Gå til innhold

RS- virus

Anbefalte innlegg

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Mini-Alex har fått RS- virus :tristbla: . Hun er ikke så dårlig at hun har blitt lagt inn ( ennå) men vi har fått beskjedo mat ble hun dårligere så må vi inn. Hun har foreløpig fått ventoline og noen dråper som er slimoppløsende.

Fikk beskjed hos legen at det nesten er en epedemi av Rs virus nå hos

små, det var ekstremt mange som hadde det. Men det er jo ikke rart når det tar 1 uke å få svar på blodprøven, i løpet av den uken rekker de jo å smitte en hel haug med unger.

Noen med erfaringer?

Er ikke noe morsomt dette her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke stor erfaring men poden lå på SIA da han var 6 mnd i nesten et halvt døgn. De var veldig flinke og tok mange prøver av ham. De var usikre. Etter flere timer fikk vi tilslutt reise hjem kl. 04.00. Prøver viste at det ikke var RS selvom det også dengang var epidemi-tilstander.

Lykke til med Mini-Alex! :)

Skrevet

Hei

Så skummelt da....Hva var symptonene?God bedring til lille alex!

Gjest Gamle Alex
Skrevet (endret)

Klippet ut fra lommelegen.no

Grunnen til at RS-viruset er så frykta er at det er ekstremt smittsamt, og at det i verste fall kan gje alvorleg sjukdom hos dei yngste og minste spedborna og hos born med alvorlege kroniske sjukdommar.

http://www.lommelegen.no/art/art1751.asp

Deler av sitatet er fjernet, og link til artikkelen er lagt inn.

Druscilla - mod

Endret av Druscilla
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med viruset, men vil bare si at vi har fått råd fra jordmor om å holde småen unna kjøpesentere nå i vinter (han er ikke født enda) for å redusere faren for å bli smittet. Hun anbefalte også å holde ham unna barnehagebarn, hvis man har mulighet til det.

Håper alt går bra med Mini-Alex!

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Jeg har ikke erfaring med viruset, men vil bare si at vi har fått råd fra jordmor om å holde småen unna kjøpesentere nå i vinter (han er ikke født enda) for å redusere faren for å bli smittet. Hun anbefalte også å holde ham unna barnehagebarn, hvis man har mulighet til det.

Håper alt går bra med Mini-Alex!

Jøss det var da voldsomt

Hva gjør en hvis man har barnehage barn som søsken da?man kan jo ikke låse seg inne hele vinteren heller

Skrevet
Jøss det var da voldsomt

Hva gjør en hvis man har barnehage barn som søsken da?man kan jo ikke låse seg inne hele vinteren heller

Nei, det var vel det hun mente med å si at man skulle prøve å holde dem unna barnehagebarn hvis mulig. Jeg så nettopp et innslag om RS-viruset på God Morgen Norge nå, og der sa de også at man burde holde eldre barn (som er forkjølet) unna ansiktet til de små barna.

Må bare legge til at jeg absolutt ikke mente det med forholdsreglene som en kritikk av deg, Gamle Alex! :)

Gjest Gamle Alex
Skrevet

sånn tok jeg det overhode ikke :)

Så også innslaget og vi var nok kanskje ikke flinke nok til å holde storesøster borte, men jeg synes det er fryktelig vanskelig.

Det er tøft nok og få en familiemedlem til også blir man behandlet som omman skulle ha pest når man er syk.

men det at det tar over 1 uke å få svar på prøver må jo være en av hovedgrunnene til at det har spredd seg så fært. Kan tenke meg det er mange somkun tror det er forkjølese også lenge de er feberfrie sendes de i park og barnehage for de smitter andre barn som igjen smitter småsøsken .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...