Gå til innhold

Er det noen landlige strøk på Østlandet som har mange velstående mennesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke si Asker for det er vel strengt tatt ikke landlig nok. Men jeg tenker på litt sånn herregårder med stor og flott eiendom. 

Anonymkode: 4ed5c...38f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregårdene ligger spredt, de finnes ikke et spesielt sted. Men jordbruksområdene nord for Oslo (Jevnaker og deromkring) er vel kjent for mange store gårdsbruk? 

Anonymkode: 383a8...707

AnonymBruker
Skrevet

Losby gods i Lørenskog. 

Flotte rikmannsboliger i Sørkedalen og Maridalen. 

Det er også noen fine hus inntil marka i Nittedal, men ikke herregårder. Og fine store gårder i Gjerdrum, Ullensaker og Nannestad. En del av de nye hestegårdene er veldig fine.  Men det er ikke egne strøk med rikmannsbønder liksom. 

Husk at Norge har ikke hatt noen adel sånn som i Sverige, så det er lite herregårder.

Anonymkode: 24c01...c01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Asker er ikke landlig nok? Det kommer vel an på hvor man bor hen? Asker er jo rimelig stort! Her jeg bor er det tett bebyggelse, men likevel jorder overalt. En og annen stor gård med storslått hovedhus er det også her.

Ellers finnes vel tilsvarende i Lier.

Anonymkode: a198b...65b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ringerike 

Anonymkode: 45bfe...4fe

AnonymBruker
Skrevet

Svelvik/Berger 

Anonymkode: d687b...881

AnonymBruker
Skrevet

Relativt høy gjennomsnittsinntekt i Son. 

Anonymkode: 63b1d...8bc

AnonymBruker
Skrevet

Nøtterøy?

Anonymkode: 57841...0af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jada, det er det.

Kan jeg spørre om hvorfor du lurer på dette?

Anonymkode: db2ec...3d9

AnonymBruker
Skrevet

Asker er jo veldig landig, jeg kan se gjordbruk fra her jeg bor og hører både foss, fugler og en bondegård med huskyer 😅

Men hva med Lommedalen? Lier? Hakadal? Harestua er veldig landig, er det for langt nå?

Anonymkode: 96856...5c0

AnonymBruker
Skrevet

Nye bo områder med eneboliger og landlig med folk i OK jobber tenker jeg på deler av Nannestad og Maura. Stort sett folk med tilknytning til flyplassen og boligene ligger tett opp mot marka.

Var skikkelig krise der under pandemien med massevis av piloter gift med flyvertinner, fine eneboliger og 2 tesla i garasjen.

Anonymkode: 6b2fd...f0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Relativt høy gjennomsnittsinntekt i Son. 

Son er ikke spesielt landlig lenger. 

Anonymkode: f1054...0aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Son er ikke spesielt landlig lenger. 

Anonymkode: f1054...0aa

Det kommer helt an på hva man synes er landlig, det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nye bo områder med eneboliger og landlig med folk i OK jobber tenker jeg på deler av Nannestad og Maura. Stort sett folk med tilknytning til flyplassen og boligene ligger tett opp mot marka.

Var skikkelig krise der under pandemien med massevis av piloter gift med flyvertinner, fine eneboliger og 2 tesla i garasjen.

Anonymkode: 6b2fd...f0c

🤭😂

Hilsen hu fra Maura 

Anonymkode: 05d94...314

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 16.53):

Ikke si Asker for det er vel strengt tatt ikke landlig nok. Men jeg tenker på litt sånn herregårder med stor og flott eiendom. 

Anonymkode: 4ed5c...38f

Vil vel si Hedemarken samt deler av Østfold og Vestfold. Landlige områder med flesteparten av de største og mest velstående gårdsbrukene i hele Norge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...