AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Er så enormt mange tråder her hvor folk skriver "Nei, vi har INGEN", særlig under corona kunne ikke folk spørre naboen om å handle for dem engang?? Hvorfor er det blitt slik at folk skaffer seg barn fullstendig uten nettverk og så gråter man over hvor slitsomt det er å få barn? Selvfølgelig er det det, it takes a village! Det skal jo være folk rundt barnet! Folk klager over at de ikke vil bruke besteforeldre som barnevakt på grunn av filleting, tanter som ikke får treffe barna osv. Barna går bare og tråkker oppå utbrente foreldre hele tiden. Skjønner dere ikke hvor skadelig dette er? Om noen sender ungene ei uke til besteforeldrene i sommerferien eller så mye som annenhver helg, så mener dere foreldrene er egoistiske. Er det egoistisk å la barn oppleve grenseløs kjærlighet fra besteforeldre? Tanter og onkler? Foreldre som er kritiske til foreldrene til vennene til barna. "Vi vil ikke ha besøk av den og den ungen fordi de er sånn og sånn". Dere reduserer jo vennekretsen til barna deres på grunn av flisespikkeri i tillegg til at dere sitter og tviholder på ungene deres OG klager over at det er slitsomt? Jeg skjønner ikke hvordan dere overlever i dere selv. Anonymkode: 6770a...106 6 2 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 Problemet er at man er ikke klar over dette før etter man får barn. Alle sier «Livet forandrer seg helt når du får barn, varsku varsku!» og alle bare «jada, jada, sikkert for deg men ikke for meg» Anonymkode: cb2af...42a 6 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #3 Skrevet 17. april 2023 Vi fikk barn uten nettverk. Foreldre mine bor 9 timer unna, hans 4. Men vi kunne ikke akkurat flytte dit foreldrene våre bor, vi har jobber og yrker som ikke fins overalt. Hadde jo venner her, om lag 50/50 om de har barn eller ikke. Prøver å avlaste hverandre så godt vi kan, men de er fortsatt så små at det blir ikke all verden. Vi ville ha barn. Vi visste at vi ikke hadde noe familie rundt her. Vi ante ikke hva vi gikk til. Men vi har gjort så godt vi kan, avlaster hverandre, er med andre folk, sosialiserer ungene. Det er ikke et alternativ å flytte nærmere familie… Anonymkode: 95644...854 6 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi fikk barn uten nettverk. Foreldre mine bor 9 timer unna, hans 4. Men vi kunne ikke akkurat flytte dit foreldrene våre bor, vi har jobber og yrker som ikke fins overalt. Hadde jo venner her, om lag 50/50 om de har barn eller ikke. Prøver å avlaste hverandre så godt vi kan, men de er fortsatt så små at det blir ikke all verden. Vi ville ha barn. Vi visste at vi ikke hadde noe familie rundt her. Vi ante ikke hva vi gikk til. Men vi har gjort så godt vi kan, avlaster hverandre, er med andre folk, sosialiserer ungene. Det er ikke et alternativ å flytte nærmere familie… Anonymkode: 95644...854 Men dere har i det minste venner. Leser veldig mange tråder her der folk sier de har NULL nettverk. Anonymkode: 6770a...106 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 Livet skjer. Thats what. Anonymkode: 84237...856 7 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 Nettverket i form av familie blir ofte valgt bort/straffet pga. bagateller. Også sitter de her inne og sutrer over mangel på nettopp nettverk. Anonymkode: 8a448...242 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Vel, vi klarte oss helt uten barnevakter frem til skolealder. Foreldrene mine bodde langt borte, vi møttes et par ganger i året. Hans bodde i utlandet. Hadde ikke behov for hjelp egentlig. Har tre barn. Er nå skilt og bor i nærheten av mine foreldre. Er ikke mye de passer nå heller. Når de gjør så er det hovedsakelig fordi de selv vil og maser om det. Anonymkode: b197a...b9c
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Pga jobb flyttet vi 100 mil unna nærmeste familie og kjente ingen. Fikk ett barn til der. Vi flyttet inn i relativt nytt boligområde så ble kjent med flere naboer, barnehagen var 200m unna og jobben 10 min unna. Vi klarte oss fint der i mange år. Vi dro «hjem» til foreldre til jul og sommer og hadde det meste av ferien der. Hadde fleksible jobber. Opplevde 2 «kriser» der jeg var alene og måtte be naboer og kollegaer av meg/min mann om hjelp, men alle stilte gladelig opp. Tenkte ikke over at vi ikke hadde barnevakt. Nytt jobbtilbud brakte oss 30 min og 1,5 t fra familie når eldste var 6. Svigers hentet i barnehage 1-3 ganger på 3 år… Ja, vi kunne dra på litt mer jobbreiser samtidig, men vi dro mer på besøk enn å trenge de som barnevakt. Anonymkode: ddc8d...06c
