Gå til innhold

Kan ikke alle få isblondt hår eller må jeg bruke mer lillasjampo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ba frisøren om så hvitt som mulig og det var ganske hvitt første uken. Nå en måned senere er det myyye gult og noe oransje i det. Jeg har brukt lillasjampo annenhver vask minst 10-15 ganger nå, men frisøren sa etter timen at jeg ikke ville behøve lillasjampo med det første men håret ble jo fort gult så da begynte jeg med lillasjampo. Både en fra Loreal frisøren solgte meg og en fra Fanola No Yellow som stod på nett skulle være den beste og som man må bruke hansker med fordi den er så sterk (blir blå på hendene og får ikke vasket det vekk) 

Får fortsatt ikke isblondt hår (hvitt) men har de gule og oransje tonene. Må jeg be frisøren farge enda lysere, eller bruke mer lillasjampo (problemet er at håret blir lilla om jeg har den i lenger enn to minutter) eller er det bare ikke alle som det går å få isblondt hår? 

Anonymkode: 91a63...625

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

EvoFabuloso Platinum Blonde shampoo og kur funker, men pass deg så ikke du overdriver og får blåskjær i håret. 

Endret av Carrot
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ba frisøren om så hvitt som mulig og det var ganske hvitt første uken. Nå en måned senere er det myyye gult og noe oransje i det. Jeg har brukt lillasjampo annenhver vask minst 10-15 ganger nå, men frisøren sa etter timen at jeg ikke ville behøve lillasjampo med det første men håret ble jo fort gult så da begynte jeg med lillasjampo. Både en fra Loreal frisøren solgte meg og en fra Fanola No Yellow som stod på nett skulle være den beste og som man må bruke hansker med fordi den er så sterk (blir blå på hendene og får ikke vasket det vekk) 

Får fortsatt ikke isblondt hår (hvitt) men har de gule og oransje tonene. Må jeg be frisøren farge enda lysere, eller bruke mer lillasjampo (problemet er at håret blir lilla om jeg har den i lenger enn to minutter) eller er det bare ikke alle som det går å få isblondt hår? 

Du må sitte med det lengre enn det står. Og husk på alle andre produkter du tar i håret. Hårolje Og lignende er jo gule, så setter farge i håret de også.

Anonymkode: 8c5d2...545

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du må sitte med det lengre enn det står. Og husk på alle andre produkter du tar i håret. Hårolje Og lignende er jo gule, så setter farge i håret de også.

Ja jeg har sluttet med håroljen frisøren solgte meg (som var gul, veldig rart å si jeg måtte kjøpe den syns jeg!!) og nå kjøpt kerastase absolut blonde hårolje som er blank. 

Når jeg har i lillasjampo lenger enn to minutter så får jeg lilla hår.. Mener du med lenger enn det står at det er bra å få lilla hår noen dager før det slites vekk eller å ha i så lenge som mulig uten at det blir lilla? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg har sluttet med håroljen frisøren solgte meg (som var gul, veldig rart å si jeg måtte kjøpe den syns jeg!!) og nå kjøpt kerastase absolut blonde hårolje som er blank. 

Når jeg har i lillasjampo lenger enn to minutter så får jeg lilla hår.. Mener du med lenger enn det står at det er bra å få lilla hår noen dager før det slites vekk eller å ha i så lenge som mulig uten at det blir lilla? 

Jeg sitter med olaplex i over 20 min. Har ikke prøvd kerastase.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg sitter med olaplex i over 20 min. Har ikke prøvd kerastase.

Hvilken olaplex mener du? 

Skrevet

jeg pleide å påføre loreal sin i tørt hår og satt m det en time. da ble det hvitt.

AnonymBruker
Skrevet

Mye mulig du ikke er lys nok ennå?

Anonymkode: 93c3c...35f

Skrevet

Bruk mer lillasjampo og la den virke lenger, eller be frisøren om å farge håret enda lysere.

AnonymBruker
Skrevet
Rebecca30 skrev (18 timer siden):

Bruk mer lillasjampo og la den virke lenger, eller be frisøren om å farge håret enda lysere.

Men hvis jeg lar den sitte i lenger blir håret mitt lilla som ikke går an å skylles ut men må slites ut over flere dager og flere vask. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er gult må du tilbake til frisøren og hun må ha på toner. Det er jo ikke noe du kan gjøre annenhver uke, så hør med frisøren din om du rett og slett ikke har hårtype til isblondt hår. Jeg har ikke det. Det blir kaldt, men ikke isblondt. 

Anonymkode: f16c6...47c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis det er gult må du tilbake til frisøren og hun må ha på toner. Det er jo ikke noe du kan gjøre annenhver uke, så hør med frisøren din om du rett og slett ikke har hårtype til isblondt hår. Jeg har ikke det. Det blir kaldt, men ikke isblondt. 

Anonymkode: f16c6...47c

Hun brukte toner etter fargingen og nevnte jeg kunne komme tilbake om 2-3 måneder for kun toner før ny farging om 6 måneder. Pris på toning er 900 kr per gang. Er det noe jeg egentlig bør gjøre oftere? Fins det toner man kan kjøpe på nett og bruke hjemme istedet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...