AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Hei, kvinne på 21 som har slitt med forkjølelse i en uke nå og for to dager siden fikk noe jeg antar er øyekatarr eller keratitt (som nå virker mye bedre). Men idag våkner jeg med smerte/ubehag i underlivet i tillegg. Veldig mye på en gang, og usikker på hva det siste gjelder. Den ene indre kjønnsleppen min er superhoven og veldig sår. Kjennes litt ut som en kule, altså muligvis en byll eller noe sånn, men er usikker. Kjenner det uansett om jeg ligger, står eller sitter. Er heldigvis ikke alt for ille ennå, men er redd det vil bli verre. Noen som vet hva dette kan være? Om det er noe jeg kan gjøre? Antar at det er sopp, utifra hva nettet sier, men kan det være noe annet? Ikke hatt sex forresten, så ikke derfor. Prøvde tidligere å bestille time hos legen min for den mulige øyebetennelsen (før jeg tenkte noe særlig over ubehaget i underlivet), men ventetiden på vanlig time er 4 uker og venter fortsatt håpefullt på svar for akutt time. Om jeg får akutt time, er det innafor å spørre om det med den hovene kjønnsleppen min i tillegg? Om ikke, er det greit å prøve å bestille to akutt timer eller blir det forvirrende? Burde jeg vente å se om det går over først? Er det greit å gå til legevakt med slik om det skulle blitt verre? Beklager masse dumme spørsmål, sliter en del med angst og har en viktig innlevering som må inn om noen dager, så stresser en del. Veldig usikker på hva jeg burde gjøre. Tips er hjertelig velkommen Anonymkode: 41dd4...d90
anonymLala Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 (endret) En byll kan være tilstoppa kjertel f eks om det er på ett punkt. Isåfall vil det gjerne bli værre frem til det sprekker og ganske ille de siste par dagene. Du kan mulig gå til en Dr Dropin? Evnt si til legekontoret at det haster litt. Usikker på om de kan gjøre noe med det, men varer det lenge og er hemmende på den måten at du ikke kan dra på jobb kan den stikkes hull på. Mener det har vært et par tråder med samme problemstilling her tidligere om du søker litt. Enn så lenge kan du ta smertestillende og forsøke tenke på noe annet. Det ordner seg nok:-) Soppinfeksjon er vel mer sånn generelt med hvitaktig utflod, kløe osv. Endret 17. april 2023 av anonymLala
anonymLala Skrevet 17. april 2023 #3 Skrevet 17. april 2023 Her f eks. Så lenge du ikke har dratt på den en kjønnsykdom tipper jeg det er en vanlig byll som trenger tømmes/vil sprekke ila en ukes tid.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 https://underdusken.no/kommentar/hjelp-vaginaen-min-er-syk/156340 Anonymkode: bc359...c9f
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 Jeg får av og til kviser/byller, og de kan være nokså smertefulle. Beklager detaljer, men jeg har klemt dem. Ut selv. Vondt som faen, men hjelper umiddelbart. Har aldri trengt lege, men noen ganger må de visst tømmes av lege Anonymkode: 298a4...2c2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 26 minutter siden, anonymLala said: En byll kan være tilstoppa kjertel f eks om det er på ett punkt. Isåfall vil det gjerne bli værre frem til det sprekker og ganske ille de siste par dagene. Du kan mulig gå til en Dr Dropin? Evnt si til legekontoret at det haster litt. Usikker på om de kan gjøre noe med det, men varer det lenge og er hemmende på den måten at du ikke kan dra på jobb kan den stikkes hull på. Mener det har vært et par tråder med samme problemstilling her tidligere om du søker litt. Enn så lenge kan du ta smertestillende og forsøke tenke på noe annet. Det ordner seg nok:-) Soppinfeksjon er vel mer sånn generelt med hvitaktig utflod, kløe osv. Tusen takk for svar, setter pris på det. Er ærlig talt usikker på om det er en byll eller ei, men ser iallfal hovent ut. Er nesten som et ovalt område som er spesielt sårt og hovent. Klør ikke noe spesielt men har sett hvit utflod, da ikke så mye. Greit å vite at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å dø da. Håper på å få time hos fastlegen om jeg ringer inn i morgen, men er tydeligvis et veldig populært legesenter for studenter så ventetiden er lang. Så litt på Dr. Dropin nå og er greit å vite at det også er en mulighet. Tror jeg må se litt mer på om det er hovent eller en byll, siden det tydeligvis kan være to veldig forskjellige ting utifra det. Tenker å vente litt å se om det blir noe verre, har hatt problemer med byller før (tvilling) og er klar over at det kan være forferdelig vondt, men greit å vite at det kan gå vekk av seg selv. Takk for svar igjen, og for link til annen diskusjon om lignende Anonymkode: 41dd4...d90
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg får av og til kviser/byller, og de kan være nokså smertefulle. Beklager detaljer, men jeg har klemt dem. Ut selv. Vondt som faen, men hjelper umiddelbart. Har aldri trengt lege, men noen ganger må de visst tømmes av lege Anonymkode: 298a4...2c2 Haha ikke noe problem for meg med detaljer, setter nesten pris på det. Hvor store var disse? Fortsatt usikker på om området er hovent eller om det er en byll, men er definitivt større enn en vanlig kvise. Vurderte å prøve dette men er redd det vil gjøre det verre dersom dette ikke skulle vært årsaken. Anonymkode: 41dd4...d90
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Plager fra øynene + hevelse nedentil? Og du har hatt plager nedentil før (tvilling?)?. Ville fått meg en legetime ja. Kan jo være noe som går over av seg selv, men det kan jo henge sammen og. https://dermnetnz.org/topics/genital-crohn-disease Anonymkode: 973b7...867
svartkatt Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 Ikke klem på byllen. Det kan gjøre saken verre.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Plager fra øynene + hevelse nedentil? Og du har hatt plager nedentil før (tvilling?)?. Ville fått meg en legetime ja. Kan jo være noe som går over av seg selv, men det kan jo henge sammen og. https://dermnetnz.org/topics/genital-crohn-disease Anonymkode: 973b7...867 Ja, håper jeg får en i morgen eller iallfall snart dersom jeg prøver å ringe legekontoret i morgen. Har ikke sett noe om dette før, men skal lese litt på det, eventuelt nevne det til fastlege om jeg synes det kan ligge noe i det. Tusen takk! Anonymkode: 41dd4...d90
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #11 Skrevet 18. april 2023 Er nå ganske sikker på at det er en byll - er en ganske vond og tydelig rød oval form i/på den indre kjønnsveggen. Fikk time i dag for øyet så håper iallfall jeg kan nevne det og spørre om det er noe farlig og om jeg kan gjøre noe, eller om det er noe som eventuelt vil gå vekk av seg selv. Aner ikke om det er noe sammenheng med øyet, men rart at det kom samme dag som øyet plutselig ble mye bedre. Er også mye vondere i dag, og antar det sikkert kommer til å bli verre Får vel eventuelt spørre om det er noe jeg burde søke ny akutt time om. Takk for hjelp og tips de som kom med det forresten Anonymkode: 41dd4...d90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå