Gå til innhold

Dere med følsomme gutter, hvordan går det sosialt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TIl dere som har gutter som er en Ferdinand; som ikke stuper utfor en kant, sykler fort og sparker fotball, men som lukter på blomster, synes solnedgangen er vakker, som liker å være med jentene, liker mer "jentete" farger og leker - hvordan har det gått sosialt på skolen?

Hvordan har det gått for dere med gutter som ikke passer inn i bil-dinosaur-blå-kategorien?

Anonymkode: c1796...21c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min 14 åring har det fint sosialt. Han er mye med 6-7 jenter i klassen, og noen eldre gutter som er litt mer lik han. Han er også veldig familieorientert, i tillegg til å trives godt i eget selskap. På ettermiddagen og helger liker han best å være hjemme, han blir fort sliten av mye folk og aktiviteter. Han blir invitert med på ting av både jentene og de eldre guttene, noen ganger sier han ja og andre ganger nei. 

Anonymkode: 74d86...c9e

• Hjerte 1
Skrevet

Har en sånn som går i syvende nå. Helt ærlig går det ikke kjempebra. Men han har stort sett noen (jenter) å være med i friminuttene. I tillegg til å være følsom er han også veldig sær, og vil helst snakke om ting jeg (og helt sikkert ikke jentene i klassen) ikke skjønner meg på, som hvordan det hadde vært å bo på Jupiter om tyngdekraften eller noe med lysets hastighet (???), klarer ikke komme med eksempler fordi jeg ikke skjønner mesteparten av det han sier 🤣 Men er veldig blid og glad og hyggelig, og liker å ake, og å lage ting og sånt. Han uttrykker ingen misnøye med at han egentlig ikke har noen gode venner. Flere av søsknene hans er også mest hjemme, selv om de har masse venner og stadig blir invitert /mast med på ting. Har en eldre jente som alltid har vært kjempepopulær, hun har alltid likt de "perfekte" tingene, og er "kul", hun sliter mye mer fordi hun føler så press på seg selv, og er hele tiden redd for å gå glipp av ting, eller at noen andre plutselig skal overta hennes rolle. Den rare/følsomme er på en måte inneforstått med at han aldri kommer til å være den folk flokker seg rundt, og har funnet masse ting han liker å bruke tid på alene. 

AnonymBruker
Skrevet

Min har alltid hatt jentevenner. Blomstra mer sosialt på vgs, da havna han i en god klasse og utvikla vennskap med både gutter og jenter. Han er trygg på seg selv og har det godt. Jeg har brukt mye tid på å bekymre meg for mobbing og om han vil passe inn gjennom oppveksten hans men det har virkelig vært tid jeg kunne brukt på andre ting.

Anonymkode: 370cc...d1b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gutt selv, men broren min er en Ferdinand-type. Han har tilsynelatende alltid hatt det bra sosialt. Han har hatt en liten gjeng han gikk godt overens med, både gutter og jenter. Han har stort sett alltid hatt kjæreste fra ungdomsskolen av. Ikke den samme, men det har vært langvarige forhold. 

Jeg er er litt samme type, men jente, og jeg strevde sosialt i ungdomstiden. Jeg har vært mye mer opptatt av og bekymret for hva andre tenker om meg enn han, og strevd etter å passe inn over alt. Han har funnet sine venner, og holdt sammen med dem. 

Anonymkode: 4e77b...d8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...