Gå til innhold

Triks for å slutte med Pepsi Max/koffein

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg drikker 1,5-3 liter Pepsi Max hver dag. Er lei både av utgiften og alt styret med alltid å ha i hus. Drikker ingenting annet. Har dere noen triks for å slutte? Jeg kan ikke gå cold turkey, da får jeg skjelvinger, ekstrem hodepine, fatique og blir skikkelig dårlig. Så dere som har greid det, gi meg oppskriften på en smertefri Pepsi M. stopp. 

Anonymkode: 203fe...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trapp ned? Abstinensene varer ikke akkurat lenge, stå i det.

Anonymkode: 1fda3...82c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trapp ned? Abstinensene varer ikke akkurat lenge, stå i det.

Anonymkode: 1fda3...82c

De varer en jævlig uke hvor jeg ikke greier verken jobb eller hus. Har du egentlig prøvd dette selv eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten cold turkey - nei, det varer ikke en uke. Ta Ibux og bit tenna sammen. Går fint.

Eller bytte ut med først Cola zero (mener den har mindre koffein) - gå derfra til Sprite eller Solo eller liknende.

Anonymkode: 640cd...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan prøve Fenazon-koffein (smertestillende) mot hodepinen, det hjelper i hvert fall mot hodepinen på grunn av koffein-innholdet. 

Anonymkode: 7a781...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Drikker du kun Pepsi Max fordi du ikke liker annen drikke? Kan du begynne med å trappe ned, for eksempel ved å ett lite glass til maten og resten vann? Eller er det sånn at du nipper hele dagen? Isåfall legg inn et glass til måltider. Etterhvert kun et glass til kvelden (hvis du sover godt etterpå) og deretter kun helg. Det viktige er å bestemme deg for _hva_ du skal drikke og fokusere på det. Lettere å lykkes hvis du er opptatt av hva du skal gjøre og ikke hva du ikke skal gjøre.

Anonymkode: d3de6...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje det løser seg selv med denne streiken😇

Ellers er jeg akkurat som deg, men har ikke lyst til å slutte. Dette er min eneste last, og den gir meg så mye livskvalitet🖤

Anonymkode: 04714...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trapp ned eller ta deg en uke ferie. Må jo være verdt det! Helt forjævlig å være så avhengig, dere er jo som narkomane og alkoholikere. Bare den tanken hadde fått meg til å slutte, koste hva det koste vil.

Masse lykke til!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kalde dusjer hver morgen.

Anonymkode: f817c...489

Hvordan skal det å påføre kroppen sin enda mere ubehag i form av kulde, hjelpe mot koffeinabstinenser? Tror du en kald dusj om morgenen er noe som fjerner koffeinavhengighet og abstinenser i tjuefire timer fremover?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (2 timer siden):

Du kan jo trappe ned mengden over tid? Det er det mest naturlige valget å ta hvis du sliter med abstinenser, skulle jeg tro.

LES DENNE artikkelen om dette i Aftenposten

Ja, jeg har lest artikkelen. Men sover som bare det, så forstår ikke hvorfor den skal gjøre inntrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (1 time siden):

Hvordan skal det å påføre kroppen sin enda mere ubehag i form av kulde, hjelpe mot koffeinabstinenser? Tror du en kald dusj om morgenen er noe som fjerner koffeinavhengighet og abstinenser i tjuefire timer fremover?

Enkleste måten og endre "hjerneaktivitet" på.

Anonymkode: f951d...6d6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte kullsyrevann med smak som en erstatter. Var helt avhengig av Pepsi Max, men får migrene av kunstig søtning. 

De to første ukene var jævlig. 

Lykke til! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikk alltid et glass vann før du drikker Pepsi. 

Anonymkode: 06a64...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (1 time siden):

Du våkner fortere om morgen av en kald dusj. Du føler deg bedre og får mer viljestyrke. 

Anonymkode: f817c...489

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har klart å kutte ned, tar kun en kopp kaffe om morningen, og et glass cola zero om kvelden. Tidligere drakk jeg mye av begge deler, trikset for meg var å ikke tenke så mye på det og drikke iskaldt vann når jeg er tørst tørst.

Anonymkode: 9f40a...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Drikk alltid et glass vann før du drikker Pepsi. 

Anonymkode: 06a64...60d

Samme her. Drikker alltid et glass med isvann først og så heller jeg pepsi max på isbitene etterpå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kuttet ut cola ved å begynne bland inn salt i den... Litt og litt, slik at smaken rett å slett ble vondere og vondere. Mange år senere klarer jeg fortsatt ikke drikke cola uten å kjenne saltsmaken.

Anonymkode: 4ae25...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Enkleste måten og endre "hjerneaktivitet" på.

Anonymkode: f951d...6d6

Skeptisk. Men greit nok, det sies at "tro kan flytte fjell" og folk tror jo seriøst på at kvakksalvere som gir dem sukkerpiller faktisk kurerer noe.

Jeg har ingen tro på at en kald dusj hadde kurert meg for Pepsi Max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...