AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Min Labrador er snart 3 år. Han er operert for AD på begge albuer, og har så og si vært haltefri siden. Nå har han hatt en periode med halting igjen. Han er også under utredning for allergi, og har 8 uker med kun allergifor nå. Ingen godbiter, ingen bein eller middagsrester. Heldigvis er han ikke kresen, så han spiser godt, og synes de forkulene er ok som belønning. Og i dag, etter mange dager uten halting var vi på tur med en annen hund. De lekte og koste seg, og jeg så gleden lyse i øynene hans! Og han ville ikke inn i bilen da turen var over. Han gjorde sin sterkeste protest, han satte seg bestemt ned på baken, med ryggen mot bilen. Men etter den turen, så er han dessverre halt igjen! Jeg er så lei meg for han! Jeg har hatt flere hunder med normale og gode hundeliv, men jeg føler at han ikke får det pga dette med både halthet og allergi. Jeg vil jo at han skal kunne løpe fritt med en annen hund, og kunne gjøre det hver dag. Men det kan han nok ikke. Vi har tidligere hatt to hunder, nå har vi bare han. Så det er ikke hver dag han får løpe og leke med en annen hund. Jeg vil at han skal kunne kjenne gode lukter fra kjøkkenet og vite at han også får en smak. Og ikke bare noen forkuler som erstatning. Akkurat nå er jeg så lei meg for at han får et begrenset liv! Anonymkode: 13e75...7f9 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 Men du gir han sitt beste liv. Det betyr uendelig mye ❤️ Anonymkode: a6cf9...958 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #3 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men du gir han sitt beste liv. Det betyr uendelig mye ❤️ Anonymkode: a6cf9...958 Takk for at du synes det, men det er ikke nok. Jeg føler på det hver dag. For han har masse energi, som han ikke får nok utløp for, selv om han får mye "hjernetrim". Anonymkode: 13e75...7f9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for at du synes det, men det er ikke nok. Jeg føler på det hver dag. For han har masse energi, som han ikke får nok utløp for, selv om han får mye "hjernetrim". Anonymkode: 13e75...7f9 Men det er ikke på deg. Slik er bare livet innimellom. Fokuser heller på alt du faktisk klarer å gi han. Han er utrolig heldig som har deg i livet sitt, med de forutsetninger han ble gitt. Anonymkode: a6cf9...958
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 Forstår hva du føler. Når en hund ikke kan gjøre typiske hundeting, leve et typisk hundeliv,så bør den desverre få slippe. Anonymkode: 44665...8ff 2
Maskinfører Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 Har han vært så mye i aktivitet så kan det vel hende han er bedre i morgen ? ❤️
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Har han vært så mye i aktivitet så kan det vel hende han er bedre i morgen ? ❤️ Ja, han blir jo bedre, og om et par dager halter han ikke lenger. Men jeg må bare håpe at det holder da, at han ikke blir halt igjen. Sånn har det vært før, og det er like trist hver gang. For en hund skal jo ikke være halt etter en halvtimes lek med en annen hund. Det skal bare ikke være sånn. Når vi drar ut på tur med han løs uten annen hund, så blir han ikke så lett halt, men det er fordi han ikke bruker seg fullt så mye da. Og han kan jo gå i bånd og unngå å bli halt. Så det er vel sånn det blir framover. Men det er leit for han å få et så begrenset liv. Anonymkode: 13e75...7f9 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Det beste for hunder er for beregnet på hunder, ikke "godlukt fra kjøkkenet og vite han får en smak" altså... Dessuten, det er litt merkelig at en som påstår de er så glad i hund har så lite forståelse for hvordan en hunds fysikk trenger tid på å heles? Anonymkode: b3fc2...8fb
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det beste for hunder er for beregnet på hunder, ikke "godlukt fra kjøkkenet og vite han får en smak" altså... Dessuten, det er litt merkelig at en som påstår de er så glad i hund har så lite forståelse for hvordan en hunds fysikk trenger tid på å heles? Anonymkode: b3fc2...8fb Hva mener du med det? Han ble operert da han var 1 år. Nå er han snart 3. I mellomtiden har han selvsagt hatt sine 10 ukers rehabilitering etter operasjon og opptrening etter det. Så har han vært haltefri siden det, men nå de siste to mnd hatt et par perioder med halting. Jeg er lei meg fordi han igjen halter, og dessuten utredes for allergi. Det er ikke noe jeg ønsker for hunden, og jeg skulle ønske han kunne hatt et normalt liv. Han har mye energi, og jeg synes det er trist at han må begrenses. Det er vondt å se han halte rundt nå, og jeg ser at han beveger seg så lite som mulig. Det blir nok å være i ro noen dager nå. Hunder opplever lukter veldig sterkt, og det har faktisk betydning for dem å få smake på godlukten fra kjøkkenet. Jeg har hatt hunder i mange år, og vet at de har færre smaksreseptorer enn oss mennesker. Likevel betyr det mye for dem å få smake. Jeg synes godt hunden min kan få kokte grønnsaker og kjøtt. Men det kan han ikke få nå, og det synes jeg faktisk er litt trist for hans del, for jeg vel han har veldig lyst på det, selv om du sier at hundefor er det beste for han. Det er kjedelig å få de samme forkulene uansett. Anonymkode: 13e75...7f9 1 1
Maskinfører Skrevet 18. april 2023 #10 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 21.50): Ja, han blir jo bedre, og om et par dager halter han ikke lenger. Men jeg må bare håpe at det holder da, at han ikke blir halt igjen. Sånn har det vært før, og det er like trist hver gang. For en hund skal jo ikke være halt etter en halvtimes lek med en annen hund. Det skal bare ikke være sånn. Når vi drar ut på tur med han løs uten annen hund, så blir han ikke så lett halt, men det er fordi han ikke bruker seg fullt så mye da. Og han kan jo gå i bånd og unngå å bli halt. Så det er vel sånn det blir framover. Men det er leit for han å få et så begrenset liv. Anonymkode: 13e75...7f9 Ja vi får håpe han kommer seg er jo normalt det at man halter litt når man har brukt kroppen halter i kveld jeg også etter jeg skiftet til sommerdekk ryggen verker den også om noen dager blir jeg bra igjen jeg også nei det skal jo ikke det da men så lenge det går sånn halvveis så må han jo få leve nei hunder har en tendens til å slite seg ut passer Engelsk Setteren til kusina mi når hun reiser til utlandet han sliter seg helt ut slapper av i 3 dager etterpå før det er på,n igjen ja det er trist nå de får begrenset liv men sånn er det med oss også ❤️
AnonymBruker Skrevet 20. april 2023 #11 Skrevet 20. april 2023 Har en hund med akkurat samme problemet. Har AD og ble operert, har vært haltfri i flere år men nå går det ikke så bra lenger…. Prøver å finne en balanse mellom rolig trening og det som hunden elsker - få trene aktivt og leke med andre hunder. Siden hun blir gradvis verre så er der nok ikke så lenge til vi må «sette en strek» da hun skal slippe å leve med smerter hele tiden💔 Anonymkode: 23bcc...c37 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå