helger. Pluss fulltid skole ved siden av. Er det dårlig av meg? Anonymkode: 16bf1...05d
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har vært sykmeldt 2 måneder. Først 100%, så 50% også snart 30%. Jeg har ikke tatt barnet fri fra barnehagen. Utenom ved sykdom, sykehusbesøk og slike ting. Jeg har to jobber da, så sykmeldt fra den ene. Jobbet 2 dager regelmessig hos den andre og noen helger. Pluss fulltid skole ved siden av. Er det dårlig av meg? Anonymkode: 16bf1...05d Din egen samvittighet er det beste svaret på det. Har du ren samvittighet hadde du vel ikke trengt å spørre her? Anonymkode: 005f9...6c6 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 Nei. La barnet kose seg. Ikke si du er syk hjemme. Anonymkode: 81787...4f0
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 Hvorfor skulle det være dårlig av deg? Det hadde heller vært dårlig av deg å ta barnet fri slik at du brukte lengre tid på tilfriskning all den tid staten lønner deg for å være hjemme og bli frisk 🤔 Anonymkode: 4433e...60b 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har vært sykmeldt 2 måneder. Først 100%, så 50% også snart 30%. Jeg har ikke tatt barnet fri fra barnehagen. Utenom ved sykdom, sykehusbesøk og slike ting. Jeg har to jobber da, så sykmeldt fra den ene. Jobbet 2 dager regelmessig hos den andre og noen helger. Pluss fulltid skole ved siden av. Er det dårlig av meg? Anonymkode: 16bf1...05d Du er jo sykemeldt fordi du er syk. Barnet ditt har null behov for å gå hjemme og kjede seg med deg når det kan ha det moro med venner og få et pedagogisk riktig opplegg i barnehagen. Det barnet har behov for er en eller helst to foreldre som tar vare på egen helse slik at de ikke blir alvorlig syke eller dør i barnets umiddelbare fremtid. For det vil påvirke barnet negativt. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Din egen samvittighet er det beste svaret på det. Har du ren samvittighet hadde du vel ikke trengt å spørre her? Anonymkode: 005f9...6c6 Og hvorfor har vedkommende dårlig samvittighet, tror du? Fordi kvinner (la oss være ærlige: det er nesten alltid kvinner) får en kick av å hakke på andre damer når de ligger nede. Ute i den ordentlige verden kaller vi det mobbing. Blant mødre heter det, uklart hvorfor, enten «mammahjertet» (som gir damer rett til å mobbe alt fra egne unger til andre mødre!) eller «mammamafiaen». Begge deler er folk man ikke skal søke blidgjøre. Faktisk vet man at man gjør ting riktig her i livet ved at de kommer med kritikk. Anonymkode: 05ebb...da6 2 2 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Helt ærlig, ja det er dårlig. Anonymkode: 99642...b91 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 Nei du er jo sykemeldt. Når barnet går på skolen har du ikke nå valg så da blir det lettere for samvittigheten din 😛 på 5,5 år har jeg hatt EN sykedag for meg selv, ellers har alltid barna vært syk samtidig. Det er tungt. Den dagen jeg fikk være syk i fred var helt nydelig, jeg satt virkelig ikke nok pris på å være syk alene da jeg var barnløs😂 Anonymkode: 1beeb...a07
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #11 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Helt ærlig, ja det er dårlig. Anonymkode: 99642...b91 Troll Anonymkode: 59bd3...610 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #12 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Din egen samvittighet er det beste svaret på det. Har du ren samvittighet hadde du vel ikke trengt å spørre her? Anonymkode: 005f9...6c6 Jeg kan være skikkelig syk og melde fra om at jeg er hjemme fra jobb en dag. Kan likevel ha dårlig samvittighet for at en kollega må steppe inn i en brukeromtaler for meg. Utrolig dumt av meg, dårlig samvittighet helt uten grunn. Anonymkode: 6bfa3...64b 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. april 2023 #13 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Helt ærlig, ja det er dårlig. Anonymkode: 99642...b91 Det er dårlig å ikke ha barnet hjemme og kjede seg med sykemeldt mor🤣
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #14 Skrevet 17. april 2023 Selvsagt er det ikke dårlig. Man er jo syk på et eller annet vis når man er sykemeldt. Anonymkode: 08f80...4e2
Blåpille Skrevet 17. april 2023 #15 Skrevet 17. april 2023 Det er ikke det samme å ha barna hjemme nå som før. Tidligere var det jo mange hjemme med ungene sine, slik at det gjerne var andre barn å leke med. Ikke det samme å dilte etter forelderen hele dagen. Av og til, ja. Men ikke fast.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #16 Skrevet 17. april 2023 For min del kommer det an på hvor dårlig man er. Alle sier at barna har det best på barnehagen, men det er ønsketenking. Barna har det aller best hjemme med foreldrene sine. Men så har man dessverre ikke alltid mulighet til det. Uansett, er du veldig dårlig skal du selvfølgelig ikke å tvinge deg selv til å ha barnet hjemme. Det går an at barnet har kortere dager eventuelt, men det er jo helt opp til deg. Anonymkode: a4c8e...87c
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #17 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For min del kommer det an på hvor dårlig man er. Alle sier at barna har det best på barnehagen, men det er ønsketenking. Barna har det aller best hjemme med foreldrene sine. Men så har man dessverre ikke alltid mulighet til det. Uansett, er du veldig dårlig skal du selvfølgelig ikke å tvinge deg selv til å ha barnet hjemme. Det går an at barnet har kortere dager eventuelt, men det er jo helt opp til deg. Anonymkode: a4c8e...87c Dette Anonymkode: a1f3c...fcd
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #18 Skrevet 17. april 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Din egen samvittighet er det beste svaret på det. Har du ren samvittighet hadde du vel ikke trengt å spørre her? Anonymkode: 005f9...6c6 I motsetning til menn har kvinner dårlig samvittighet for det meste. Selv om det er uten grunn eller ikke. Anonymkode: 9d08a...b37 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå