Gå til innhold

Fikk en dråpe brun saus inn på øyet under oppvasken, er redd for å miste synet :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

under oppvasken i sted skulle jeg skylle en panne, hadde varmt vann ned i pannen og det spratt en skvett med brun saus inn i øyet. vanlig brun saus som jeg hadde til fiskekakene. Det var litt lunkent, og ikke helt kokvarmt kjentes det ut som. Har fått helt på hjernen at sausen etser opp øyet mitt langsomt og er redd for å gradvis miste synet på øyet. Får ikke tak i optiker eller øyelege nå i kveld tror jeg, og er redd for å bli avvist av vanlig legevakt. Jeg har allerede skjeve hornhinner på dette øyet og ser dårligere enn det andre øyet så det er vanskelig å estimere om jeg har fått begynnende synssvekkelse på øyet som fikk sausen inn på seg. Har holdt på med øyekontroll nå i ettermiddag men det er vanskelig å si om øyet har blitt svekket eller om det bare er den vanlige "skjev hornhinne effekten." Øyet er ikke så vondt, men hvis jeg kjenner etter, føles det kanskje litt "varmt" ut. Jeg har vasket øyet med våt klut og øyedråper (thealoz duo uten konserveringsmiddel, har ikke annet i hus)Akkurat når det kommer til øynene blir jeg fort redd, har også noen eldre i familien med grønn stær. Jeg får ikke skikkelig optikertest i kveld siden de har stengt. Har litt noia nå for å være ærlig :(

Anonymkode: a45e5...3b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at vi spiser brun saus? Det vil ikke etse opp øyet. 

Anonymkode: 428e9...60d

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du litt helseangst? Dette er IKKE farlig….. 

Anonymkode: 2cfa7...232

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir blind av brun saus på øyet så er det en heftig saus du lager. Bruker du en to desiliter salmiakk i den sausen?

Anonymkode: 3c13f...252

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Men du klarer å skrive et langt innlegg om det...da er det ingen krise faktisk!

Anonymkode: 861e8...e5e

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

slapp av du blir ikke blind eller noe. Holder at du vasker øyet ditt og tørker det. har du helseangst? 

Anonymkode: 04c49...fea

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hø? Det er saus ikke sement..skrinlegg det og slutt å hiv andre ting inn i øyet. 

Anonymkode: 9d7eb...c1b

• Liker 6
Skrevet

Du vil ikke miste synet av litt brun saus... du trenger ikke optiker. Du klarer å skrive og se nå. Har du helse angsten?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vask øyet,  brun saus er ikke farlig. Zalo hadde vært verre faktisk...

Anonymkode: 17c4d...be4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg knakk opp en ampulle med morfin og fikk en sprut morfin i øyet

Det gikk også bra 

Anonymkode: 85fde...bde

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei nå har du virkelig gjort det. Om ikke optikeren er å få tak i så må du nok ta en tur til legevakten ASAP.

😜

Anonymkode: 32e6a...f2a

AnonymBruker
Skrevet

Det er brunsaus, ikke blåsyre. 

Anonymkode: 20e1d...975

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk brunsaus i øret en gang jeg vasket opp og det spratt brunsausdråper i en skikkelig roundkick rett inn i trommehinnen og nå er jeg døv. 

Jeg har også blitt dummere av å lese innlegg på kg. Men heldigvis så er hjernen så fantastisk at når noen hjerneceller dramatisk gjør ende på livet sitt fordi de ikke orker fler syke innlegg, så kan andre celler ta over den oppgaven... Så nå er jeg døv, litt dum og halt. 

Anonymkode: cf682...0b1

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det pasienter som deg som gjør at jeg må vente i flere timer på legevakta når jeg faktisk er skikkelig syk?😅

Anonymkode: cecd6...063

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan ta det helt med ro. Du blir ikke blind av brunsaus. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du forklare meg hvordan brunsaus som du spiser skal kunne klare å gi etseskader på øyet?

Anonymkode: 765e1...b6a

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser du fiskekaker med brun saus?????

Anonymkode: 0f183...a8d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager slags saus lager du? 🙈

Anonymkode: 8b018...120

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiser du fiskekaker med brun saus?????

Anonymkode: 0f183...a8d

Det var det du hang deg opp i? Jeg er ikke TS, men jeg kan informereom at fiskekaker spises med brun saus (ikke kjøttkakesaus) og fiskeboller med hvit saus.

Anonymkode: 427ac...226

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ny legendeproblemstilling🤣

Anonymkode: bb422...aab

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...