Gå til innhold

Triks for å slutte med Pepsi Max/koffein

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
LadyGrey skrev (1 time siden):

Jeg brukte kullsyrevann med smak som en erstatter. Var helt avhengig av Pepsi Max, men får migrene av kunstig søtning. 

De to første ukene var jævlig. 

Lykke til! 

Kullsyre i vann er det verste jeg vet. Men kanskje annen brus kan funke

Anonymkode: 203fe...dce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enkleste triks er å bare bestemme seg , for det meste sitter i hodet. Blir det litt plager så må man stå i det, det finns ingen fokus pokus her i verden. Og så er det en million ting i verden som er verre enn å ikke få sin daglige pepsiMax altså. 

Anonymkode: 766ab...032

AnonymBruker
Skrevet

Må du slutte helt da? Kanskje bare begrense deg i første omgang. 

Anonymkode: 04714...b63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje det løser seg selv med denne streiken😇

Ellers er jeg akkurat som deg, men har ikke lyst til å slutte. Dette er min eneste last, og den gir meg så mye livskvalitet🖤

Mon tro om mange max'ere har full panikk nå..? 🤔

Anonymkode: 0bfef...1f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, jeg drikker 1,5-3 liter Pepsi Max hver dag. Er lei både av utgiften og alt styret med alltid å ha i hus. Drikker ingenting annet. Har dere noen triks for å slutte? Jeg kan ikke gå cold turkey, da får jeg skjelvinger, ekstrem hodepine, fatique og blir skikkelig dårlig. Så dere som har greid det, gi meg oppskriften på en smertefri Pepsi M. stopp. 

Det er vare å slutte. Hodepine et par dager, så stabiliserer det seg tilbake uten behov for koffein.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er faktisk cold turkey med hodepinen og hele pakka. Den tiden varer ikke så lenge, og en gradvis nedtrapping vil ta mye lengre tid. Det er lettest om du kutter alt annet med koffein samtidig da det er koffeinen som bidrar til mesteparten av abstinensene. 

Anonymkode: 7bd90...12f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dårlig humør, stress og angst vanlig? Eller hadde jeg bare uflaks de dagene jeg prøvde å slutte?

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Skeptisk. Men greit nok, det sies at "tro kan flytte fjell" og folk tror jo seriøst på at kvakksalvere som gir dem sukkerpiller faktisk kurerer noe.

Jeg har ingen tro på at en kald dusj hadde kurert meg for Pepsi Max.

Kan google "isbading", kurer mye rart .. vist nok..

Anonymkode: f951d...6d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er dårlig humør, stress og angst vanlig? Eller hadde jeg bare uflaks de dagene jeg prøvde å slutte?

Veldig vanlig, men det går over etter noen dager. Det er koffeinen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kan google "isbading", kurer mye rart .. vist nok..

Anonymkode: f951d...6d6

Google forteller deg mye rart. Google er ikke gud eller verifisert informasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er helt absurd! Dere kunne like godt snakket om å slutte med heroin! Ser dere ikke selv hvor sinnsykt det er?

Anonymkode: 9dfff...c0f

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (17 timer siden):

Skeptisk. Men greit nok, det sies at "tro kan flytte fjell" og folk tror jo seriøst på at kvakksalvere som gir dem sukkerpiller faktisk kurerer noe.

Jeg har ingen tro på at en kald dusj hadde kurert meg for Pepsi Max.

Vet det høres tullete ut, men man skal ikke kimse av hormetisk stress :) Ting og tang som påfører kroppen littegranne stress, men som faktisk er bra for kroppen, helsa og stressnivået. For eksempel isbading, trening, badstu, kortvarig faste, osv. osv. Mye forskjellig av kortvarig stress som gir positiv effekt, kontra kronisk stress som er dårlig. 

Om det ikke virker ASAP på Pepsi max-abstinenser betyr det ikke at det er kvakksalveri.

Anonymkode: d4487...bbd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Denne tråden er helt absurd! Dere kunne like godt snakket om å slutte med heroin! Ser dere ikke selv hvor sinnsykt det er?

Anonymkode: 9dfff...c0f

Er så latterlig😂

Anonymkode: 65c27...970

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kullsyre i vann er det verste jeg vet. Men kanskje annen brus kan funke

Vil du egentlig slutte med Pepsi Max i det hele tatt?

Hvis svaret er ja, så slutter du og tar det (mer eller mindre reelle) ubehaget på kjøpet. "Abstinensene" varer ikke evig.

Endret av Brunhilde
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Var som deg. Totalt avhengig. Substerte med pepsimax da jeg kuttet ut alkohol. Men måtte kutte ut pepsimax pga kostnader. Mye værre enn å kutte ut alkoholen helt ærlig. Men d går. Hodet kuket til noen dager, men vips. Vekt nedgang og sunnere livsstil og mer energi! 

Anonymkode: 27dc0...5a1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Start med å bytte ut Pepsi Max med annen brus som du liker (sukkerfri, så du ikke blir tykk og får dårligere assosiasjoner med annen brus enn PM). Du kan jo være litt snill med deg selv i starten. Aldri gå over 1,5 L PM om dagen i ei uke. Deretter maks 1,5 L PM over to dager. Drikk annen brus når du får PM-trang. Etter ei uke, går du ned til 0,5 L PM per dag. Kanskje er det et nivå du kan leve med. 

Anonymkode: 0daca...6cc

AnonymBruker
Skrevet

jeg opplever at ideen om at colabruser er så avhengigshetsskapende er en sterk overdrivelse. Ja, til en viss grad vanedannende, men en vane som er utrolig enkel å bryte i forhold til å slutte med ting som faktisk er avhengigheter, som nikotin. Pepsi max erstatter jeg enkelt med farris.

Anonymkode: d5c6b...5c0

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei, tar opp igjen denne. Har noen opplevd kribling/rastløse bein om natten ved kutt av pmax?

Anonymkode: a7c89...183

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte å slutte i fjor (men har begynt igjen etter en livskrise siste året).

Men, jeg sluttet cold turkey, og det gikk overraskende greit. Hodepine ja, men jeg måtte bare ha nok paracet og ibux til de dagene. Og det var ikke mer enn 3-4 dager før det ga seg. 
Man må rett og slett bare bestemme seg, og det skal jeg jaggu se om jeg får til igjen snart 🙈 

Anonymkode: cd298...428

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 13.48):

Hei, jeg drikker 1,5-3 liter Pepsi Max hver dag. Er lei både av utgiften og alt styret med alltid å ha i hus. Drikker ingenting annet. Har dere noen triks for å slutte? Jeg kan ikke gå cold turkey, da får jeg skjelvinger, ekstrem hodepine, fatique og blir skikkelig dårlig. Så dere som har greid det, gi meg oppskriften på en smertefri Pepsi M. stopp. 

Du overdriver, det er ikke heroin du slutter med. Det er bare slutte, drikk vann med isbiter med litt sitron oppi. 

Anonymkode: 8de02...136

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...