Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er gravid og lurer nå på hvilke papirer jeg må fylle ut, hvor jeg får de, hvor de skal leveres osv. Fullstendig oversikt, takk :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du kontakt dit trygdekontor de har alle de skemaer som du trænger at fylde ud......

lykke til

Gjest Marthe77
Skrevet

Hei

Jeg fylte ikke ut ett eneste papir før jeg kom til legen. Der skrev de ut et skjema for gravide og så henviste de til ultralyd. Da de papirene kom i posten så skulle jeg fylle ut et ark med diverse info før timen på sykehuset.

Når jeg kommer til jordmor skal jeg høre om det er enda mere å fylle ut, ellers går jeg til trygdekontoret og får permisjons-søknads-skjema og et skjema for arb.giveren min som gjør at han ikke taper penger om jeg blir syk pga. svangerskapet. :lol:

Mvh Marthe

Gjest Anonymous
Skrevet

Marthe, det var ikke helsekortet og ultralydsøknaden jeg tenkte på, men permisjonssøknad, fødselspengesøknad osv.

Skrevet

Jeg fikk alt jeg trengte fra arbeidsgiver, jeg. De hadde et eget skjema jeg måtte fylle ut før jeg gikk ut i permisjon. Deretter sendte jeg dem "skjema til trygdekontoret" like etter fødsel. De sendte så dette til trygdekontoret. Fungerer på denne måten fordi arbeidsgiver betaler meg lønna som de igjen får refundert fra trygdekontoret. Hør med arbeidsgiver om dere har en lignende ordning. Hvis ikke må du nok skaffe skjemaet fra trygdekontoret. Dette skjemaet sørger for at du får fødselspenger.

Lykke til!

Nala :)

Gjest Marthe77
Skrevet

Beklager at jeg svarte i det hele tatt da. Ville bare være hjelpsom jeg. :(

Du skrev jo ikke hvor langt du var på vei, hvilke papirer du allerede hadde fått eller noenting. Siden jeg er ganske kort på vei så svarte jeg det jeg visste og skrev at jeg også ville oppsøke trygdekontoret slik Ann sa. Hva er vitsen med å svare meg sånn da??

Jaja, får håpe du finner ut av dette med papirer - jeg lurer jo litt jeg også!

Hilsen Marthe

Gjest Anonymous
Skrevet

Herregud, du tok deg ikke nær av det? :o

Gjest Marthe77
Skrevet

Jo, jeg gjorde dessverre det.. er gravid, vet du... :oops:

Ville bare være hjelpsom med det jeg visste jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...