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 Hvorfor får folk barn og klager på lite søvn? Lite egentid? Hvorfor går folk på fylla og klager over fyllesyke? Hvorfor setter folk seg i solsteiken og klager på varmen? Anonymkode: 98112...225 5 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 Hvorfor blir folk født og klager på livet?? Anonymkode: 84237...856 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #11 Skrevet 17. april 2023 Sløve foreldre... Det eplet faller ikke langt ifra stammen. Anonymkode: d2749...fbd
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #12 Skrevet 17. april 2023 Jeg var ikke klar over hvor viktig nettverk var. Jeg har venner, men ingen som kan stille opp som barnevakt eller som kan handle for meg, for eksempel. Anonymkode: 3d632...33d 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #13 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men dere har i det minste venner. Leser veldig mange tråder her der folk sier de har NULL nettverk. Anonymkode: 6770a...106 Det er i praksis umulig å leve i et samfunn med null nettverk. Alle har noen. Men man har ulik terskel for å be om hjelp eller ta initiativ til sosiale ting. Om man ikke har nettverk før man får barn så får man det når man har barn, gjennom å bli kjent med foreldre til barnas venner osv. Anonymkode: 21872...7e2 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #14 Skrevet 17. april 2023 Merkelig så mange innlegg på KG som er sutring over ANDRES valg og ANDRES liv. Hva med å rett og slett slutte å mene så mye om hva andre gjør? Anonymkode: 594cc...3d1 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #15 Skrevet 17. april 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var ikke klar over hvor viktig nettverk var. Jeg har venner, men ingen som kan stille opp som barnevakt eller som kan handle for meg, for eksempel. Anonymkode: 3d632...33d Du har ikke venner som kan ta en tur på butikken for deg? Hvorfor kan de ikke det? Anonymkode: 3f26c...0ee
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #16 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har ikke venner som kan ta en tur på butikken for deg? Hvorfor kan de ikke det? Anonymkode: 3f26c...0ee Ikke meg som har skrevet her, men jeg føler at andre også har mer enn nok. Egentlig føler jeg heller at vi har et samfunnsproblem. Anonymkode: cb2af...42a
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #17 Skrevet 17. april 2023 Hvorfor drar folk på fylla igjen igjen og klager over at de har vondt i hodet hver søndag? Anonymkode: cb6a5...807 2
nøtta Skrevet 17. april 2023 #18 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vel, vi klarte oss helt uten barnevakter frem til skolealder. Foreldrene mine bodde langt borte, vi møttes et par ganger i året. Hans bodde i utlandet. Hadde ikke behov for hjelp egentlig. Har tre barn. Er nå skilt og bor i nærheten av mine foreldre. Er ikke mye de passer nå heller. Når de gjør så er det hovedsakelig fordi de selv vil og maser om det. Anonymkode: b197a...b9c Om dere nå er skilt så klarte dere dere ikke uten? Om dere hadde hatt mer pass så kanskje dere hadde fått ting til å fungere? Er det jeg tenker når folk så "kry" sier de klarer seg uten hjelp, men ikke får til forholdet til parter en har barn med. 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #19 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor blir folk født og klager på livet?? Anonymkode: 84237...856 Du husker at du tok en bevisst avgjørelse om å bli født? Anonymkode: d3380...531
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #20 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du har ikke venner som kan ta en tur på butikken for deg? Hvorfor kan de ikke det? Anonymkode: 3f26c...0ee De bor på den andre siden av byen og ingen av dem har bil. Det ville tatt dem noen timer tur retur, det er jeg ikke komfortabel med å be om. Anonymkode: 3d632...33d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå