Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Si jeg jobber i to forskjellige butikker som ekstrahjelp, ikke fast. Bare noen få vakter i måneden det dreier seg om. Er det ok at jeg leverer del 1 av skattekortet til begge arbeidsgiverne?
Gjest allium Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Skattesnyter blir du ikke uansett. Men du kan risikere å få en skikkelig baksmell på skatten.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #3 Skrevet 3. januar 2006 Hvordan kan man få en skikkelig baksmell om man jobber fire dager i måneden? Det kan umulig utgjøre den store summen?
Gjest allium Skrevet 3. januar 2006 #4 Skrevet 3. januar 2006 Hvordan kan man få en skikkelig baksmell om man jobber fire dager i måneden? Det kan umulig utgjøre den store summen? ← Nei, mye penger blir det ikke, men kanskje mye penger relativt sett, når man jobber så lite?
lillesky Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 Jeg ville ha gjort det som er meningen, levert del 1 til den ene og del 2 til den andre. Skattesnyter er du ikke. Men som allium sier, så kan det hende du får restskatt fordi du betaler for lite skatt.
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #6 Skrevet 3. januar 2006 (endret) Del 1 er forresten tabell, hvis det har noe å si... Gjorde dette i 2004, fikk ikke baksmell, tror faktisk jeg fikk litt igjen. Endret 3. januar 2006 av Rosin
lillesky Skrevet 3. januar 2006 #7 Skrevet 3. januar 2006 Tror de fleste har tabeltrekk på del 1 og prosent-trekk på del 2.
lillesky Skrevet 3. januar 2006 #8 Skrevet 3. januar 2006 Forresten så har du en http for mye i signaturen din.
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #9 Skrevet 3. januar 2006 Jeg har hele tiden trodd at at jeg har gjort riktig nemlig, men så ble jeg litt usikker. Trodde man skulle levere del 2 hvis man hadde en jobb nr 2 i tillegg til en full stilling.
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #10 Skrevet 3. januar 2006 Forresten så har du en http for mye i signaturen din. ← oj! der var det noe galt ja, fikset nå tror jeg.
Belit Skrevet 3. januar 2006 #11 Skrevet 3. januar 2006 Du må jo levere originalt skattekort til arbeidsgiver - du har vel ikke fått to originale skattekort eller to skattekort del 1?? Uansett: så lenge hele inntekten din innmeldes til skattetetaten beregner de riktig skatt ut ifra total inntekt, og justerer med tilbakebetaling eller krav hvis forskuddsskatt ikke stemmer med skatten. Forskuddstrekk er egentlig bare en service som gjør skattebetalingen lettere for folk.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #12 Skrevet 3. januar 2006 Forstår ikke hvorfor du skulle bli skattesnyter av den grunn, nei. Alt innrapporteres jo og blir uansett avregnet på slutten av året, om det nå blir restskatt eller du har tilgode!
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #13 Skrevet 3. januar 2006 Du må jo levere originalt skattekort til arbeidsgiver - du har vel ikke fått to originale skattekort eller to skattekort del 1?? ← Det er bare å bestille kopi på internettsidene til skatteetaten.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #14 Skrevet 4. januar 2006 Det er ikke lov å levere tabellkort til flere arbeidsgivere. Hvis du har % trekk er saken en annen, da kan du levere del 1 til flere.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #15 Skrevet 4. januar 2006 Skift til prosentrekk og si i fra til likningskontoret at du ikke har 100% stilling noe sted, da skal du normalt få lik prosent på del 1 og 2. Jeg fikk hvertfall inn mange skattekort som hadde lik del 1 og 2 fra folk som jobbet deltid ved 2 ulike butikker da jeg jobbet med lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå