Gå til innhold

Har alle H&M-butikker begynt å kreve kvittering for å bytte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ikke noe urimelig krav å be om kvittering når noen vil bytte noe, men jeg har aldri opplevd det på H&M før (og det er MANGE år siden jeg handlet der for første gang). De gangene jeg har klart å miste kvitteringen, har jeg alltid fått bytte i tilgodelapp (og det har virket som dette er vanlig praksis i disse butikkene).

I dag gikk jeg for å bytte en jakke som er i sortimentet, med prislapp på, men som jeg har klart miste kvitteringen til. Fikk blankt avslag og må fremskaffe kvitteringen for å få bytte den. Flere som har opplevd å få avslag på bytte uten kvittering eller er det bare min lokale butikk? Greit å vite 😊 Og ja, jeg skal ta bedre vare på kvitteringer fremover 😆

Anonymkode: faa33...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bytting mot kvittering s pleier man å kunne få pengene tilbake. Uten kvittering bare tilgodelapp.

Men er du kundeklubbmedlem?  Da har de sikkert kvitteringen din i datasystemet sitt.

Anonymkode: a8d73...a1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte du med kort? Da godtar de vel kvittering fra nettbank? Eller er du HM medlem, kanskje? Da ligger kjøpet under Mine bestillinger - Butikk-kvitteringer i HM appen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg måtte bytte en bukse på H&M for over ett årstid siden, og den ene H&M (der jeg kjøpte buksen) - fikk jeg ikke bytte, hadde ikke kvittering. Gikk så til en annen H&M i nærheten og der fikk jeg gledelig bytte bukse, skulle jo bare bytte størrelse. Hadde ikke revet av noen lapper eller sånt. 

Så dette praktiseres nok forskjellig av de forskjellige ansatte, så tenker jeg at de som er relativt nye med all sannsynlighet sier «nei» til å bytte uten kvittering, selv om alle lapper er i behold.

Anonymkode: 17b24...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er ikke noe urimelig krav å be om kvittering når noen vil bytte noe, men jeg har aldri opplevd det på H&M før (og det er MANGE år siden jeg handlet der for første gang). De gangene jeg har klart å miste kvitteringen, har jeg alltid fått bytte i tilgodelapp (og det har virket som dette er vanlig praksis i disse butikkene).

I dag gikk jeg for å bytte en jakke som er i sortimentet, med prislapp på, men som jeg har klart miste kvitteringen til. Fikk blankt avslag og må fremskaffe kvitteringen for å få bytte den. Flere som har opplevd å få avslag på bytte uten kvittering eller er det bare min lokale butikk? Greit å vite 😊 Og ja, jeg skal ta bedre vare på kvitteringer fremover 😆

Anonymkode: faa33...cb5

Reis til en annen HM butikk og prøv der, eller gå tilbake en annen dag og spør en annen ansatt. Det burde ordne seg. Har fått nei før jeg og, men av andre ansatte har det gått helt fint, så dette er nok individuelt. 

Anonymkode: 17b24...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...