Gå til innhold

Hvilke varer er det begynt å bli tomt for i butikkene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo så enkelt at er det tomt for en vare så kan en velge en annen. Ikke vær så bortskjemt at det er bare EN ting som duger. 

På mine butikker er det fulle hyller og ser ingen som hamstrer. Men så bor jeg på bygda og folk har beina på jorda og får ikke panikk. 

Anonymkode: 856ae...077

Jeg betaler ikke heroinpris for mat.

Anonymkode: 1118c...cca

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Merkelig nok er alle butikkene her tom for First Price hvitløksbaguetter. Det må skyldes noe annet enn streik. Noen her i byen må ha hatt et gigantisk gryterettparty i helgen. 

Anonymkode: 7d048...d90

Hehe. Det er de faktisk her også. Det er jo de beste hvitløksbaguettene, så kanskje folk bare har fått øynene opp for de. 

Ellers handlet jeg i går, var innom to butikker for å se etter hvitløksbaguetter, så ikke ut til å være tomt for noe annet. Jeg kjøpte et par øl og en pose chips på en mandag istedenfor fredag. 

Anonymkode: 62da0...36a

Skrevet

Ingenting på Kiwi som jeg var innom i går. Men jeg sjekket ikke om det var noe så totalt unødvendig som øl igjen. Jeg handlet hverken snop eller brus.

At enkelte ferjeavganger står stille og det blir utfordring med korresponderende busser, er viktigere enn mangel på øl og sprit som ingen faktisk trenger.

• Liker 3
Skrevet

Her blir det ikke tomt for brus så lenge vår lokale produsent ikke streiker. Her har vi Oscar Sylte brus.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 14.59):

Er masse produsenter av øl som ikke streiker.

Anonymkode: 162be...907

AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 15.01):

Nevn 8

Anonymkode: a28b6...440

Oslo mikrobryggeri
7 Fjell 
Haandsverksbryggeriet 
Austmann
Lervig
Austmann (som også brygger for Atna)
Qvart
Røros Bryggeri
Lofotpils
Schous bryggeri
Amundsen 
Bådin
Disko
Fjellbryggeriet
Graff
Hamar bryggeri
Kinn

Ok, det ble litt flere enn 8 da, men det er i alle fall noen av de norske bryggeriene som ikke er eid av de store (Aas, Hansa, Mack og Carlsberg), og som du finner i ulike dagligvarebutikker... De leverer også til ulike serveringssteder, og det finnes en rekke flere bryggerier som leverer til dagligvare, ølutsalg og/eller vinmonopolet. 

AnonymBruker
Skrevet
Taluno skrev (33 minutter siden):

Oslo mikrobryggeri
7 Fjell 
Haandsverksbryggeriet 
Austmann
Lervig
Qvart
Røros Bryggeri
Lofotpils
Schous bryggeri
Amundsen 
Bådin
Disko
Fjellbryggeriet
Graff
Hamar bryggeri
Kinn

Ok, det ble litt flere enn 8 da, men det er i alle fall noen av de norske bryggeriene som ikke er eid av de store (Aas, Hansa, Mack og Carlsberg), og som du finner i ulike dagligvarebutikker... De leverer også til ulike serveringssteder, og det finnes en rekke flere bryggerier som leverer til dagligvare, ølutsalg og/eller vinmonopolet. 

Du gjorde jo jobben for tvileren😑

AnonymBruker
Skrevet
Taluno skrev (36 minutter siden):

Oslo mikrobryggeri
7 Fjell 
Haandsverksbryggeriet 
Austmann
Lervig
Qvart
Røros Bryggeri
Lofotpils
Schous bryggeri
Amundsen 
Bådin
Disko
Fjellbryggeriet
Graff
Hamar bryggeri
Kinn

Du glemte Berentsen 😅

Anonymkode: 3337b...3a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du gjorde jo jobben for tvileren😑

Aldri feil å opplyse andre om hvor mye godt øl som brygges i Norge, og hvor mye variasjon det er om man går for noe annet enn de fire store :D 
:ol:

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du glemte Berentsen 😅

Anonymkode: 3337b...3a0

Nja, jeg ramset bare opp alle de jeg kom på i farten som jeg mener jeg har drukket i år, men det finnes jo veldig mange flere! 

Og så vet jeg ikke om mikrobryggeriene som er eid av de store streiker... som f.eks Nøgne Ø... 
Anyways, det er ett meget godt utvalg av norskbrygget øl som ikke er direkte berørt av streiken :juhu:
(og jeg støtter for øvrig streiken veldig!) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 13.23):

Var ei på den lokale Rema 1000 her som kjøpte cola zero til olympisk gull😂

50+ liter med aspartambrus, vi har vel alle vårt! Spent på om hun reiser rundt til flere butikker eller om dette holder:p

Ellers var det gemyttlig der ute, jeg kjøper alltid 1 brød på mandag, og det så det ut som de fleste andre gjorde også. Drikker ikke brus, øl eller spiser chips, så det løser seg:)

Anonymkode: 8a3f0...a54

Enda godt det ikke var sukkerbrus i det minste 😉

Anonymkode: 03ae3...dba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...